با 21 مورد از گران ترین محصولات تاریخ اپل آشنا شوید (بخش اول)

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اپل در حال حاضر آیفون هایی هزار دلاری به فروش می رساند که بخشی از استراتژی شناخته شده این شرکت به عنوان یک برند لوکس است. اما در ابتدای فعالیت این شرکت، به ندرت دیده می شد که اپل کامپیوتری هزار دلاری و با 5 قیمت گذاری متفاوت (با توجه به نسخه های مختلف) به فروش برساند.

با 21 مورد از گران ترین محصولات تاریخ اپل آشنا شوید (بخش اول)

کوپرتینویی ها همواره به خاطر قیمت های گزاف خود معروف بوده اند. از گوشی ها تا کامپیوترها و تبلت ها، دستگاه های اپل همواره در بین گران قیمت ترین های بازار هستند. این شهرت به قیمت بالا منجر به فراگیر شدن عبارتی در میان منتقدان این شرکت شد: مالیات اپل!

مفهوم نهفته در این عبارت این است که کاربران تمایل دارند پول بیشتری بدهند تا لوگوی اپل را روی محصول مورد نظر خود داشته باشند. با عرضه اپل واچ و ایرپاد با قیمت های قابل قبول، به نظر می رسید این شرکت از سیاست های سابقش فاصله گرفته است؛ اما جدیدترین محصولات اپل، به ویژه آیفون های جدید، بار دیگر همان برند لوکس و تجملاتی سابق را به خاطر می آورند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 21 محصول اپل که به عنوان گران ترین فراوریات فروخته شده تاریخ این شرکت شناخته می شوند. در بخش اول به آنالیز 11 مورد اکتفا می کنیم و در بخش دوم ادامه این فهرست را منتشر خواهیم کرد:

21. کامپیوتر اپل III

کامپیوتر اپل III که در سال 1891 معرفی گردید، یک نسخه به روز شده از مدل پیروز اپل II بود و در شعار های تبلیغاتی اش اعلام می شد که ظرفیت حافظه و سرعت این کامپیوتر دو برابر نسل قبلی است. اپل III به همراه مانیتور حدود 3815 دلار به فروش می رسید و فراوری آن تا سال 1984 ادامه داشت. در طول 4 سال، تعداد 65 هزار دستگاه از این رایانه به فروش رسید.

20. مکینتاش XL

مکینتاش XL در سال 1984 معرفی گردید. به دلیل بهره گیری از بسیاری از فناوری های کامپیوتر لیزا، در ابتدا قرار بود این رایانه با نام لیزا 2/10 معرفی گردد. اما زمانی که به بازار عرضه شد از آن به عنوان اولین مکینتاش رده بالا یاد می شد.

مکینتاش XL به عنوان یک به روز رسانی رایگان در اختیار دارندگان رایانه لیزا نهاده شد ولی سایر مشتریان برای خرید این محصول باید 3995 دلار پرداخت می کردند.

19. مکینتاش SE/30

SE/30 در سال 1989 به بازار عرضه شد و دومین نسل از رایانه های کامپکت مک بود که در واقع نسخه ای کوچکتر از Mac IIx و با قدرتی بیشتر از آن بود. این کامپیوتر با هارد درایو مخصوص حدود 4900 دلار قیمت داشت. فراوری این محصول در اکتبر 1990 سرانجام یافت.

18. نمایشگر Pro XDR

نمایشگر پرو XDR که در امسال برای مک پرو جدید عرضه شد، با ابعاد 32 اینچی، رزولوشن 3384 × 6016 یا رتینا 6K را ارائه می نماید. این صفحه نمایش بیش از 40 درصد بزرگتر از نمایشگر رتینا 5K اپل است و این شرکت مدعی است فناوری پولاریزه جدیدش رنگ های دقیق تری را ارائه می نماید؛ حتی زمانی که از زاویه به آن نگاه گردد. این نمایشگر 4999 دلار قیمت دارد و برای خرید پایه آن باید 999 دلار دیگر بپردازید.

17. مکینتاش IIcx

این رایانه نسخه جدیدی از Mac IIx بود که در ابعادی کوچکتر معرفی گردید. این کامپیوتر طراحی ماژولار داشت و در نتیجه فراوری و سر هم کردن آن ساده تر از قبل می شد. جین لویی گسه، از مدیران اپل، در زمان معرفی این محصول، روی صحنه آن را به صورت زنده برای حضار سر هم کرد.

Mac IIcx در سال 1989 با قیمت 5369 دلار عرضه شد.

16. مکینتاش II

مکینتاش II اولین کامپیوتر اپل با طراحی ماژولار بود و از اولین رایانه های ماژولاری بود که در سال 1987 به بازار عرضه شد. همچنین اولین مک رنگی اپل بود که قابلیت افزودن کارت گرافیک را داشت.

این دستگاه در دو مدل عرضه شد: نسخه ای که از دیسک های فلاپی استفاده می کرد و قیمتی معادل 3898 دلار داشت و نسخه مجهز به هارد دیسک 40 مگابایتی که قیمت آن 5498 دلار بود.

15. پاور بوک G3

پاور بوک G3 در سال 1997 معرفی گردید و با نام رمز کانگا شناخته می شد. پیروزیت این لپ تاپ به فراوری چند نسل از G3s انجامید که از جمله آن ها می توان به مدل های Wall Street و Pismo اشاره نمود. پاور بوک G3 با قیمت 5699 دلاری فروخته می شد. این لپ تاپ تنها 6 ماه در بازار عرضه شد و پس از آن، جای خود را به نسخه های قدرتمندتر داد.

14. مکینتاش Quadra 700

کوادرا 700 اولین رایانه اپل بود که از طراحی عمودی استفاده کرد. تا پیش از این، کامپیوترهای اپل به گونه ای طراحی می شدند که کیس به عنوان پایه ای برای مانیتور، به صورت افقی در زیر آن قرار گیرد. این محصول در سال 1991 با قیمت 5700 دلار به فروش می رسید.

13. مک پرو 2019

جدیدترین نسخه از مک پرو اپل که در امسال معرفی گردید، یک غول سخت افزاری به تمام معنا است که قیمت آن از 6 هزار دلار شروع می گردد. پردازنده به کار رفته در مک پرو جدید، اینتل زئون است که در قدرتمندترین نسخه تا 28 هسته پردازشی را پشتیبانی می نماید و با کارت شتاب دهنده Afterburner اپل سازگار است. این هماهنگی امکان استریم همزمان سه ویدیو 8K را فراهم می نماید. این کامپیوتر که از طراحی ماژولار جدیدی بهره مند است، در کفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در ماه ژوئیه معرفی گردید و از پاییز پیش رو در دسترس خواهد بود.

12. پاور بوک 3400c

پاور بوک 3400c در زمان عرضه در سال 1997 به عنوان سریعترین نوت بوک معرفی گردید. این رایانه 6500 دلاری سرعتی معادل مک های دسکتاپ آن موقع داشت که یک ویژگی منحصر به فرد محسوب می شد.

11. اپل LaserWriter

ویژگی مهم LaserWriter این بود که امکان به اشتراک گذاری بین 12 رایانه مک را ارائه می کرد و شاید همین قابلیت بود که می توانست قیمت 7 هزار دلاری دستگاه را کمی قابل تحمل تر کند. LaserWriter یکی از اولین پرینترهای لیزری بود که به صورت گسترده فروش رسید و باعث انقلابی در صنعت نشر دسکتاپ شد. با وجود این که این دستگاه در سال 1985 معرفی گردید، هنوز هم یک پرینتر گران قیمت در تاریخ چاپگرها محسوب می گردد.

به زودی با ادامه این فهرست همراه شما خواهیم بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11560

به "با 21 مورد از گران ترین محصولات تاریخ اپل آشنا شوید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 21 مورد از گران ترین محصولات تاریخ اپل آشنا شوید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید