آنالیز شیوه های برگزاری لیگ برتر والیبال در سال 1400

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، جلسه هماهنگی و هم اندیشی مدیران عامل باشگاه ها به منظور آنالیز نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر مردان سال 1400 با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون، شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها، ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران، نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و نیز با حضور مدیران عامل و مربیان باشگاه های لیگ برتر برگزار گردید که طی آن نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها 4 مدل برگزاری لیگ برتر را عنوان نمود.

آنالیز شیوه های برگزاری لیگ برتر والیبال در سال 1400

در این جلسه شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها ضمن تقدیر و تشکر از مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر به دلیل تعامل و همکاری با فدراسیون در جریان برگزاری لیگ برتر سال گذشته در شرایط کرونایی، درخصوص شیوه ثبت قراردادهای داخلی باشگاه ها گفت: ثبت قرارداد بازیکنان در هیئت های استانی به مثابه ثبت قراردادها در فدراسیون است.

عظیمی در ادامه درخصوص تسویه اقتصادی بعضی باشگاه ها هم تذکراتی بیان کرد.

او همچنین به مهم ترین شرط میزبانی شهرهای متقاضی از لیگ برتر سال 1400 هم اشاره نمود و گفت: در مورد برگزاری مسابقات باید به سمت استانداردتر شدن شیوه برگزاری برویم. یکی از شرایط میزبانی مجهز بودن سالن مسابقات میزبان به سیستم ویدئو چک است. این نوع برگزاری ایده آل است و ضروری است به سمت ایده آل ها برویم اما باید بضاعت باشگاه ها هم در نظر گرفته گردد. باید دید تصمیم دکتر داورزنی در این خصوص چیست.

میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون نیز با تأیید پیشنهاد عظیمی گفت: سال گذشته لیگ برتر در سطح لیگ برتر ایران برگزار گردید اما هزینه هایی هم بر دوش بعضی باشگاه ها به خصوص باشگاه های شهرستانی گذاشت. نگاه فدراسیون این است که به جز تهران، استان هایی هم داریم که می توانند میزبان باشند. هرچقدر که کیفیت میزبانی بالاتر باشد، در برگزاری مسابقات مؤثر است. باید توجه داشت که همه شهرها شرایط میزبانی ندارند. چرا که در بحث میزبانی، کیفیت برای ما مهم است.

در ادامه مدیران عامل باشگاه ها و مربیان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص شیوه برگزاری مسابقات از بین 4 مدل برگزاری مطرح شده از سوی کمیته رویدادها پرداختند.

یکی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه، فراهم کردن شرایط واکسیناسیون تیم ها برای حضور در لیگ برتر بود.

تذکر در مورد استفاده از الگوهای بین المللی برای برگزاری لیگ برتر از نکات مهم عنوان شده در جلسه بود. در شرایطی که بیشتر باشگاه ها روی برگزاری مسابقات به شیوه VNL هم نظر بودند اما بعضی باشگاه ها ضمن مخالفت با این شیوه عنوان کردند روش VNL در کشورهای مدعی والیبال در جهان در لیگ برتر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

همچنین این نکته مطرح شد که با برگزاری مسابقات به شیوه متمرکز، بسیاری از باشگاه های شهرستانی از داشتن امتیاز میزبانی محروم خواهند شد.

ضمن این که درخصوص برگزاری مسابقات طبق آئین نامه (برگزاری لیگ برتر با 12 تیم) هم تذکری در جلسه مطرح شد.

دکتر داورزنی اما در واکنش به بین المللی نبودن شیوه VNL درخصوص برگزاری لیگ برتر گفت: مدل برگزاری لیگ کشورهای مختلف متفاوت است. تصمیمی در سال گذشته درخصوص برگزاری لیگ در گرفته شده و صحبت هایی هم مبنی بر اصلاح آئین نامه مطرح بود. بعضی تصمیمات فراورزشی است و سیاسی هم نیست.

شرایط والیبال با فوتبال و بسکتبال متفاوت است. فوتبال در جهان شرایط ویژه و خاص خود را دارد. والیبال در کوشش است که به مدل پیروزی در جهان برسد. چگونگی برگزاری، شیوه استاندارد میزبانی در همه شهرها و تهیه تجهیزات سخت افزاری توسط بعضی باشگاه ها که توانایی آن را دارند، نکاتی است که باید مورد آنالیز قرار گیرد.

ما علاقه داریم به شرایطی برسیم که لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار گردد تا استان ها امکان میزبانی را داشته باشند. این شیوه هیجان و شور را در بین علاقه مندان و عاشقان والبیال زنده خواهد نمود اما هم باید به لحاظ کیفی شرایط را حفظ کنیم و هم نگاه کمی در برگزاری لیگ برتر داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین تاکید نمود استانداردهای میزبانی از سوی کمیته رویدادها اعلام می گردد تا متقاضیان براساس فراهم بودن شرایط، پیروز به کسب میزبانی در فصل جدید لیگ برتر شوند.

از 15 نماینده باشگاه های حاضر در جلسه امروز بعضی موافق برگزاری لیگ طبق مدل اول بودند و بعضی مدل سوم را شیوه مناسب تری برای برگزاری می دانستند. درنهایت از نمایندگان باشگاه ها خواسته شد از بین روش اول و سوم، نظر خود را تا تاریخ 31 خردادماه به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام نمایند.

ضمن این که به باشگاه ها تاکید شد در همین بازه زمانی، نقطه نظرات خود را درخصوص اصلاح آئین نامه اعلام نمایند.

4 مدل برگزاری لیگ برتر سال 1400 به این توضیح است:

- روش اول: به صورت VNL (لیگ ملت ها) - صعود به مرحله نهایی 6 تیم

- روش دوم: 16 تیم در دو گروه 8 تیمی به شکل رفت و برگشت در شهرهای میزبان - صعود به مرحله پلی آف از هر گروه 4 تیم

- روش سوم: 16 تیم در یک گروه دوره ای - صعود به مرحله پلی آف 8 تیم

- روش چهارم: 16 تیم در یک گروه فقط رفت و برگشت بدون برگزاری مرحله پلی آف

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58505

به "آنالیز شیوه های برگزاری لیگ برتر والیبال در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شیوه های برگزاری لیگ برتر والیبال در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید