بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی؛ حسن نیت پیونگ یانگ برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رهبر کره شمالی با اشاره به بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی تاکید نمود: این اقدام می تواند به اسم نمایش حسن نیت و بخشی از کوشش ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه جزیره کره قلمداد گردد.

بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی؛ حسن نیت پیونگ یانگ برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه دولتی کره شمالی (KCNA)، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی سخنرانی در جریان دومین نشست مجمع عالی خلق گفت که؛ پیشنهاد آمریکا مبنی بر مذاکرات بدون پیش شرط را رد نموده است.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از این رسانه گزارش داده است که، کیم جونگ اون در این راستا تصریح نموده است که؛ این پیشنهاد پیش شرط آمریکا در حقیقت وسیله ای است بمنظور مخفی کردن نگرش خصمانه تغییرناپذیر واشنگتن علیه پیونگ یانگ.

وی در ادامه از تمایل و آمادگی کره شمالی برای آغاز مجدد تماس ها و رایزنی با کره جنوبی اطلاع داد و گفت: قرار است از روز های ابتدایی ماه اکتبر، خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی به اسم نمایش حسن نیت و بخشی از کوشش ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه جزیره کره بازسازی گردد.

از سوی دیگر، چند روزی است که اخباری مبنی بر شلیک پرتابه ای نامعین به سمت دریای سیاه مخابره شد که از سوی ارتش کره شمالی اجرا شده بود و پس از آن اظهارات نماینده این کشور در سازمان ملل مبنی بر اینکه استفاده از فناوری موشکی حق طبیعی این کشور است و قصد ندارد از آن در مقابله با سایر کشور ها استفاده نمایند منتشر شد و حال خبرگزاری رسمی کره شمالی، ضمن تایید این خبر و شلیک موشک اعلام نموده است که پیونگ یانگ در روز سه شنبه اقدام به آزمایش یک موشک هایپرسونیک تازه نموده است.

براین اساس طی روزهای اخیر خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داده بود که؛ کره شمالی پرتابه ای نامعین را شلیک نموده است و طبق بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، ماهیت این پرتابه شلیک شده به وسیله کره شمالی معین نبوده و به سمت دریای ژاپن پرتاب شده است.

یک اندیشکده نظامی دولتی کره شمالی پیش از این ضمن انتقاد از آزمایش موشکی کره جنوبی از زیردریایی، اعلام نموده بود که؛ تداوم و توسعه این موشک ها سبب آغاز مجدد تنش های مرزی خواهد شد.

کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تاکید بر حق این کشور در راستای انجام آزمایش موشکی و شلیک پرتابه گفت: پیونگ یانگ قصدی برای استفاده از این فناوری ها علیه هیچ کشوری را نداشته و نخواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات مختلف واشنگتن بر ضد پیونگ یانگ ادامه داد: ما این انتظار را نداریم که دولت کنونی آمریکا سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و با ما همراه گردد.

کیم سونگ اضافه نمود: در صورتی که آمریکا واقعاً خواستار سرانجام جنگ با کره است باید ابتدا درباره توقف استقرار تسلیحات استراتژیک در کره جنوبی بیاندیشد.

خبرگزاری یونهاپ هم گزارش داده است که، یک مقام آمریکایی دیروز سه شنبه گفت که آمریکا ضمن محکوم کردن هرگونه پرتاب موشک از سوی پیونگ یانگ، همچنان در کوشش است تا نوع موشکی را که کره شمالی در هفته جاری پرتاب نموده است شناسایی کند.

این خبرگزاری بعلاوه اعلام نموده است که، کیم من گی، معاون وزیر دفاع کره جنوبی و معاون وزیر دفاع آمریکا در شرق آسیا روز سه شنبه در مصاحبهیی درباره تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی در برابر تهدیدات موشکی کره شمالی توافق کردند.

آن ها با صدور بیانیه ای مشترک در انتها ملاقات سالیانه مصاحبه های دفاعی کره جنوبی و آمریکا که در سئول برگزار گردید، گفتند: دو طرف در خصوص آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی بحث و موافقت کردند که در جهت ارتقاء سیستم دفاعی با یکدیگر همکاری نمایند.

بر اساس این بیانیه مشترک، آن ها بعلاوه بر اهمیت دیپلماسی و از سرگیری مصاحبهها با کره شمالی تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65073

به "بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی؛ حسن نیت پیونگ یانگ برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خطوط ارتباطی با کره جنوبی؛ حسن نیت پیونگ یانگ برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید