بازدید دانشجویان دانشگاه های ترکیه از بناهای تاریخی خوی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوی از بازدید تعدادی از دانشجویان دانشگاه های مختلف ترکیه از بناهای تاریخی این شهرستان اطلاع داد.

بازدید دانشجویان دانشگاه های ترکیه از بناهای تاریخی خوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، عزیز میرزایی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تعداد 20 نفر از دانشجویان رشته زبان وادبیات فارسی از دانشگاههای مختلف کشور ترکیه طی دوره کوتاه مدت 25 روزه زبان و ادبیات فارسی که در دانشگاه ارومیه برگزار می شد شرکت داشتند تا بهتر بتوانند به مکالمه زبان فارسی تسلط پیدا نمایند.

او اضافه نمود: در این دوره نیز بازدیدهایی از بناها و آثار تاریخی شهرهای مختلف این استان داشتند تا با آموزش زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی آشنایی بهتری داشته باشند.

میرزایی توضیح داد: یکی از این شهرهایی که در برنامه های بازدید دانشجویان نهاده شد بناهای تاریخی شهرستان خوی بود و آثاری که در این شهر مورد بازدید نهاده شد دروازه سنگی، بازار تاریخی خوی، مسجد مطلب خان، ساختمان قدیم شهرداری و آرامگاه شمس تبریزی بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی مطرح نمود: در این بازدید نیز توسط کارشناس میراث فرهنگی خوی توضیحات لازم به زبان فارسی بیان می شد که اگر هم سوالاتی در ذهن دانشجویان به وجود می آمد این توانایی را داشته باشند که به زبان فارسی بپرسند و جواب سوال را هم به زبان فارسی دریافت نمایند تا تمرین مکالمه زبان فارسی به صورت طبیعی و عملی انجام گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12992

به "بازدید دانشجویان دانشگاه های ترکیه از بناهای تاریخی خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید دانشجویان دانشگاه های ترکیه از بناهای تاریخی خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید