10 جایی که باید در هانوی ببینید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هانوی دومین شهر بزرگ در ویتنام است و جالب است که بدانید این شهر، خواهر خوانده اصفهان هم هست. جاذبه های گردشگری زیادی در شهر هانوی است. بنابراین تصمیم گرفتیم که برای شما لیستی ده تایی از پربازدید ترین مکان های این شهر تهیه کنیم تا راحت تر بتوانید به گشت و گذار بپردازید.

10 جایی که باید در هانوی ببینید!

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

خیابان های شهر هانوی با گلفروش های دوچرخه سوارش تصویری جالب به شهر می دهد.

10) معبد تک ستونی هانوی One Pillar Pagoda

این معبد در قرن یازدهم میلادی به دستور امپراطور LyThai Tong به مناسبت تولد فرزند پسرش ساخته شد. دلیل ساخته شدن این معبد جالب است، می گویند امپراطور بچه نداشت و یک شب در خواب دید که بودیستاوا، خدای بخشش فرزند پسری به او داده؛ به همین خاطر امپراطور با دختری روستایی ازدواج کرد و صاحب پسری شد. بعدها امپراطور برای تشکر از خدای بخشش، دستور ساخت این معبد را داد.

اگر قرار بود که بودایی ها خانه ای درختی بسازند بدون شک خانه درختی شان چیزی شبیه به معبد تک ستونی می شد.

ظاهر کلی معبد شبیه گل نیلوفر تازه شکفته ای است که در آیین بودایی نماد پاکی است. با اینکه این معبد بارها بازسازی شده اما نماد شهر هانوی است. بازدید از این معبد تک ستونی رایگان است و برای ورود به این معبد باید با پوشش مناسب وارد شوید.

اتاق کوچکی هم در داخل معبد واقع شده است که مجسمه بودیستاوا در میان اتاق قرار گرفته است و به مناسبت های مختلف مانند مراسم ازدواج، مراسمی در این اتاق برگزار می گردد.

9) دریاچه غربی هانوی

بزرگ ترین دریاچه شهری هانوی یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران و همین طور شهروندان این شهر است. این دریاچه در کنار منطقه مرفه نشین هانوی قرار گرفته و شامل مراکز خرید مدرن و پیشرفته، گالری ها و بوتیک ها است. قایق سواری و خرید از فروشگاه های بی شماری که در نزدیکی این دریاچه قرار گرفته اند از کارهای سرگرم نماینده ای است که می توانید انجام دهید.

قدیمی ترین معبد شهر هانوی، معبدی است که در وسط دریاچه غربی قرار گرفته است.

8) تئاتر عروسکی آبی ویتنامی ها!

همواره تماشای نمایش تئاتر یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توان انجام داد. اما اگر بدانید که می گردد نمایش عروسکی را روی آب اجرا کرد چه فکری می کنید؟ مدت زیادی است بچه ها و بزرگ ترهای ویتنامی با این نوع نمایش عروسی سرگرم می شوند. نمایشی که روی آب اجرا می گردد و داستان زندگی روزمره ویتنامی ها را بیان می نماید. عروسک گردان ها تا سینه در آب استخر هستند و پشت پرده قرار می گیرند و با عروسک های چوبی که از طریق دسته های چوبی و نخ های پنهان در زیر آب است به اجرای نمایش می پردازند. همچنین یک گروه موسیقی نیز در اجرای نمایش یاری می نمایند.

تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ در هانوی بسیار مشهور است و از سال 1969 م. اجرا می گردد.

نکته متاثر نماینده این نمایش عروسکی، رنج بردن اجرانمایندگان این نمایش است که اغلب از بیماری های ناشی از آب، روماتیسم و انگل رنج می برند. در گذشته عروسک گردان های قدیمی از سس ماهی و چای زنجبیل برای یاری به تحمل اجرای زمستان استفاده می کردند.

برداشت محصول، ماهیگیری و فستیوال ها از داستان هایی است که در این نمایش اجرا می گردد و هواداران زیادی هم دارد.

7) آرامگاه و موزه هوشی مین

بنای یادبود هوشی مین، ساختمانی بزرگ و مکعبی شکل است که در مرکز میدان Ba Dinh قرار گرفته است. در ساخت این بنا از معماری بنای یادبود لنین در مسکو الهام گرفته شده اما سبک معماری ویتنامی هم در ساخت بنا استفاده شده است.

این آرامگاه در میدان Ba Dinh قرار گرفته، همان میدانی که در سال 1945 م. بیانیه استقلال و اعلامیه جمهوری دموکراتیک ویتنام خوانده شد.

در اطراف آرامگاه، باغ بزرگی با بیش از 250گونه گل و گیاه مختلف وجود دارد که از نقاط مختلف ویتنام جمع آوری شده اند.

6)کاخ ریاست جمهوری هوشی مین

هانوی در دوره ای تاریخی در دهه 1900م. تحت تسلط فرانسوی ها بود و کاخ ریاست جمهوری شهر هانوی یکی از بناهایی است که فرانسوی ها ساختند. این کاخ بعدها تبدیل به مقر ریاست جمهوری ویتنام شد و مکان قرارگیری اش درست در کنار آرامگاه هوشی مین است.

کاخ ریاست جمهوری هانوی از آنجایی که مقر دولت است برای بازدید عموم باز نیست.

5)موزه هوآلو(هتل هیلتون)

موزه Hoa Lo در حقیقت زندانی برای مخالفین سیاسی فرانسه بوده است که توسط فرانسوی ها و در زمان استیلای آن کشور بر ویتنام (در سالهای 1886 تا 1901) ساخته شد. اما بعد از جنگ های استقلال ویتنام، این زندان در زمان جنگ آمریکا و ویتنام، محلی برای زندانی کردن آمریکایی ها بود و به علت اوج شکنجه ها و بدرفتاری ها به طعنه به هیلتون هانوی نیز معروف است.

شکنجه های این زندان به قدری مخوف بود که دولت آمریکا تا مدت ها از ترس جان سربازانش که در این زندان بودند، از شکنجه ها صحبتی نمی کرد.

4)موزه انسان شناسی هانوی

موزه انسان شناسی هانوی مدرن ترین موزه ویتنام است که با به نمایش گذاشتن صنایع دستی کشور ویتنام و آثار هنری قبایل مختلف ویتنام، دیدی کلی از آداب و رسوم کشور ویتنام را به بازدیدنمایندگانش می دهد.

کشور ویتنام بیش از 54 گونه از قبایل مختلف انسانی را در خود جای داده است.

3)معبد ادبیات هانوی

یکی از مهم ترین و قدیمی ترین معابد کشور ویتنام و شهر هانوی معبد ادبیات یا هنر است که در سال 1076م. ساخته شد و مکانی است برای تجمع پیروان کنفسیوس. اولین دانشگاه ویتنام هم همین معبد ادبیات با 82 ستون سنگی است و روی پایه های سنگی که مانند لاکِ لاک پشت هستند قرار گرفته و بسیار جالب و خاص به نظر می آید.

این معبد به این خاطر به نام معبد ادبیات شناخته می گردد که در سال 1076م. به خاطر علاقه پادشاه به ادبیات ساخته شد.

اهمیت معبد ادبیات تا به حدی است که بر روی یکی از اسکناس های ویتنام هم نقش بسته است.

2)محله قدیمی هانوی

بعد از دریاچه هوئان کیم، به محله قدیمی و مرکز خرید شهر هانوی می رسید. محلی که کوچه ها و خیابان هایش پر پیچ و خم است و اگر عاشق خرید صنایع دستی باشید، دست فروش های این محله بهترین هستند. شکل کلی این محله مانند یک مثلث بزرگ است و همه چیز در مغازه های این محله پیدا می گردد.

محله قدیمی هانوی بین دریاچه هوئان کیم و رودخانه سرخ واقع شده است و بازارش منحصر به فرد است.

دکه های کوچک در محله قدیمی هانوی یکی از بهترین جاهایی است که می توانید صنایع دستی را با قیمت مناسب و با تنوع زیاد پیدا کنید.

و اما شماره یک

دریاچه هوئان کیم

دریاچه هوئان کیم پیوند عجیبی با اسطوره و افسانه دارد. این دریاچه در کشور ویتنام به عنوان دریاچه شمشیر وارونه شناخته می گردد. خدایان به امپراطور لئو لوی شمشیری جادویی دادند تا بتواند با آن شمشیر در برابر حمله چینی ها از کشورش دفاع کند و بعدها شمشیر به داخل دریاچه افتاد. در کل هانوی شهری است که اهالی آن برای هرچیزی افسانه ای دارند؛ برای دریاچه، درخت، معبد و حتی ماهی. پس اگر به این شهر رفتید حتما داستان های عجیب و غریبی می شونید. هر روز در اطراف دریاچه هوئان کیم مردم زیادی را می بینید که مشغول تای چی، دویدن و دوچرخه سواری هستند و بعد روز کاری شان را آغاز می نمایند.

دریاچه هوئان کیم به خاطر محیط آرامش بخشی که دارد، پرطرفدارترین جایی است که گردشگران خارجی به اینجا می روند.

معبد لاک پشت در وسط دریاچه یکی دیگر از مهم ترین معابد شهر هانوی است.

پل قرمز چوبی دریاچه هوئان کیم راهی است به طرف معبد شهر که حدود هزار سال قدمت دارد.

برای بازدید از این جاذبه، در

تور ویتنام

با خبرنگاران همسفر شوید.منبع: دالاهو
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15906

به "10 جایی که باید در هانوی ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جایی که باید در هانوی ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید