تشخیص سرطان در کمتر از چند ساعت ، تولید لباس های نانویی خنک کننده

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

تشخیص سرطان در کمتر از چند ساعت ، تولید لباس های نانویی خنک کننده

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

TiO 2 در کف جاده، آلودگی هوا را کم می کند

شرکت ایرلیت (Airlite) یکی از تولیدکنندگان رنگ، با افزودن دی اکسید تیتانیوم به جاده های بتنی موجب کاهش آلودگی هوا شده است. بریتپاو (Britpave)، انجمن سنگ فرش سیمانی بریتانیا، از پروژه به کارگیری دی اکسید تیتانیوم در ساخت جاده های بتنی حمایت می کند، ماده ای که می تواند با جذب ترکیبات آلاینده به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

کووید 19 هیچ وقت از بین نمی رود؛ با واکسن یا بدون واکسن

محققان دانشگاه تگزاس معتقدند که ویروس کرونا همانند بسکمک از ویروس های قوی که انسان ها نتوانستند از پس آن ها برآیند، برای همیشه در دنیا باقی خواهد ماند. یکی از محتمل ترین سناریو ها در مورد کووید 19 این است که این ویروس در نتیجه بالا رفتن سیستم ایمنی بدن انسان در کل دنیا، ضعیف و گسترش آن در دنیا کند خواهد شد. البته تا یک تا سه سال آینده باز هم مجبوریم که زدن ماسک را ادامه دهیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

تشخیص سرطان در کمتر از چند ساعت / استارت آپی که با نانوذرات ابزار می سازد

پروتئین ها در پلاسمای خون می توانند به عنوان نشانگر بیماری سرطان، نقش مهمی در ارزیابی خطر، تشخیص و درمان ایفا کنند. محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، استارت آپ سیر و پژوهشگران بیمارستان زنان در برمنگام، مقاله ای در نشریه Nature Communications به چاپ رساندند که در آن روش جدیدی به منظور بررسی پروتئوم ها ارائه شده است. این روش بسیار سریع و جامع بوده و در مدت زمان چند ساعت می تواند این کار را انجام دهد.

مجوز تولید دستگاه تشخیص کووید 19 ایرانی صادر شد

محمد عبدالاحد، از آزمایشگاه ادوات نانوبیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران درباره ساز و کار این دستگاه گفت: این دستگاه می تواند از گونه های اکسیژن فعال برای تشخیص بیماری های مربوط به ریه استفاده کند. افزایش گونه های اکسیژن فعال در خلط یکی از شاخص هایی است که می تواند نشان دهنده بیماری کرونا باشد. در بیماران کرونایی، حتی زمانی که هنوز علائم بیماری مشخص نشده است، میزان گونه های اکسیژن فعال در خلط بیمار تغییر می کند که این حسگر با استفاده از این شاخص می تواند وجود بیماری را مشخص کند.

خبرنگاران برای دومین بار مقام اول جشنواره نانو و رسانه را کسب کرد + فیلم

اختتامیه جشنواره نانو و رسانه ستاد نانو27 مرداد ماه 99 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گشت و مطابق ارزیابی عملکرد رسانه ها در سال99این ستاد، خبرنگاران، حائز رتبه اول در میان خبرگزاری ها شد و از هادی قاسمی مدیرعامل این مجموعه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

لباس های نانویی با قابلیت خنک کردن در فصل گرما تولید شدند

توشار پوش از محققان این دانشگاه، پیروز به ارائه منسوجات هوشمند شده است. آن ها ماده انعطاف پذیر جدیدی ساختند که دارای خواص ترموالکتریک است. مواد ترموالکتریکی که می توانند اختلاف دما را به برق و بالعکس تبدیل کنند.

ماسک های تیتانیومی شیوع کرونا را کاهش می دهند

محققان آزمایشگاه موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان فیلتر های کاغذی از نانوسیم های تیتانیوم اکسید ساخته اند که می تواند پاتوژن ها را گیر انداخته و آن ها را با نور از بین می برد. این فیلتر ها میتوانند در تجهیزات محافظت شخصی و سیستم های تهویه هوا استفاده شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38647

به "تشخیص سرطان در کمتر از چند ساعت ، تولید لباس های نانویی خنک کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سرطان در کمتر از چند ساعت ، تولید لباس های نانویی خنک کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید