بگوویچ: برانکو از پرسپولیس به فیفا شکایت می نماید، مربیگری را در ایران به انتها می رسانم، 17 بازیکن از خود برای لیگ ایران به یادگار گذاشتم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرمربی تیم فوتبال گل گهر درباره حضورش در ایران و تیم های مختلف توضیحاتی داد.

بگوویچ: برانکو از پرسپولیس به فیفا شکایت می نماید، مربیگری را در ایران به انتها می رسانم، 17 بازیکن از خود برای لیگ ایران به یادگار گذاشتم

به گزارش ، وینکو بگوویچ سرمربی تیم گل گهر سیرجان در خصوص حضورش در تیم گل گهر سیرجان و قهرمانی با این تیم درلیگ آزادگان گفت: سال اولی که به گل گهر آمدم شرایط خیلی خوب نبود، اما نیم فصل سال دوم خیلی خوب بودیم و در سال سومی که در گل گهر بودم نتایج خوبی کسب کردیم که در تاریخ باشگاه بی نظیر بود.

صعود گل گهر به لیگ برتر بدون زد و بند انجام شد

وی اضافه نمود: چیزی که مهم تر از هر چیزی است صعود گل گهر به لیگ برتر بدون هیچ زد و بندی بود. 2 تیمی که از لیگ یک به برتر آمدند رویکرد خوبی داشتند و بی مشکل توانستند در لیگ حضور پیدا نمایند که جای تبریک دارد. از تماشاگران سیرجانی و حمایت هایشان بی نهایت سپاس گزارم.

هدف گل گهر ماندگار شدن در لیگ برتر است

بگوویچ ادامه داد: مهم ترین هدف گل گهر در حال حاضر، ابتدا ماندن در لیگ برتر است که از هر چیزی مهم تر است. همه باشگاه هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می آیند حفظ صندلی و ماندن در سطح اول فوتبال کشور برایشان مهمترین هدف است. ما نیز احتیاج به سازماندهی داریم تا زیر ساخت ها فراهم گردد و بعد از انجام این کار ها باید منتظر اتفافات خوب باشیم. مثلا تیم پدیده شهر خودرو سال ها بعد از حضور در لیگ حضور پیدا کرد و اولین هدفش این بود که در لیگ بمانند. اما الان مشهدی ها نتایج خوبی با یحیی گل محمدی شاگرد سابقم گرفتند که باید به او تبریک بگویم. ما به حمایت هواداران احتیاج داریم تا در لیگ برتر بمانیم. قطعا اگر نتایج خوبی بگیریم هیچکس ناراحت نخواهد بود.

همواره تیم هایم جزء 5 تیم برتر لیگ بودند

سرمربی تیم گل گهر سیرجان در خصوص رزومه کاری اش و حضور در 11 تیم ایرانی بیان کرد: من فکر می کنم 17 سال پیش برای اولین بار پا به فولاد خوزستان و فوتبال ایران گذاشتم و هیچوقت فکر نمی کردم خاک ایران انقدر گیرا باشد و غیر از کرواسی در هیچ کشوری برای زندگی بمانم. من ایران را خیلی دوست دارم و با تمام توانم می خواهم به فوتبال این کشور یاری کنم. شاید قهرمان نشدم، اما همواره تیم هایم جزء 5 تیم برتر لیگ ایران بودند.

17 بازیکن از خود برای لیگ ایران به یادگار گذاشتم

بگوویچ اظهار کرد: همواره کوشش کردم از خود در فوتبال ایران یادگاری به جای بگذارم و معرفی 17 بازیکن از جمله مثل مرتضی تبریزی، خسرو حیدری، وریا غفوری، علی بداوی، سلیمانی، کاملی فر و ... یادگاری است که از خود بر جای گذاشتم. این واقعیت فوتبال است و نمی توان آن را تغییر داد. بازیکنانی که معرفی کردم فوق العاده بودند و بابت این اتفاق شادمانم.

با دلالی به فوتبال ایران راه پیدا نکردم

او ادامه داد: من هیچ وقت با هیچ دلالی کار نکردم که بازیکنان را به من غالب نمایند یا خودم را به باشگاهی تحمیل کنم. باشگاه ها هم بدون واسطه به صورت مستقیم با من در تماس بودند و با من قرارداد بستد. آن ها معلوم بود فوتبال را می شناسند و برای اعتلای تیم هایشان ارزش قائلند.

تفکر مربیان کروات در قهرمانی تیم هایشان لیگ آزادگان و برتر معین شد

او درمورد برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران بیان کرد: برانکو یکی از باشخصیت ترین مربیان لیگ رجحان است و دوست های خوبی برای یکدیگر هستیم. دیروز با برانکو در ارتباط بودم و از اوضاع احوال تیمم خبردار شد. یک روز در جلسه ای جواهری مدیر عامل گل گهر، بدخشان و افسری و .. حضور پیدا کردیم و با برانکو شام خوردیم. وقتی در خصوص فوتبال حرف می زدیم برانکو خیلی واقعگرایانه درمورد این رشته حرف می زد.

وی اضافه نمود: افسری دست به قلم خوبی دارد و در خصوص مربیان ایرانی و تفاوت با مربیان کروات مطلبی نوشت و ما را مربیانی جدی توصیف کرد. همین جدیت در کار نشان داد تفکر سرمربی های کروات باعث قهرمانی تیم هایشان در لیگ آزادگان و برتر را به بار آورده است. من به برانکو حسادت نمی کنم و بابت موفقیت هایش بسیار شادمان هستم. موفقیت برانکو موفقیت کرواسی است.

برانکو از پرسپولیس به فیفا شکایت می نماید

بگوویچ در خصوص شکایت برانکو از باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و گفت: فردا برانکو به همراه تیم الاهلی عربستان به جده می رود و هفته آینده باید اولین بازی را در لیگ آسیا مانند ذوب آهن را شروع کند. اما متاسفانه او در آخرین تماسش با من گفت که باید از پرسپولیس به فیفا بخاطر مطالباتش شکایت کند. او به من گفت طی جلسه ای که وکیلش با سران پرسپولیس داشته داشت این تصمیم را گرفته و حالا می خواهد شکایت کند. من هم چنین مسائلی داشتم و گاهی مجبور شدم به فیفا شکایت کنم، اما خوب گاهی سکوت جایز است.

مربیگری را در ایران به خاتمه می رسانم

بگوویچ در خصوص حضور در فوتبال کرواسی و یا سایر کشور ها جز ایران گفت: بله پیشنهاد داشتم و از کشور های غیر کرواسی هم همینطور. تمامی این سال ها پیشنهادات زیادی دریافت کردم. من فروتن هستم و نمی خواهم در خصوص خودم صحبت کنم، چون تصمیمی می گیرم جایی که بخواهم می مانم. اکنون خاتمه کار مربیگری من است و در ایران تمامش می کنم. قطعا روزی از ایران می روم. خانواده من کرواسی هستند و به آنجا می روم.

تیم پرسپولیس را زمانی مجبور کردند در کمپ نظامی اردو بزند

بگوویچ در خصوص روز های گذشته ای که در پرسپولیس به عنوان سرمربی حضور پیدا نموده بود بیان کرد: من بر سر مسائلی از پرسپولیس جدا شدم و برخی بازیکنان مد نظرم هم رفتند. هفته دهم لیگ تیم تازه وارد بحران شده بود. دادکان و غمخوار با من تشکیل جلسه دادند. من برای مردم این حرف ها را می زنم، من را مجبور کردند که در کمپ نظامی در طول مسابقات و در هفته هفتم اردو بزنیم! می توانید تصور کنید دایی باقری و .. در کمپ بروند؟ من اعتراض کردم، اما چه کاری از دستم بر می آمد؟ همه بازیکنان مخالف بودند. ما مدتی در جایی تمرین می کردیم که خوب نبود. من همه مسائل را می دانستم، اما برخی موارد را در زمان هایی باید مدیریت کرد و سکوت کنید. نمی خواهم برخی مسائل را بازگو کنم و بهتر است سکوت کنم. من بسیار در پرسپولیس شادمان بودم تماشاگران خوب بودند و الان هم شادمانم وقتی نتایج خوب پرسپولیس را می بینم.

بخاطر گل محمدی به پرسپولیس برگشتم

او در خصوص کامبکش به پرسپولیس اظهار کرد: برای بار دوم وقتی به پرسپولیس آمدم که پاس همدان را ترک نموده بودم و یحیی گل محمدی سرمربی وقت پرسپولیس با من تماس گرفت و از من خواست تا به عنوان مشاور پیش او بروم. بخاطر یحیی به پرسپولیس رفتم و هر یاریی که توانستم کردم. مجتبی حسینی هم مربی وقت پرسپولیس بود و من به عنوان مشاور به یحیی یاری کردم.

او اضافه نمود: وقتی در پرسپولیس بودم از الوصل امارات پیشنهاد دریافت کردم و می خواستم با فوتبال امارات آشنا شوم. یک سال و نیم در این تیم فعال بودم که تجربه بدی نبود. آن موقع فوتبال امارات خیلی قدرتمند نبود و من از پرسپولیس قدرتمند و پر تماشاگر به تیمی رفتم که کم تماشاگر بازی هایش برگزار می شد. وفق دادن با فوتبال امارات چالش بزرگی برای من بعد پرسپولیس بود.

زمان من شرایط تیم ملی امید افتضاح بود

وی در خصوص دوران حضورش در تیم ملی امید ایران گفت: من در قطر مربیگری می کردم که علی کفاشیان به همراه مصطفوی با من تماس گرفتند، هر دو از من خواستند بازی های تیم ملی امید را زیر نظر بگیرم. بعد از آن با من تماس گرفتند و سرمربی نهایی تیم ملی امید شدم. من به آن ها گفتم فقط یک ماه تا المپیک وقت داریم و مرا متقاعد برای حضور کردند و وقتی تیم را دیدم شرایط واقعا افتضاح بود و نمی دانستم بازیکنان را چه کسی انتخاب نموده است. جلال حسینی شرایط را که دید، رفت! پیش خود گفتم این تیم آینده ای ندارد. بهترین راه حل را پیدا کردم و بازیکنان را از استقلال اهواز، پیکان، فجر، بازیکن آوردم و از فیلم ها فقط بازی هایشان را دیدم و آن ها را برگزیدم. حتی حسین کعبی وقتی شرایط را دید به من گفت می آیم و به تو در تیم ملی امید به عنوان بازیکن یاری می کنم.

به مربیان تیم ملی ایران بازیکن با کیفیت معرفی می کردم

بگوویچ در خصوص معرفی نسل جدید به تیم ملی فوتبال ایران، چون مبعلی، کعبی، کاملی فرد، بداوی گفت: زمانی که بلاژوویچ وارد تیم ملی فوتبال ایران شد برانکو دستیار او بود. من حدود یک سال و نیم بود که آن موقع در ایران بودم و او از من خواست نظرم را راجع به بازیکنان بگویم. من درباره فوتبال ایران گفتم، سبک بازی بازیکنان را می دانستم و لیستی از نظر شخصی خودم متشکل از حمید استیلی، مهدی هاشمی نسب، علی دایی خداداد عزیزی، سهراب بختیاری زاده، جواد زرینچه، یحیی گل محمدی، رحمان رضایی، بهروز رهبری فرد، مهرداد میناوند، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی را معرفی کردم که خیلی از این بازیکن ها استفاده شدند.

وی اضافه نمود: وقتی بلاژوویچ ایران را ترک کرد و برانکو سرمربی تیم شد من تمام نکات را به برانکو به عنوان یک با ارائه لیست بازیکنانی، چون کاظمیان، برهانی، نیکبخت، بیاتی نیا، نصرتی، زارع و ... نشان دادم که از کیفیت آن ها استفاده کرد. برانکو را بیش از 30 سال است که می شناسم و با شناحتی که از فوتبال ایران داشتم بازیکنان به او معرفی کردم و او نیز به اکثر بازیکنان بازی داد. من هنوز لیست را نزد خود دارم.

مهرداد اولادی کشف من بود

او ادامه داد: اولادی بازیکن تستی پرسپولیس بود که او را برگزیدم. او با وجود قرارداد کمی که با او بسته بودند پتانسیل بالایی داشت. می دانم 500 یا 600 هزار دلار او را به الشباب فروختند و از او پرسپولیس کسب درآمد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10523

به "بگوویچ: برانکو از پرسپولیس به فیفا شکایت می نماید، مربیگری را در ایران به انتها می رسانم، 17 بازیکن از خود برای لیگ ایران به یادگار گذاشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بگوویچ: برانکو از پرسپولیس به فیفا شکایت می نماید، مربیگری را در ایران به انتها می رسانم، 17 بازیکن از خود برای لیگ ایران به یادگار گذاشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید