بیش از 60 درصد کاربران استیم با دسته بازی می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همیشه میان گیمرهای کنسول و گیمرهای کامپیوترهای شخصی بحث ها و دعواهای عجیب و بامزه ای وجود داشته است، با این حال این بحث ها همیشه زیرمجموعه هایی هم داشته اند؛ یکی از زیرمجموعه های این دعواهای معروف به مقایسه ی کنترلرهای کنسول ها در برابر ماوس و کیبورد باز می شود. حال طبق آماری که منتشر شده، به نظر می رسد که گیمرهایی که با کامپیوتر به تجربه بازی می پردازند، با وجود بازی با ماوس و کیبورد، بیش از گذشته با کنترلرهای بازی آشتی نموده اند.

بیش از 60 درصد کاربران استیم با دسته بازی می نمایند

طبق گزارش های جدید، تعیین شده که در این دو سال اخیر تعداد بازیکنانی که در استیم با کنترلر (دسته) به تجربه بازی ها پرداخته اند، دو برابر شده است؛ اتفاقی که باتوجه به به پشتیبانی بیشتر دسته های کنسولی در کامپیوترها در این سال های اخیر، بی ربط نبوده است. به تازگی در نوشته ای در بلاگ استیم اعلام شده که از این پس استیم در بازی های مختلف از کنترلر دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی خواهد نمود اما فارغ از این خبر، اطلاعات جالبی هم درباره آمار استفاده کنترلرها در استیم گفته شده است. در بخشی از این مطلب نوشته شده که در بازی هایی که بیشتر بر اساس کنترلر طراحی شده اند، بیش از 60 درصد بازیکنان با این کنترلرها به تجربه بازی ها می پردازند و نکته جالب اینجاست که به تازگی بیشتر از دسته های کنسول های پلی استیشن استفاده شده است برخلاف قبل که استفاده از دسته کنسول ایکس باکس 360 یا ایکس باکس وان رایج تر بوده است.

ولو درباره این موضوع در مطلب وبلاگ خود نوشته: در دو سال اخیر، میانگین روزانه تعداد بازیکنانی که بازی های درون استیم را با کنترلر بازی می نمایند، دو برابر شده است. در بازی هایی که بیشتر با موضوع کنترلرها طراحی شده اند، درصد استفاده بازیکنان از کنترلر به راحتی به 60 درصد یا بالاتر از آن می رسد. در بعضی از بازی ها مثل بازی های اسکیت بردینگ این درصد به بیش از 90 درصد هم می رسد. این افزایش حتی میان افرادی که از کنترلرهای کنسول های پلی استیشن استفاده می نمایند، بیشتر بوده است که درصد استفاده دقیق آن در این دو سال اخیر از 10.9 درصد به 21.6 درصد در تمامی بازی های استیم رسیده است.

اوایل سال هم در خبر دیگری اعلام شده بود که بازی هایی که از کنترلرها پشتیبانی می نمایند، فهرست بازی های پرفروش استیم در ماه ژوئیه را تصاحب نموده اند. با توجه به اینکه اکنون استیم از کنترلر دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی می نماید، می توانیم انتظار داشته باشیم که این آمار حتی در آینده بیشتر هم گردد. البته، استیم در حال حاضر فقط از بعضی از ویژگی های دوال سنس استفاده می نماید که غالبا این ویژگی ها در کنترلر دوال شاک هم دیده می شدند. ویژگی هایی همچون لرزش های دسته، نشانه گیری ژیروسکوپی، صفحه لمسی و همین طور ال ای دی های کنترلر، بدون احتیاج به کار اضافه توسط توسعه دهندگان در استیم قابل استفاده خواهند بود. با این حال در حال حاضر این کنترلر در استیم از ویژگی های منحصربه فردی همچون ماشه های تطبیق پذیر بهره نخواهد برد. در حال حاضر دو ویژگی منحصر به فرد بازخورد لمسی و ماشه های تطبیق پذیر فقط در بعضی از بازی های کنسول پلی استیشن 5 قابل استفاده است.

در حال حاضر تعیین نیست که در آینده این ویژگی هم در استیم پشتیبانی گردد یا خیر اما بدون شک اگر پشتیبانی از این دو ویژگی تحسین شده دوال سنس به استیم اضافه گردد، می تواند درصد استفاده بازیکنان از کنترلر دوال سنس را در این پلتفرم بسیار افزایش دهد.

منبع: PC Games Insider

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45912

به "بیش از 60 درصد کاربران استیم با دسته بازی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 60 درصد کاربران استیم با دسته بازی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید