برای اعزام تیم فوتبال زیر 21 سال به اندونزی هیچکس اعتراض نداشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران نصرالله سجادی که سرپرست کاروان ایران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی اندونزی است ساعت 19:00 امروز به این کشور پرواز می نماید. سجادی بعدازظهر امروز و پیش از سفر خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها درباره شرایط کاروان اعزامی پاسخ داد.

برای اعزام تیم فوتبال زیر 21 سال به اندونزی هیچکس اعتراض نداشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

وی درباره اینکه روز گذشته عنوان نموده بود 97 ورزشکار در بخش بانوان به اندونزی می روند در حالی که پیش از این آمار ورزشکاران زن 105 نفر بودند، گفت: اجازه بدهید آمار دقیق را روز آدینه و بعد از ثبت نام نهایی کاروان اعلام می کنیم. ممکن است این آمارها مقداری کم و زیاد گردد. اولین کاری که در اندونزی انجام می دهیم ثبت نام نهایی تمام کاروان است. در نهایت آماری به دست می آید که به ازای آن روزانه از ما پول می گیرند.

وی اضافه کرد: بانوان ایران در 22 رشته شامل تیر و کمان، بدمینتون، بسکتبال 3 نفره، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیر بازی، کبدی، کاراته، کوراش، جوجیتسو، جودو، پنچاک سیلات، سامبو، ووشو، اسکوواش، تنیس روی میز، تکواندو، دوومیدانی، قایقرانی، تیراندازی، تنیس و سنگ نوردی حضور خواهند داشت.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی درباره گلایه برخی از روسای فدراسیون ها درباره انتخاب علیزاده به عنوان سرپرست کاروان گفت: کاروان یک سرپرست دارد و آن هم بنده هستم، علیزاده نماینده بنده است.

وی در خصوص اینکه گلایه برخی ها از این است که چرا از دل فدراسیون ها کسی در کادر سرپرستی انتخاب نشده، گفت: فدراسیون که نمی تواند دو کار انجام بدهد. آنها باید کنار تیم خودشان باشند. ضمن اینکه آقای علیزاده هم تجربه زیادی در بازی های مختلف از جمله بازی های دانشجویان دارد. ما که آدم بیگانه ای را نیاورده ایم.

در ادامه سجادی درباره اینکه پیش بینی شما در خصوص تعداد مدال های کاروان ایران در این دوره از بازی ها چیست؟ گفت: ما در جلسات ستاد کل با تک تک فدراسیون ها جلسه داشته ایم. مسئول فنی در این ارتباط فدراسیون ها هستند و آنها در این جلسات، پیش بینی خود را نوشته اند.

سجادی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از رشته ها مثل دوچرخه سواری و بسکتبال، لیست نهایی خود را اعلام نمی کند، گفت: آنها خودشان لیست را می دادند و ملاحظه اردونشینان را می نمایند. تمام رشته ها لیست خود را نهایی نموده اند و ما هم امروز راهی اندونزی می شویم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام فدراسیون ها کمتر از سهمیه خود در بازی های آسیایی نماینده دارند، تأکید کرد: چند فدراسیون از جمله بوکس و ووشو کمتر از سهمیه ای که اعلام نموده بودیم ورزشکار می فرستند.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی درباره اینکه آیا ممکن است برنامه سفر برخی از رشته ها تغییر کند، ادامه داد: تغییر که زیاد داشته ایم و یکی از سختی های کار ما نیز همین است.

سجادی در خصوص نحوه اهدای پاداش ها به مدال آوران دراندونزی توضیح داد: ما پیش بینی دو مراسم در روزهای عید قربان و عید غدیر را نموده ایم و کسانی که تا آن تاریخ مدال آورده باشند در این مراسم پاداش خود را دریافت می نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وضعیت فعلی مالی کشور کاروان ایران بسیار گسترده به اندونزی اعزام می گردد، یادآور شد: اعزام تمام رشته ها، کارشناسی شده است. حالا که همه دارند می روند و باید دعا کنیم که پیروز باشند. اهداف اعزام از قبل معین بوده است.

سجادی در خصوص اینکه پیش بینی شخصی خودش از تعداد مدال های این دوره از بازی ها چیست؟ گفت: به نظرم مجموعه مدال ها نسبت به دوره قبل بیشتر و مرغوبیت آن هم بهتر است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی درباره اینکه گفته می گردد کمیته ملی المپیک اصرار داشته تیم فوتبال زیر 23 سال ایران به جای تیم زیر 21 سال راهی اندونزی گردد، اعلام نمود: خیر؛ ما چنین حرفی نزدیم. حتی آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم به جلسه ستاد عالی آمد. همه تأکید داشتند تیم زیر 21 سال به مسابقات آسیایی برود تا بتواند در مقدماتی المپیک پیروز باشد. آقای تاج کشورهای دیگر را مثال زد که چند دوره تیم زیر 21 سال خود را به بازی های آسیایی اعزام کردند. قرار نبود تیم زیر 23 سال به بازی های آسیایی برود و کسی هم اعتراضی ننموده است.

وی در باره اینکه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش اعلام نموده بالاترین هدف ایران کسب صندلی چهارمی در اندونزی است، یادآور شد: آقای وزیر هم نظرش را گفته است و این سوال را نباید از من بپرسید. اتفاقاً بنده هنگام این مصاحبه کنار آقای وزیر بودم که ایشان گفت هدفمان کسب عنوان چهارم به بعد است. ایشان نگفتند فقط باید چهارم شویم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه دغدغه شما در آستانه اعزام به اندونزی چیست؟ گفت: مدیری که دغدغه نداشته باشد یعنی خواب است. کارهای معین می باشد. ما هر هفته با کادر سرپرستی جلسه داشته ایم. یک بخشی از کارها مربوط به ماست که سازماندهی شده و بخش دیگر مربوط به میزبان است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ممکن است میزبانی اندونزی دردسرهایی برای تیم ها در پی داشته باشد؟ گفت: سعی نموده ایم مسائل را حل کنیم و حتی با آنها (مسئولان برگزاری اندونزی) بحث هم نموده ایم. در جلسه مقدماتی در بیشکیک هم صحبت ها یی داشته ایم و خیلی جاها به آنها ایده می دادیم. اندونزی کشوری است که خیلی وقت است رویداد بزرگی را میزبانی ننموده است. کشورهایی که میزبانی های زیادی داشته اند نظیر کره جنوبی، ژاپن و چین نباید دغدغه داشته باشند ولی اندونزی از سال 1962 به این طرف، میزبانی نداشته و فقط یک دوره بازی های ساحلی را برگزار نموده است که حجم آن قابل مقایسه با بازی های آسیایی نیست.

وی اعلام نمود: ضمن اینکه مسابقات در اندونزی پراکنده و گسترده است و مدیریت کردن این پراکندگی سخت است اما ما همه را سازماندهی نموده ایم و می دانیم چه کار کنیم.

سجادی در خاتمه و در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکل تیم ها برای استفاده از سالن های تمرینی در اندونزی و دلیل برپایی اردوی تیم هندبال در مالزی توضیح داد: دلیل برگزاری اردوی هندبال در مالزی چیز دیگری است. قرار بود روز چهاردهم ورودی تیم ها به دهکده بازی ها باشد اما این تاریخ به نوزدهم تغییر یافت. این در حالی است که هندبال پیش از این برای روز شانزدهم بلیت گرفته بود و امکان تغییر وجود نداشت. وقتی این تاریخ عوض شد بنده بلافاصله آقای رحیمی رئیس فدراسیون هندبال را صدا زدم و گفتم بهتر است به جای اینکه در اندونزی اردو بزنید این چند روز را به کوآلالامپور بروید. ان شاءالله این تیم بیستم به جاکارتا می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13034

به "برای اعزام تیم فوتبال زیر 21 سال به اندونزی هیچکس اعتراض نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اعزام تیم فوتبال زیر 21 سال به اندونزی هیچکس اعتراض نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید