تحولات تصویری هنر ایران در دوشنبه های نقد کتاب سوره

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت پژوهشی این دانشگاه و با همکاری دانشکده هنر سوره، نهمین جلسه نقد کتاب، دوشنبه 24 آذرماه به صورت آنلاین برگزار می گردد.

تحولات تصویری هنر ایران در دوشنبه های نقد کتاب سوره

در این برنامه، کتاب تحولات تصویری هنر ایران آنالیز انتقادی اثر سیامک دل زنده با حضور امیر نصری و میزبانی مهران هوشیار از ساعت 18:00 تا 20:00 به بوته نقد گذاشته خواهد شد.

این کتاب در یک مقدمه، سه فصل اصلی و سه پیوست، تلاش می نماید با جستجوی چارچوبی نظری، تاریخ هنر ایران را از دوره قاجار تا خاتمه دوره پهلوی با تکیه بر مفاهیم خاص خود روایت کند. فصل اول با طرح دوقطبی تخت/صندلی نظام نمادین نقاشی های سلطنتی قاجار جهت تحول آنها از عصر فتحعلیشاهی به عصر ناصری را آنالیز می نماید. فصل دوم به تأثیر اورینتالیسم و نظم نمایشگاهی در ایجاد و تثبیت بعضی باورها نسبت به هنر ایران می پردازد. فصل سوم تحولات هنر نوگرای ایران را از شکل گیری انجمن خروس جنگی تا گشایش موزه هنرهای معاصر تهران در طول سه دهه به بحث می گذارد. پیوست های کتاب مکمل بعضی سرفصل های متن اصلی هستند و به معضل تعریف مدرنیسم، رابطه فرمالیسم با تئوسوفی، و صندلی نقد پسااستعماری می پردازند.

دانشگاه سوره با هدف آشنا سازی دانشجویان و علاقمندان به آثار علمی در حوزه هنر و در راستای رسالات آموزشی و پژوهشی خود این سلسله برنامه را تدارک دیده است. به همین منظور عموم علاقمندان به صورت آزاد می توانند روز دوشنبه 24آذر ماه ساعت 18:00 با مراجعه به سایت دانشگاه سوره به آدرس www.soore.ac.ir با انتخاب اعلان افقی این نشست به شکل مستقیم وارد صفحه برگزاری شده یا به وسیله این لینک https://sibad.soore.ac.ir/Classrooms/ShowWebinar/bookreview وارد برنامه شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47533

به "تحولات تصویری هنر ایران در دوشنبه های نقد کتاب سوره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات تصویری هنر ایران در دوشنبه های نقد کتاب سوره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید