بیش از 95 درصد بچه ها کار غیربومی هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عطابخش گفت: بیش از 95 درصد بچه ها کار و متکدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آن ها نیز بچه ها اتباع فاقد مجوز هستند.

بیش از 95 درصد بچه ها کار غیربومی هستند

به گزارش خبرنگاران از یزد، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: با توجه به اینکه بیش از 95 درصد بچه ها کار و متکدی، غیربومی و بیش از 90 درصد آن ها نیز بچه ها اتباع فاقد مجوز هستند، بهزیستی به منظور ساماندهی این بچه ها اقدام به آماده سازی ساختمانی با همکاری شهرداری کرده است.

او از راه اندازی سرپناه شبانه ویژه معتادین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی این سرپناه از سوی شهرداری اجرا شده است و یک ساختمان به یکی از موسسات تحت نظارت بهزیستی داده شده است.

عطا بخش در خصوص اقدامات بهزیستی در حوزه توانبخشی نیز گفت: طبق برآورد جهانی، 10 درصد جمعیت هر منطقه را افراد دارای معلولیت شکل می دهند که 4 درصد آن ها دارای معلولیت شدید و بسیار شدید هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در حال حاضر 29 هزار معلول بینایی-شنوایی، صوت و گفتار، جسمی-حرکتی، ذهنی و روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

عطا بخش در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی هم گفت: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، مناسب سازی محیط را مطرح کرده است که در یزد به دلیل قلمداد شدن اولین شهر دسترس پذیر در کشور، اقدامات خوبی در این رابطه تا به امروز اجرا شده است.

او گفت: مناسب سازی به نام معلولان است، اما قابل استفاده برای سایر شهروندان از جمله سالمندان، بیماران، بچه ها و زنان باردار نیز هست.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 68923

به "بیش از 95 درصد بچه ها کار غیربومی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 95 درصد بچه ها کار غیربومی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید