بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس ملحق می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اداره روابط عمومی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام نمود، بحرین نخستین کشور حوزه خلیج فارس است که موافقت کرد با این ناوگان در ادغام سریع سیستم های نظامی تازه بدون سرنشین شریک گردد.

بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس ملحق می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود: مقامات ارشد بحرین از جمله فرماندهان گارد ساحلی و نیروی دریایی این کشور اخیرا با همتایان آمریکایی خود در یکی از تاسیسات دریایی آمریکا در بحرین ملاقات، درباره توسعه همکاری ها مذاکره و تازه ترین پهپادهای نظامی آمریکا را ملاحظه کردند.

آدمیرال برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در جریان این ملاقات گفت: ما یک روابط استراتژیک پایدار با بحرین داریم و تعهد متقابل ما به سیستم های بدون سرنشین تازه پیشرفته نشان می دهد که ما شراکت مان را به شیوه ای تازه تقویت می کنیم.

وی اضافه کرد: این ابتکار عمل ما را قدر می سازد تا آگاهی حوزه دریایی را بر روی، بالای و زیر آب ها توسعه دهیم تا بازدارندگی منطقه ای را تقویت کنیم.

آدمیرال کوپر اشاره ای نکرد که این نیروهای تحت رهبری آمریکا این بازدارندگی را در مقابل کدام کشورها تقویت می نمایند.

این اظهارات کوپر در پی تشکیل نیروی ضربت 59 در اوایل ماه جاری میلادی مطرح شد؛ نیروی ضربت تازهی مستقر در خاورمیانه که از تکنولوژی پهپادی و هوش مصنوعی استفاده می نماید.

براساس این توافق، نیروی دریایی بحرین در مانورهای تحت رهبری آمریکا در ماه اکتبر شرکت خواهند کرد تا اثربخشی کشتی های سطحی بدون سرنشین را نشان دهند. نیروی دریایی بحرین بعلاوه در مانورهای دیگری با شرکای منطقه ای و ائتلافی که هنوز نامشان تعیین نیست، و قرار است پس از مانور مذکور برگزار شوند، شرکت خواهد نمود.

نیروی دریایی آمریکا اهمیت استراتژیک، آب و هوا و جغرافیای منحصر به فرد منطقه خاورمیانه را به اسم یکی از محیط های ایده آل برای استفاده از پهپادهای تازهش در مناطقی چون تنگه هرمز، کانال سوئز، تنگه باب المندب که سه گذرگاه کلیدی در تجارت بین المللی محسوب می شوند، توصیف می نماید.

سیستم های بدون سرنشینی که انتظار می رود به وسیله نیروی ضربت 5 استفاده شوند، قرار است شامل سیستم های بدون سرنشینی که در ماه آوریل به وسیله ناوگان اقیانوس آرام آزمایش شدند از جمله پهپادهای نظارت هوایی تازه با استقامت طولانی، کشتی های سطحی همانند کشتی سی هاوک و سی هانتر و زیردریایی های بی سرنشین به سبک اژدر باشد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مسئول عملیات دریایی در خلیج فارس، دریای سرخ، دریای عربی و بخش هایی از اقیانوس هند است. این ناوگان اوایل ماه جاری میلادی از تشکیل یک نیروی ضربت دریایی تازه در بحرین مجهز به تازهترین پهپادهای نظامی هوایی، آبی و زیرآبی آمریکا اطلاع داد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64830

به "بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس ملحق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین به نیروی ضربت پهپادی آمریکا در خلیج فارس ملحق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید