تاثیر تست های غربالگری در پیشگیری از ابتلا به سرطان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خراسان رضوی فلوشیپ فوق تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی گفت: در کشورهای پیشرفته که معلولاً تست های غربالگری انجام می شود، سرطان را در سطح ابتدایی تشخیص می دهند و درمان می شود.

تاثیر تست های غربالگری در پیشگیری از ابتلا به سرطان

مدیر آموزش و پژوهش مرکز درمانی انکولوژی رضا، در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص سرطان های شایع در بین بانوان، اظهار کرد: سرطان پستان، شایع ترین سرطان در بین خانم هاست که آمار این سرطان در ایران، نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است، اما متأسفانه در سال های اخیر این آمار افزایش یافته و سن ابتلا به این نوع سرطان 10 سال کاهش یافته است که در سنین جوانی سیر بدتری دارد.

دکتر مهدیه دیانی افزود: سرطان عوامل خطری مثل سن و جنسیت دارد که نمی توان آن ها را تغییر داد. فاکتورهای ژنتیک نقش کمی در بروز سرطان پستان دارند، این نقش حدود 10 درصد است و از دیگر مواردی است که باید جدی گرفته شود.

این فلوشیپ فوق تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی، خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهمی که در تست های غربالگری وجود دارد، تشخیص ضایعات پیش سرطانی است. زمانی که این ضایعات تشخیص داده شوند، فرد هیچ وقت به آن سرطان مبتلا نخواهد شد. تأکید سازمان جهانی بهداشت و انجمن سرطان آمریکا بر این است تا تست های غربالگری انجام شود تا بتوانیم شانس زندگی را به بیماران بیشتر دهیم.

مشروح این گفت و گو را در ویدیو زیر مشاهده می کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22258

به "تاثیر تست های غربالگری در پیشگیری از ابتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تست های غربالگری در پیشگیری از ابتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید