تبادل تجربیات هیئت دانمارک و وزارت ارشاد در زمینه حقوق مالکیت فکری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نشست مشترک هیئت دانمارک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه به منظور تبادل تجربیات در حوزه حقوق مالکیت فکری برگزار گردید.

تبادل تجربیات هیئت دانمارک و وزارت ارشاد در زمینه حقوق مالکیت فکری

به گزارش ، نشست مشترک هیئت دانمارک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه با حضور یورگن بلومکوئیست مشاور ارشد حوزه حق امتیاز، ترکل بورگ مشاور پروژه سفارت دانمارک در ایران، محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و بعضی مدیران کل و کارکنان این وزارتخانه به منظور تبادل تجربیات در حوزه حقوق مالکیت فکری برگزار گردید.

در این نشست حامد سهرابی مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت فکری ضمن معرفی حاضران در نشست و تشکر از میهمانان خارجی برای حضور در جلسه، در مورد فعالیت ها و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حقوق مالکیت فکری گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: بر پایه ماده 21 آیین نامه حقوق مولفان از سال 1387 تاکنون قریب به پنج هزار درخواست ثبت اثر اجرا شده که 1420 اثر ثبت نهایی شده و گواهینامه برای صاحبان اثر صادر شده است و از سال 1395 فرآیند ثبت اثر به صورت غیرحضوری و به وسیله سامانه اجرا شده است.

سهرابی، برگزاری هشت دوره همایش مالکیت فکری، تدوین لایحه مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، طرح پژوهشی الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده برن، پاسخ به استعلامات وزارتخانه در حوزه ثبت آثار مالکیت فکری و تکمیل بانک اطلاعات و اسناد در بحث فرهنگ سازی این حقوق و تعامل با شورای مالکیت فکری در وزارت دادگستری را از جمله فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

یورگن بلومکوئیست مشاور ارشد حوزه حق امتیاز، نیز ضمن قدردانی از دعوت ایران و ابراز خوشحالی از تعاملات مثبت دو کشور در حوزه مالکیت فکری گفت: ساختار سیستم حوزه مالکیت فکری در دانمارک شبیه ایران است و بخش حق امتیاز مربوط به وزارت فرهنگ می گردد، اما ثبت آثار در این وزارتخانه اتفاق نمی افتد.

وی اضافه نمود: بحث مدیریت جمعی آنالیز می نماید که چطور آثار آنالیز می گردد و حقش را مورد حمایت قرار می دهد، اما قبل از آن مولف باید از حقوق خود آگاهی داشته باشد و ما بخش هایی داریم که آگاهی آنان را بالا می برد.

بلومکوئیست ادامه داد: در کشور ما نهاد های خصوصی با پیروی از آیین نامه اروپا و قوانین جزئی مدیریت قوانین را شفاف نشان می دهد و فعالیت هایشان مورد بازرسی قرار می گیرد و حتی می توانند از این سازمان ها شکایت نمایند.

وی بخش IT را جزو عرصه هایی دانست که حق امتیاز می تواند نقش بسزایی بازی کند و بازار انفرادی دیجیتال در این عرصه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

ترکل بورگ مشاور پروژه در سفارت دانمارک در ایران نیز با اشاره به گذشت 90 سال از حضور سفارت دانمارک در ایران و روابط حسنه دو کشور، تبادل تجربیات سازمان ها و کارشناسان حوزه مالکیت فکری در کشور های در حال توسعه و تقویت روابط دوجانبه کشور ها را از مهمترین اهداف اینگونه نشست ها بیان کرد.

در ادامه این نشست حاضران در مورد موضوعات مربوط به حوزه مالکیت فکری با میهمانان خارجی به گفتگو و تجربیات پرداختند.

این نشست تا انتها هفته جاری در مورد آنالیز موضوعات مختلف در حوزه مالکیت فکری هر روز ادامه خواهد داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6501

به "تبادل تجربیات هیئت دانمارک و وزارت ارشاد در زمینه حقوق مالکیت فکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادل تجربیات هیئت دانمارک و وزارت ارشاد در زمینه حقوق مالکیت فکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید