برگزاری جشنواره پژوهشگران برتر نهج البلاغه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس انجمن مطالعات علمی نهج البلاغه کشور گفت: در آینده نزدیک قرار است جشنواره پژوهشگران برتر در این حوزه در راستای جهت دهی به مطالعات نهج البلاغه برگزار گردد.

برگزاری جشنواره پژوهشگران برتر نهج البلاغه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه پیغام نور ، سید علی علم الهدی نائب رئیس انجمن مطالعات علمی نهج البلاغه کشور در گردهمایی 25 نفر از فرهیختگان دکترای نهج البلاغه با اشاره به مهمترین دستاورد این انجمن گفت : راه اندازی فصلنامه علمی و پژوهشی حدیث فی نهج البلاغه یکی از مهم ترین دستاوردهای این انجمن در دوره نخست کاری خود است که دستاوردهای پژوهشی را با موضوع نهج البلاغه به زبان عرب چاپ می نماید.

رئیس بخش الهیات و علوم اسلامی دانشگاه پیغام نور با اشاره به دیگر دستاوردهای انجمن مطالعات نهج البلاغه کشور در دوره دوم که از سال 97 شروع شد اضافه کرد: در این مرحله ثبت انجمن که در دوره اول ناتمام مانده بود به عنوان ngo خصوصی انجام شد.

سیدعلی علم الهدی همچنین از راه اندازی انتشارات در این انجمن اطلاع داد و گفت :در آینده نزدیک قرار است جشنواره پژوهشگران برتر در این حوزه در راستای جهت دهی به مطالعات نهج البلاغه برگزار گردد .

وی با اشاره به اینکه رشته نهج البلاغه در مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا فعالیت می نماید گفت: پس از تایید وزارت علوم در صدد راه اندازی این رشته در مقطع کارشناسی هستیم.

همچنین رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به اینکه تاسیس انجمن مطالعات نهج البلاغه در دانشگاه های سراسر کشور از برکات انقلاب اسلامی است گفت :در این انجمن 25 نفر از فرهیختگان در سطح دکترای نهج البلاغه عضومی باشند.

وی هدف از راه اندازی این انجمن را گسترش معارف علوی در جامعه مطرح کرد و گفت :انجمن مطالعات نهج البلاغه فضای علمی دانشگاهی را در سطح معارف علوی گسترانده و دانشجویان و اساتید با حرکت در این جهت می توانند زندگی خود را بر مبنای تعالیم نهج البلاغه بنیانگذاری نموده و فضای جامعه را علمی و اسلامی نمایند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19383

به "برگزاری جشنواره پژوهشگران برتر نهج البلاغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره پژوهشگران برتر نهج البلاغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید