با این مواد غذایی بیشتر عمر کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تغذیه مناسب بیشترین تاثیر را در افزایش طول عمر دارد، اگر دوست دارید عمرتان را افزایش دهید از خوردن این خوراکی ها غافل نشوید.

با این مواد غذایی بیشتر عمر کنید
آیا می خواهید تا 100 سالگی زندگی کنید؟ پژوهش ها نشان می دهند رژیم غذایی تان نقش بسیار مهمی در تعداد شمع هایی دارد که در جشن تولدتان فوت می کنید. خوراکی های زیر سرشار از آنتی اکسیدان ها، انواع ویتامین ها، و مواد معدنی هستند که مستقیما بر طول عمرتان تاثیرگذار هستند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید و حتما این خوراکی ها را همواره میل کنید!

ماهی سالموناین ماهی غنی از امگا-3 (و انواع دیگر ماهی نظیر ماهی تن، ماهی خال خالی، و ساردین) را به شکل منظم در رژیم غذایی تان قرار دهید؛ به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهید و از ایجاد التهاب جلوگیری می کنید.

آبآب رسانی به بدن احتمال ایجاد لخته های خون را کاهش می دهد. هم چنین با افزایش سطح انرژی بدن، یاری تان می نماید بیش تر احساس جوانی کنید.

انواع توت هاتوت فرنگی، بلوبری، تمشک - همه این ها بمب های آنتی اکسیدانی کوچکی هستند که بیماری های مهلک و خطرناک را از ما دور می نمایند.

کلم چینی یا بوک چویطی یک پژوهش در دانشگاه وندربیلت، آن هایی که از سرطان سینه نجات یافته اند با اتخاذ رژیم غذایی سرشار از انواع کلم ها نظیر بوک چوی کم تر در معرض خطر مرگ در اثر این نوع سرطان یا بازگشت سرطان قرار می گیرند.

گوجه فرنگیهیچ چیز دیگر بهتر از گوجه فرنگی قرمز یافت نمی گردد که سرشار از آنتی اکسیدان لیکوپن باشد.

لوبیاگزینه ای قابل اطمینان و گیاهی برای تامین پروتئین بدن؛ و هم چنین سرشار از فیبر، کم چرب، و سرشار از انواع مواد مغذی. اندازه مواد مغذی موجود در لوبیا به ازای هر گرم، از هر خوراکی دیگری در دنیا بیش تر است.

غلات سبوس دار در یک پژوهش با حضور بیش از 40، 000 زن، دانشمندان دریافتند آن هایی که غلات بیش تری مصرف می کردند در مقایسه با دیگران تا 31 درصد کم تر در معرض مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی قرار گرفتند.

سبزیجاتآدم های میانسال شرکت نماینده در یک پژوهش، که روزانه به میزان یک فنجان سبزیجات پخته شده مصرف می کردند، در طول 4 سال بعد از این پژوهش تا 50 درصد کم تر در معرض مرگ و میر قرار گرفتند.

چایچای سبز خطر ابتلا به بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان را کاهش می دهد.

بله! اشتیاق صبحگاهی تان به مصرف کافئین می تواند عمرتان را طولانی کند. پژوهش ها نشان می دهند نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون در ارتباط است، و هم چنین در 2012 دانشمندان دریافتند آن هایی که قهوه می نوشند معمولا بیش تر عمر می نمایند.

کلم قرمزاین نوع کلم که رنگ مجذوب کننده و زیبایی نیز دارد، برای سلامت مغز مفید است و با سرطان می جنگد.1

شکلات سیاهاجازه دهید با یک خبر عالی آغاز کنیم. شکلات سیاه پر از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها است. هر دو از التهاب و لخته های خونی پیشگیری می نمایند.

پژوهش ها نشان می دهند که التهاب با سالخوردگی و امراض مرتبط با سالخوردگی هم بسته هستند، پس خوراکی های ضد التهاب، کلیدی برای عمر طولانی تر محسوب می شوند.

بروکلیسبزی های چلیپایی مثل بروکلی حاوی مواد شیمایی پیش گیرنده از سرطان مثل سولفورافان هستند. در یک مطالعه دریافتند که بروکلی خورها از آنها که رژیم غذایی بدون سبزیجات داشتند طولانی تر عمر نموده اند.

آجیل هااخیراً در یک تحقیق پی برده شد که خوردن فقط یک مشت آجیل در هر روز می تواند طول عمر یک شخص را افزایش دهد. یافته های آن تحقیق به ویژه نشان می دهند که آجیل خورها در معرض ریسک مرگ پایین تری از بابت امراض تهدیدنماینده زندگی مثل دیابت و سرطان هستند.

روغن زیتونبه دفعات تاکید شده است رژیم غذایی مدیترانه ای، که ستاره و بازیگر اصلی آن روغن زیتون است، یکی از سالم ترین روش های تغذیه در دنیا است. دانشمندان دریافته اند که این چربی سالم روغنی به نبرد با زوال شناختی ناشی از سالخوردگی یاری می نماید.2

سیرشواهد نشان می دهد که ترکیبات زیادی در سیر برای افزایش طول عمر وجود دارد، 10 مورد از خواص سیر برای مبارزه با سرطان یاری می نمایند. سیر بعلاوه حاوی ترکیبات تقویت نماینده ایمنی است که به کاهش مواد ایجاد نماینده در سرطان یاری می نماید.

به عنوان مثال، دیالیل سولفید، ترکیبی در سیر، به خاطر توانایی آن در تجزیه مواد سرطان زا در بدن شناخته شده است، که ممکن است به سرطان منجر گردد. با توجه به تحقیقات، در افرادی که مرتب سیر مصرف می نمایند، نسبت به کسانی که اصلا سیر مصرف نمی نمایند یا کم مصرف می نمایند، خطر ابتلا به سرطان معده به نیم کاهش می باید.

زغال اختهزغال اخته یک میوه کوچک نجات دهنده زندگی است و برای افزایش طول عمر بسیار توصیه شده است. در واقع، اندازه کمی از زغال اخته پر از خواص آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد باکتری و ایمنی بدن است و بعلاوه حاوی اندازه زیادی مواد مغذی است.

هرچه مواد مغذی بیشتری در بدن ما وجود داشته باشد، محافظت بیشتر است. علاوه بر این، مواد شیمیایی موجود در میوه های قرمز و انواع توت ها به مبارزه با مولکول های ایجاد نماینده سرطان یاری می نمایند.

در تحقیقی که به وسیله دانشگاه کرنل (Cornell University) یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا انجام شد، محققان عصاره های زغال اخته را بر روی سلول های سرطان پستان انسان آزمایش کردند و دریافتند که بیش از چهار ساعت، بسیاری از سلول های سرطانی سینه آغاز به مردن نموده اند. بنابراین نه تنها طعم آنها شگفت انگیز، بلکه این جواهر های قرمز ماده ای قدرتمند در هر رژیمی هستند.3

ماست یونانیاینکه ماست یونانی می تواند صبحانه سالمی برایتان باشد دلایل بسیار خوبی دارد. این ماست سرشار از پروتئین است و کربوهیدرات و شکر اندکی دارد. واقعیت این است که 170 گرم ماست یونانی بدون چربی در برگیرنده 17 گرم پروتئین است که می تواند 40 درصد احتیاج روزانه زنان و 30 درصد از احتیاج روزانه مردان به پروتئین را تامین کند. شما می توانید ماست یونانی را با گرانولا و توت های تازه ترکیب کنید و برای صبحانه تان از آن بهره ببرید.

آلو و آلو بخارامیوه هایی که رنگ تیره ای دارند سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که می توانند با اسیب رادیکال های آزاد بدن مبارزه نمایند. رادیکال های آزاد در محیط می توانند به سلول های ما اسیب وارد نمایند، مکانیسم یا عملکردشان را تغییر دهند و حتی به سرطان منجر گردد. اثر محافظتی آنتی اکسیدان ها می تواند مانع از نابودی سریع سلول های بدن گردد و بر فرایند پیری اثر بگذارد. آلو و آلو بخارا را خرد کنید و در سالاد یا اسموتی هایتان بریزید.

آووکادواین میوه سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی همانند ویتامین های C، K، B، E و A و نیز فیبر و چربی های سالم است. این ماده حاوی پتاسیم بالایی است. پتاسیم آووکادو از موز هم بیشتر است. پتاسیم با متعادل کردن اثر نمک در رژیم غذایی می تواند فشار خون را کاهش دهد. هر چقدر پتاسیم بیشتری مصرف کنید سدیم بیشتری به وسیله ادرار دفع خواهد نمود.4

پی نوشت:

1.www.jadidtarin.com

2.www.asriran.com

3.www.zoomlife.ir

4.www.majalesalamat.com

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 66786

به "با این مواد غذایی بیشتر عمر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این مواد غذایی بیشتر عمر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید