آنالیز عملکرد ایران در بازی های داخل سالن آسیا، کشتی در ترکمنستان شگفتی ساز می گردد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا و هنر های رزمی انتظار می رود نسبت به دور ه های قبل مدال های بیشتری به دست آید و باید دید کاروان بزرگ کشتی می تواند رکورد خوبی در کسب مدال طلا از خود ثبت کند یا خیر.

آنالیز عملکرد ایران در بازی های داخل سالن آسیا، کشتی در ترکمنستان شگفتی ساز می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، تاکنون چهار دوره از بازی های داخل سالن آسیا برگزار گردیده که به مرور شاهد اضافه شدن رشته ها و به دنبال آن پر رنگ تر شدن بازی ها در سطح قاره آسیا بوده ایم. ایران نیز در هر چهار دوره شرکت نموده که بهترین مقام آن پنجمی بوده است. اکنون هم پنجمین دوره بازی ها از 26 شهریور به طور رسمی شروع می گردد که کاروان ایران بسیار امیدوار است با مدال های بیشتری نسبت به چهار دوره قبل بازی ها را به انتها برساند. با توجه به اینکه رشته هایی چون تکواندو، وزنه برداری و کشتی هم به بازی ها اضافه شده اند انتظار می رود مدال های زیادی به نام ایران ثبت گردد.

پیش از این فوتسال، دوومیدانی و موتای هر کدام با 4 طلا پرافتخار ترین رشته ها برای ایران در بازی های داخل سالن آسیا بودند. با توجه به اینکه کشتی بزرگترین تیم را در بازی ها دارد باید دید کشتی با کسب چند مدال طلا می تواند عنوان پرافتخارترین رشته ایران در بازی های داخل سالن آسیا به دست آورد.

در ادامه نگاهی به عملکرد ایران به چهار دوره قبل داریم:

اولین دوره: سال 2005 بانکوک تایلند

بازیها در 9 رشته برگزار گردید که ایران با 48 نفر (44 مرد و 4 زن) در بازی ها حضور داشت . در نهایت هم با کسب 3 طلا، 5 نقره و 2 برنز و مقام یازدهم بازی ها را به انتها رساند.

دومین دوره : سال 2007 ماکائو

بازی هادر دومین دوره در تعداد رشته بیشتری برگزاری شد به طوری که تعداد آن به 17 رشته افزایش یافت. کاروان ایران هم بزرگتر شد و با 103 مرد و 30 زن در بازی ها حاضر شد.

4طلا، 4 نقره و 9 برنز حاصل کار نمایندگان ایران بود که در نهایت مقام هشتم بازی ها را به دست آورد.

البته در این دوره ایران در بسکتبال سه نفره و کوراش صاحب 4 مدال طلا و 1 نقره شد اما چون به صورت نمایشی بودند در جدول مدالی بازی ها محاسبه نشدند.

سومین دوره: سال 2009 ویتنام

در این دوره هم بازی ها در تعداد رشته بیشتری برگزار گردید و تعداد آن به 24 رشته رسید.

تعداد کاروان ایران 91 مرد و 40 زن بود که با کسب 17 طلا، 15 نقره و 13 برنز عنوان پنجم را به دست آورد.

جوجیتسو 6 طلا و 1 نقره و کشتی با کمربند 2طلا، 3 نقره و 4 برنز گرفت که چون نمایشی بودند در جدول مدالی بازی ها محاسبه نشدند.

چهارمین دوره: سال 2013 اینچئون کره جنوبی

در این دوره هنرهای رزمی هم اضافه شد با این حال بازی ها در 12 رشته برگزار گردید. ایران 51 نماینده مرد و 31 نماینده زن داشت که در انتها هم با 3 طلا، 6 نقره و 2 برنز و رتبه ششم، بازی ها به کار خود انتها داد.

پنجمین دوره : سال 2017 عشق آباد ترکمنستان

تعداد رشته ها در این دوره هم افزایش پیدا نموده است. قطعا اضافه شدن رشته هایی چون وزنه برداری، تکواندو، کشتی و دوچرخه سواری رقابتها را حداقل برای ایرانی ها جذاب تر خواهد نمود.

ایران در این دوره کاروان بسیار بزرگی راهی بازی ها می نماید که تعداد آن (ورزشکار، مربی، کادر سرپرستی ، پزشکی و ...) بیش از 300 نفر است.

تعداد ورزشکاران 211 نفر است که 149 ورزشکار مرد و 62 ورزشکار زن از ایران در بازی ها حضور دارند. بنابراین انتظار می رود تعداد مدال های زیادی هم در این دوره به دست آید.

نکته قابل توجه در این دور ه حضور ورزشکاران استرالیا و نیوزلند در بعضی رشته ها است که جذابیت بازی ها را دوچندان خواهد نمود.

جدول مدالی ایران در 4 دوره بازی ها
رشته طلا نقره برنز
دوومیدانی 4 4 4
موتای 4 4 3
فوتسال 4 1 -
کوراش 3 2 1
تیروکمان 3 1 4
بازی های الکترونیک 2 2 3
کیک بوکسینگ 2 2 -
ووینام 1 3 3
ووشو 1 3 -
شنا 1 1 1
هاکی 1 - -
بسکتبال سه نفره 1 - -
کبدی - 3 1
پنجاک سیلات - 2 1
شطرنج - 1 3
بیلیارد - 1 -
سپک تاکرا - - 1
ورزش های صعودی - - 1

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17735

به "آنالیز عملکرد ایران در بازی های داخل سالن آسیا، کشتی در ترکمنستان شگفتی ساز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عملکرد ایران در بازی های داخل سالن آسیا، کشتی در ترکمنستان شگفتی ساز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید