پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال صاحب سند تک برگی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس دانشگاه تهران از اخذ سند تک برگی برای اراضی پردیس مرکزی این دانشگاه پس از 86 سال اطلاع داد و گفت:خوشبختانه در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری توانستیم صیانت جدی از اموال و دارایی های دانشگاه تهران داشته باشیم.

پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال صاحب سند تک برگی شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی ضمن بیان این مطلب به تشریح مهم ترین اقدامات سال گذشته دانشگاه تهران در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: در سال 99 با توجه به شرایط ناشی از اپیدمی کرونا، سیاست کلان دانشگاه تهران استمرار فعالیت ها با تاکید بر آموزش مجازی و حرکت در جهت دانشگاه تهران دیجیتال و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه در مواجهه کشور با بحران کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: در این سال، مجموعه تحولات دیجیتالی و جهش حرکت به سوی آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی آشکارا نشان از پیشگامی دانشگاه تهران در نظام حکمرانی آموزش عالی کشور داشت به طوری که برگزاری کلیه کلاس ها به صورت زنده با ضریب دسترسی 99.9 درصد در نیم سال تحصیلی دوم سال 99 حاصل شد و این در حالی است که میزان رضایتمندی زیاد ذینفعان اصلی این تحول، یعنی دانشجویان و اعضای هیأت علمی، به بالای 80 درصد در آذرماه سال 1399 رسید.

رییس دانشگاه تهران تاکید نمود: به عنوان یک دانشگاه نسل چهارم و باتوجه به سوابق این دانشگاه در ایفای نقش مهم در پروژه های مطالعاتی کلان ملی همچون گزارش ملی سیلاب ها، دانشگاه تهران در قالب مجموعه ای از سیاست ها، راهبردها و فعالیت های متنوع از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا، به عنوان یک نهاد مسئول و پیشگام در مدیریت ابعاد مختلف بحران ناشی از کرونا ظاهر شد. بخش مهمی از این فعالیت ها در قالب تشکیل و برگزاری نشست های مشورتی خوشه های علمی مختلف، همچون خوشه اقتصادی، خوشه سرمایه اجتماعی انجام و نتایج مطالعاتی آنها در قالب گزارش های سیاستی در اختیار نهادها و مسئولان ذیربط نهاده شد.

نیلی یادآور شد: بخش دیگری از این فعالیت ها در قالب ایجاد شبکه علمی مشترک با مشارکت مسئولان و صاحبنظران دانشگاه تهران و دیگر نهادهای ذی ربط به خصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تشکیل چهار کارگروه علمی و تخصصی، برگزاری ده ها نشست و سمینار در ارتباط با کرونا، انجام بیش از 8 پژوهش کلان در سطح دانشگاه و 8 پژوهش در سطح واحدهای دانشگاهی، و … دنبال شد.

سامانه سپاری فعالیت های آموزشی

رییس دانشگاه تهران در خصوص اقدامات آموزشی دانشگاه در سال گذشته نیز گفت: تدوین دستورالعمل فعالیت ها و مقررات آموزشی متناسب با شرایط ناشی از اپیدمی کرونا و نیز ضرورت انعطاف پذیری در اجرای آنها، محور اصلی تمامی فعالیت ها بوده است. در سال 99، بیش از 15 فرآیند اصلی آموزشی (اعم از دانشجویی، دانش آموختگی و امور اعضای هیأت علمی) به طور کامل سامانه سپاری شدند. ضمن آنکه در سایه تدابیر اتخاذ شده، امور آموزشی-دانشجویی مربوط به بیش از 11200 نودانشجو، امور بیش از 1400 دانشجوی استعداد درخشان و امور مربوط به بالغ بر 12000 دانش آموخته با موفقیت به خاتمه رسید.

به گفته وی، همچنین علاوه بر برنامه های متداول بازنگری رشته های آموزشی، معرفی دوره های دو-وجهی در بیش از 70 رشته مقطع کارشناسی و انجام ارزیابی رشته، برای اولین بار در تاریخ دانشگاه تهران با نظر مشاوران بین المللی از جمله مهم ترین اقدامات اجرا شده در حوزه آموزشی دانشگاه بود.

تشکیل شورای بهبود فرایندها

نیلی تاکید نمود: در حوزه معاونت طرح و برنامه، تحقق 80 درصدی برنامه های دانشگاه در سال 1399، اصلاح ساختار دانشگاه، تشکیل شورای بهبود فرایندها و … از جمله دستاوردهای مهم حوزه معاونت طرح و برنامه محسوب می گردد.

بنا بر اظهارارت وی، علاوه بر رصد تحولات سازمانی از منظر منابع انسانی و زیرساختی که در قالب سالنامه آماری منتشر می گردد، تدوین اولین گزارش تأثیر اجتماعی دانشگاه تهران از جمله فعالیت های شاخص این معاونت در سال گذشته بوده است. در گزارش تأثیر اجتماعی دانشگاه تهران تصویری جامع از نقش دانشگاه تهران در توسعه همه جانبه کشور از جمله تأثیر در یاری به راهبری کشور، تأثیر در صیانت از فرهنگ، هنر و تاریخ، تأثیر در پیشبرد علم، فناوری، نوآوری و کارآفرینی، تأثیر در توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی و تأثیر در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور ارائه شده است.

دستاوردهای بین المللی دانشگاه تهران

نیلی با بیان اینکه ارتقای صندلی بین المللی دانشگاه تهران و حضور مؤثر در چرخۀ توسعه و ترویج علم و فناوری جهانی محور اصلی فعالیت های بین المللی این دانشگاهبوده است، اضافه کرد: این اقدامات به وسیله کوشش برای ارتقا صندلی دانشگاه تهران در نظام های رتبه بندی، حضور مؤثر در نهادها، سازمان ها و اتحادیه های دانشگاهی مهم و تأثیرگذار، میزبانی از هیأت های علمی-تحقیقاتی دانشگاهی از کشورهای مختلف، تعامل با بازیگران بین المللی دانشگاهی و شبکه سازی علمی در سطح منطقه ای و بین الملل، به خصوص با اتحادیه اروپا، روسیه و چین دنبال شده است.

بازنگری آئین نامه اقتصادی و معاملاتی

رییس دانشگاه تهران از پیاده سازی برنامه ها و سیاست های دانشگاه سبز و بازنگری آئین نامه اقتصادی و معاملاتی دانشگاه و تصویب آن در هیأت امنا اطلاع داد و تاکید نمود: حسابرسی و به روز کردن حساب های دانشگاه؛ بکارگیری سامانه تدارکات دولت (سامانه ستاد) به منظور شفاف سازی شیوه خرید و برگزاری مناقصات و مزایده ها؛ اصلاح فرایند اقتصادی کسب درآمد ارزی دانشگاه، صورت برداری و پایش اطلاعات سامانه اموال و ارزش گذاری آن و محاسبه استهلاک اموال و راه اندازی حسابداری اموال دام و گیاهان و ورود بخشی از اطلاعات در سامانه سنا؛ بکارگیری و استقرار 11 سامانه های الکترونیکی دولت؛ توافق با شهرداری شهر قدس در خصوص 15000 مترمربع زمین های شهر قدس (شهرک ابریشم) به منظور تغییر کاربری زمین به مسکونی و تجاری؛ اخذ موافقت وزارت مسکن و شهر سازی برای تأمین 600 واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد و توافق اولیه در خصوص واگذاری یک قطعه زمین به مساحت 32 هکتار به منظور احداث شهرک سبز و عاری از آلودگی؛ از جمله مهم ترین دستاوردهای دانشگاه در سال گذشته محسوب می گردد.

تدوین اساسنامه شورای سیاستگذاری موزه ها

وی اظهار کرد: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، حمایت، راهنمایی و نظارت بر فعالیت 119 انجمن علمی دانشجویی و 43 کانون فرهنگی فعال، برگزاری 180 رویداد علمی-ترویجی و بیش از 150 فعالیت فرهنگی، انتشار 290 نشریه دانشجویی، انتشار 160 نشریه الکترونیکی، تحت پوشش قراردادن 3995 دانشجوی شاهد و ایثارگر از جمله مهم ترین فعالیت های این معاونت در سال گذشته بوده است. همچنین، مدیریت موزه ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه در شرایط اپیدمی کرونا از جمله ایجاد تور مجازی سیصد و شصت درجه، ثبت 10 اثر از آثار موزه های نگارستان و مقدم در فهرست آثار ملی ایران، تدوین اساسنامه شورای سیاستگذاری موزه های دانشگاه تهران و … نیز از جمله فعالیت های است که ذیل معاونت فرهنگی سامان یافته است.

به گفته وی، در حوزه معاونت دانشجویی، اجرای طرح همدلی با هدف حفظ پیوند مسئولانه دانشگاه با دانشجو در شرایط سخت ناشی از پاندمی کرونا با مشارکت 22700 دانشجو، اجرای طرح خوشامدگویی با هدف تسهیل فرآیند اجتماعی شدن نو دانشجویان دانشگاه تهران، توجه به سلامت روان در دوران کرونا با افزایش خدمات مشاوره برخط و تلفنی به میزان 2466 ساعت، از جمله فعالیت های مهم حوزه دانشجویی بوده است. همچنین برگزاری 195 وبینار دانشجویی، 62 وبینار تخصصی، فراوری و انتشار 131 عنوان محتوای بهداشت روان، شناسایی مسائل سلامت روان دانشجویان به وسیله طرح پایش سلامت روان 27 هزار و 307 دانشجوی حین تحصیل و11 هزار و 930 دانشجوی ورودی 99 و انجام مداخلات لازم، از جمله دیگر اقداماتی است که با هدف خدمت رسانی و ارتقا شرایط مراقبتی آنها به دانشجویان دانشگاه اجرا شده است.

اخذ سند تک برگی برای اراضی پردیس مرکزی

رییس دانشگاه تهران از اخذ سند تک برگی برای اراضی پردیس مرکزی این دانشگاه پس از 86 سال اطلاع داد و گفت: این سند یکی از مهم ترین دستاوردهای نمادین حوزه حقوقی دانشگاه در سال گذشته محسوب می گردد. در کنار آن، صیانت جدی از اموال و دارایی های دانشگاه از جمله کسب 173 رأی از مجموع 220 رأی در مراجع قضائی به نفع دانشگاه تهران در دعاوی حقوقی مطروحه از سوی دانشگاه، موفقیت 79 درصد در تمامی دعاوی حقوقی و کیفری و دعاوی حقوق عمومی و دیوان عدالت اداری از دیگر اقداماتی است که نشان پویایی این حوزه در یکسال گذشته دارد.

دستاوردهای پژوهشی

وی تاکید نمود:در حوزه پژوهشی نیز با توجه به اهمیت شاخص کیفیت فعالیت های پژوهش محور، سیاست اصلی دانشگاه تهران ترغیب و راهنمایی اعضای هیأت علمی و دانشجویان به انتشار مقاله در نشریات معتبر منتج از پژوهش های متناسب تر با نیازهای کشور و پژوهش های کاربردی و توجه جدی به رعایت اخلاق حرفه ای در انتشارات و فعالیت های پژوهشی بوده است. به لحاظ کمی نیز، تعداد مقالات داخلی و بین المللی چاپ شده بیانگر رشد مقالات در پایگاه های استنادی WOS، Scopus و ISC در سال 1399 در مقایسه با سال 1398 می باشد. تنها در پایگاه استناد WOS، تعداد مقالات دانشگاه تهران 4727 مقاله (11.5 درصد رشد نسبت به سال گذشته) بوده است که به لحاظ کیفی، این رشد بیشتر در نشریات Q1 (15/5 درصد) و نشریات Q2 (10/4 درصد) مشاهده می گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، نیلی اضافه کرد: به لحاظ طرح ها و قراردادهای پژوهشی در سال 1399، در مجموع 331 قرارداد کاربردی با نهادها، مؤسسات، شرکت های دولتی و خصوصی با اعتبار مصوب بالغ بر 1167 میلیارد ریال منعقد شده است. تعداد قراردادهای منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 36 درصد رشد داشته است.

رییس دانشگاه تهران در خاتمه خاطر نشان کرد:در حوزه فناوری و تجاری سازی، توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری با تاکید بر استفاده از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و اساتید در قلب بخش تجاری شهر تهران، اصلی ترین سیاستی بوده است که به طور زنجیره ای از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه، سازمان سرمایه گذاری و توسعه و طرح شهردانش دانشگاه دنبال شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54047

به "پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال صاحب سند تک برگی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردیس مرکزی دانشگاه تهران پس از 86 سال صاحب سند تک برگی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید