برگزاری کرسی های آزاداندیشی هر 2 هفته یکبار در دانشگاه تهران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون فرهنگی دانشگاه تهران از برگزاری کرسی های آزاداندیشی هر 2 هفته یکبار در سال آینده اطلاع داد.

برگزاری کرسی های آزاداندیشی هر 2 هفته یکبار در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرنگاران، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در تالار امیرکبیر این دانشگاه برگزار گردید،گفت: اگر چه ماموریت اصلی دانشگاه توسعه دانش است اما واقعیت این است که دانشگاه سهم بسیار قابل توجهی در توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه از جهت خروجی دانش و دانشجو و رشد علی دارد. دانشگاه مدل عالی و مطلوب از نمایش آرمان های یک جامعه است.به طور مثال شاخص های رشد جامعه را می توان به خوبی در دانشگاه دید.

وی ادامه داد: با این نگاه مسئولیت ما در دانشگاه خیلی اهمیت پیدا می نماید. در واقع با این دیدگاه توقع این است که با شکوه ترین ها در دانشگاه نقش ایفا نمایند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه نمود: دانشگاه در صحنه انقلاب اسلامی نقش خوبی ایفا کرد چرا که بستر انقلاب اسلامی دانشگاه بود، در بقیه راستا انقلاب هم دانشگاه همچنان باید به عنوان نیروی خط مقدم ایفای نقش نمایند.

بهرامی احسان اضافه نمود: انتقال الگوی علمی و آرمانی به وسیله دانشگاه نیازمند واسطه گری بوده که این امر وظیفه رسانه است و اگر قراراست فضیلت های اجتماعی از آرمان شهر دانشگاه منتقل گردد وظیفه رسانه هاست.

وی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه تهران شاهد فعالیت های بسیار متنوع و زیادی در راستای آموزش مجازی بود. که در بخش فرهنگی دانشجویان فعالیت های خوبی را ایفا کردند در واقع بالای 120 فعالیت تنها از یک تشکل اجرا شد از طرفی باید بگویم تعداد زیادی کانون و نشریات فعال هستند در کانون ها انواع فعالیت ها از یاری های جهادی و کارهای جهادی را پوشش دادند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه نمود: در 3 ماهه گذشته 5 برنامه بزرگ را اجرا کردیم که می توان به برنامه دانشگاه اخلاق مدار اشاره نمود.

بهرامی احسان توضیح داد: هر هفته جلسه هیئت نظارت دانشگاه تهران برگزار می گردد و حداقل بین 17 تا 20 برنامه برای دانشجویان تصویب می گردد. در واقع بالای هزار برنامه در قالب دانشجویی در دانشکده ها اجرا شده است در حال حاضر 420 نشریه دانشجویی و 120 انجمن علمی و بعلاوه 62 واحد اجرایی تشکل های اسلامی و در نهایت 45 کانون فرهنگی داریم. بحث کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه از یک ماه قبل شروع شده که سال آینده هر 2 هفته کرسی های آزاد اندیشی را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 73566

به "برگزاری کرسی های آزاداندیشی هر 2 هفته یکبار در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کرسی های آزاداندیشی هر 2 هفته یکبار در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید