بالاترین ترافیک مرسولات پستی در زمان شیوع کرونا رقم خورد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست گفت: شرکت پست با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی تاریخ خود در دوران کرونا، از ایمنی و سلامت کارکنان و مشتریان غافل نبوده است.

بالاترین ترافیک مرسولات پستی در زمان شیوع کرونا رقم خورد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شرکت ملی پست، حمیدرضا آقاجانی مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به حجم بالای ارسال مراسلات گفت: عملکرد شبانه روزی کارکنان اداره کل تجزیه و مبادلات در زمان شیوع کرونا، همسو با اهداف استراتژیک شبکه پستی قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه همراه با سهولت دسترسی آسان و سریع همگانی به اینترنت و فناوری های نوین، کسب و کار در بستر فضای مجازی نیز گسترش چشمگیری داشته است، توضیح داد: در این شرایط، پست در سراسر جهان به ویژه در ایران به عنوان بستری ارتباطی بسیار کارآمد، میان مشتریان و ارائه دهندگان خدمات و کالاها، دستخوش تحولاتی بنیادین شد.

به گفته آقاجانی، در ماه های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش سطح آگاهی از خطرات ابتلا به این بیماری، گرایش مردم به خریدهای الکترونیکی بیشتر شد. به طوری که خریدهای اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال عمومی نهاده شد و تعداد زیادی از مردم با مراجعه به سایت ها و پایگاه های فروش خدمات و کالا، احتیاجمندی ها و مایحتاج خود را از فضای مجازی تهیه می نمایند.

وی اعلام نمود: اداره کل تجزیه و مبادلات پستی در صندلی مهمترین و بزرگترین مرکز مبادله پستی کشور، با درک عمیق از همه گیری ویروس کرونا و با وجود تقارن موج اول شیوع این بیماری با تعطیلات نوروز، همه ظرفیت خود را برای خدمت رسانی شبانه روزی و بی وقفه به مردم به کار گرفت.

مدیر کل تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست اضافه کرد: کارکنان این حوزه برای انجام ماموریت و رسالت اصلی شبکه که حمل و نقل و تحویل مرسولات و تحقق شعار اصلی پست یعنی سرعت، دقت، امنیت با وجود همه محدودیت های موجود و افزایش چشمگیر حجم مبادلات پستی، توانستند سهم بسزایی در کنترل شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

وی بیان نمود: با وجود آنکه در زمان شیوع موج اول کرونا، بسیاری از کسب و کارها تعطیل، خطوط پروازی و ریلی متوقف، حمل و نقل جاده ای محدود شد، اما شواهد موجود بیانگر آماده سازی و رهسپاری به موقع تمامی مرسولات وارده به این مجموعه و افزایش 110 درصدی بسته، امانت و مرسولات تجارت الکترونیک در ماه های پایانی سال 98 و شروع سال 99 نسبت به مدت مشابه بودیم.

آقاجانی توضیح داد: کارکنان مسئولیت پذیر و دلسوز اداره کل تجزیه و مبادلات توانستند با شیفت های شبانه روزی و بدون تعطیلی در هر شرایطی، وظیفه مهم دریافت، آماده سازی و رهسپاری به موقع کالاها و خدمات مورد احتیاج مردم را با وجود تمامی محدودیت ها به شایستگی به انجام برسانند.

وی تاکید نمود: این اداره کل با وجود دریافت و ارسال بالاترین ترافیک مرسولات پستی در تاریخ خود، به هیچ وجه از جنبه های ایمنی و سلامت کارکنان و نیز دریافت نمایندگان خدمات پست غافل نبوده و با هدف حفظ سلامتی و ایمنی نامه رسانان و هموطنان که انتظار داشتند بسته های خود را در شرایط کاملا بهداشتی و به دور از هرگونه آلودگی دریافت نمایند، به طور مستمر و روزانه تمامی بخش های اجرایی و همچنین مرسولات پستی (بسته ها و امانات)، تجهیزات و اقلام مصرفی و… را پاکسازی، ضدعفونی و گندزدایی کرد.

به گفته آقاجانی، کارکنان اداره پست خارجه نیز به عنوان تنها درگاه بین المللی ورود و خروج مرسولات خارجه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با وجود خطرات و تهدیدات جدی سلامتی، ایثارگرانه و مسئولانه بسته های دریافتی از کشورهای دیگر را ضدعفونی و پاکسازی نموده و پس از 48 ساعت قرنطینه، به مقاصد داخلی ارسال کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 17 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36083

به "بالاترین ترافیک مرسولات پستی در زمان شیوع کرونا رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاترین ترافیک مرسولات پستی در زمان شیوع کرونا رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید