تحریمهای فلج کننده عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، همه گیری بیماری کرونا علاوه بر تشدید رنج و تألم و نگرانی همگانی باعث تقویت همکاریها در جهت تعیین اهدافی برای گسترش صلح و امنیت جهانی شده است.

تحریمهای فلج کننده عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است

به همین دلیل، کنندگان سازمان ملل متحد روز پنج شنبه در جریان یک نشست مجازی اعلام کردند که تحریم های اقتصادی فلج کننده به دلیل ممانعت از دسترسی به فناوری ونظامهای درمانی به روز و همچنین کمک های بشردوستانه لازم برای حمایت از زیرساختهای جهانی عامل اصلی نقض حقوق بشر هستند.

در این نشست مجازی که با میزبانی هیأت کنندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد برگزار گشت، به تأثیر تحریم ها بر نظام های درمانی بین المللی به ویژه تأثیر این تدابیر تنبیهی بر برخی کشورهای آسیب دیده از شیوع کرونا پرداخته شد.

بسکمک از کشورها از جمله ایران، چین و روسیه با همراهی یکدیگر از ایالات متحده، انگلیس، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان خواستند تا اجرای تحریم ها را که نشان می دهد بر نظام درمانی ملی کشورهای در حال توسعه تأثیر منفی دارد، پایان دهند.

افزون بر این، اعضای شورای حقوق بشر و هیأتهای کنندگی ایران و بلاروس به تأثیر منفی تحریم های اقتصادی بر سلامت و بهزیستی زنان، بچه ها، معلولان و سایر افرادی که تحت شرایط آسیب پذیر زندگی می کنند، اشاره کردند.

گفتنی است، ممانعت از دسترسی به کمک های بشردوستانه و ملزومات پزشکی با تأثیرگذاری منفی بر حقوق مرتبط با توسعه و دسترسی به بهداشت و همچنین برخورداری از حق تعیین سرنوشت خود ناقض حقوق بشر و سیاست هایی است که منشور سازمان ملل و شورای حقوق بشر مدعی ترویج آن هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58543

به "تحریمهای فلج کننده عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریمهای فلج کننده عامل نقض حقوق بشر در دوران پاندمی کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید