تاکید دوشنبه و تهران بر توسعه صنعت گردشگری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در دیدار وزیر امور خارجه تاجیکستان با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری در روابط دو کشور تاکید شد.

تاکید دوشنبه و تهران بر توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری مالی وارد دوشنبه شده دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در ابتدای این دیدار با استقبال گرم از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران، خطاب به وی گفت: به وطن دوم خودتان خوش آمدید.

مهرالدین با اشاره به شرایط منطقه، ابراز اطمینان کرد که ایران بر مسائل موجود فائق خواهد آمد.

وی از مشارکت ایران در پروژ های بزرگ مالی تاجیکستان نظیر احداث سد و نیروگاه های برق آبی سنگتوده 2 و راغون و تونل استقلال تقدیر کرد.

مهرالدین با تاکید بر اشتراکات فرهنگی و زبانی میان دو ملت ایران و تاجیکستان، خواهان بهره گیری از آن به منظور افزایش تبادل گردشگر میان دو کشور شد و گفت که استفاده از تجربیات ایران در برگزاری نمایشگاه گردشگری، آموزش متخصصان و تشکیل همایش ها و معرفی ظرفیت های دو کشور در این حوزه مهم می باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از استقبال و میهمان نوازی گرم وزیر امور خارجه تاجیکستان و با اشاره به اشتراکات زبانی، دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و تاجیکستان و توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از روابط دو ملت به رابطه خویشاوندی، گفت: بحمدالله در چند ماه اخیر تحولات خوبی در جهت ارتقای سطح روابط دو جانبه انجام شده است که مهمترین آن سفر روحانی رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران سیکا به دوشنبه بود که ملاقات خوبی نیز با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان داشت.

مونسان، با تشریح پیشرفته ها و دستاوردهای ایران گفت: با لطف خداوند و مقاومت و پشتیبانی مردم امروز جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری قوی تر است.

وی نامیدن سال های 2021 تا 2019 از سوی رئیس جمهور تاجیکستان به عنوان سال های توسعه روستائی، گردشگری و هنرهای مردمی در این کشور و تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را حاکی از توجه هر دو کشور به صندلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری و تبادل تجربیات در تمامی زمینه ها از جمله حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با کشور دوست و برادر تاجیکستان، کاملا آمادگی دارد.

در این ملاقات که محمد تقی صابری سفیر ایران در تاجیکستان نیز حضور داشت، همچنین بعضی موضوعات و پیشنهادات برای ارتقای همکاری های طرفین در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

ح

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14783

به "تاکید دوشنبه و تهران بر توسعه صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دوشنبه و تهران بر توسعه صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید