بچه ها چگونه مسواک بزنند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک متخصص دندانپزشک در همدان نسبت به رعایت بهداشت دهان بچه ها توسط مراقبین تاکید نمود.

بچه ها چگونه مسواک بزنند؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدهادی شفق اظهار کرد: رعایت بهداشت دهان بچه ها باید از همان ابتدای شروع مصرف غذا و خوراکی ها در دوران کودکی انجام گردد.

وی اضافه نمود: بچه ها زیر شش سال نیازی به مصرف دهان شویه و خمیر دندان ندارند، چرا که بچه ها توانایی تخلیه این مواد شوینده از دهان خود را ندارند و ممکن است آن را ببلعند.

شفق با بیان اینکه دهان شویه ها و خمیردندان مواد شیمیایی دارند و مناسب برای بچه ها نیست، توضیح داد: والدین می توانند در صورت داشتن شرایط اقتصادی دهان شویه های بدون الکل خریداری نمایند، همچنین خمیردندان مخصوص بچه ها خریداری نمایند و در کنار آن عمل تخلیه مواد شوینده را از داخل دهان کودک آموزش دهند.

وی ادامه داد: در صورتیکه بچه ها از خمیردندان مخصوص استفاده نمایند و مقدار کمی از آن به داخل دستگاه گوارش وارد گردد مسئله ای ایجاد نمی نماید.

این دندانپزشک توضیح داد: والدین می توانند بهداشت دهان کودک خود را تا سن زیر شش سالگی با مسواک های مخصوص بچه ها انجام دهند و بدون مواد شوینده نسبت به پاکسازی داخل دهان و لابلای دندان اقدام نمایند تا از پوسیدگی جلوگیری گردد.

وی با بیان اینکه در تبلیغات تلویزیون تمامی قستم های مسواک پر از خمیر دندان است، گفت: این امر اشتباه بوده و میزان مصرف صحیح خمیردندان یک چهارم یک عدد نخود است، در حالیکه بعضی افراد تمامی قستم های مسواک را پر از خمیر دندان می نمایند و این امر اشتباه است.

شفق به اهمیت نحوه صحیح مسواک کردن تاکید نمود و گفت: صحیح مسواک زدن بسیار مهم تر از میزان و نوع خمیر دندان است، چرا که تخلیه مواد غذایی از داخل دهان و از لابلای دندان ها از پوسیدگی های دندان جلوگیری می نمایدو به این ترتیب طول عمر دندان ها افزایش می یاید.

وی گفت: یک مسواک معمولی و یک خمیر دندان معمولی برای پاکسازی داخل دهان کفایت می نماید اما نحوه صحیح مسواک زدن بسیار حائز اهمیت است که تمامی مردم باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

منبع: سیناپرس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59277

به "بچه ها چگونه مسواک بزنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها چگونه مسواک بزنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید