تشریح عملکرد دوندگان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا از زبان رئیس فدراسیون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: رئیس فدراسیون دوومیدانی عملکرد دوندگان ایران را در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در چین تشریح کرد.

تشریح عملکرد دوندگان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا از زبان رئیس فدراسیون

افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص نتایج دوندگان ایران در بازی های داخل سالن قهرمانی آسیا، گفت: نتایج بچه ها با توجه به ارزیابی های اولیه ما در فدراسیون دوومیدانی تقریبا خوب بود. برخی از ورزشکاران خیلی خوب بودند و برخی هم خیلی جالب کار نکردند.

وی در خصوص رده بندی ایران در این مسابقات یادآور شد: رده بندی کلی این مسابقات به صورت دقیق به ما اعلام نشد اما ما هم برای رده بندی نرفته بودیم چراکه اگر می خواستیم برای رده بندی در این پیکارها شرکت کنیم با تیم کامل خود راهی چین می شدیم. حتی می توانستیم لیلا رجبی را هم که یک طلای مسلم بود را با خودمان ببریم اما پیش از برگزاری این رقابت ها اعلام نموده بودیم که ملاک حضور ورزشکاران در چین، رکوردهایی است که در مسابقات داخل سالن تهران کسب می نمایند؛ ضمن اینکه برخی از ورزشکاران مصدوم بودند و امکان شرکت آنها در پیکارهای داخل سالن آسیا فراهم نبود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به عملکرد مریم طوسی گفت: پیش از اینکه تیم ما به این مسابقات اعزام گردد، با مریم طوسی صحبت کردم و گفتم که شما باید در ماده 400 متر بدوید. کارشناسان ما بر این باورند که شما در ماده 400 متر توانایی های بیشتری نسبت به 100 متر دارید. به طوسی گفتم ما به این باور رسیده ایم که تخصص شما 400 متر است.

وی اضافه نمود: مریم طوسی به شدت مخالف این موضوع بود و حتی تا مرز گریه هم پیش رفت. او گفت اصلا دوست ندارد در 400 متر بدود و می خواهد در 100 و 200 فعالیت کند. زمانی که تیم به محل مسابقات اعزام شد و پس از اینکه طوسی در ماده 60 متر به عنوان سومی دست یافت به او گفتم که باید در رشته 400 متر رقابت کنی. او مخالفت کرد اما انتها وی متقاعد شد که باید در این ماده بدود که ماحصل آن هم کسب یک مدال طلا شد. پیش از اینکه طوسی در 400 متر بدود به من گفت ورزشکاران قزاق و چین در این ماده هستند که بسیار توانمند ند؛ اما او در این ماده دوید و به رغم اینکه ورزشکاران توانمند زیادی در این رشته حضور داشتند، مدال طلا را کسب کرد.

داوری با بیان اینکه طوسی را متقاعد می کنیم که از این پس در ماده 200 و 400 متر بدود، گفت: اگر این دونده ایران در رشته 400 بدود، شانس به دست آوردن مدال در بازی های آسیایی را هم دارد. قطعا شانس او در رشته 400 متر به مراتب بیشتر از 100 متر است. تخصص او 400 بوده و طوسی ورزشکار بسیار توانمندی است.

وی در خصوص عملکرد مهدی زمانی هم تاکید نمود: در مجموع مهدی زمانی به رغم اینکه اولین تجربه بین المللی داخل سالن خود را پشت سر می گذاشت خیلی خوب ظاهر شد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در خصوص ارزنده گفت: محمد ارزنده بعد از سال ها در پرش طول مدال گرفت. رکورد بسیار خوبی از خود به جا گذاشت اما او باز هم گوی میدان را به همان ورزشکار کویتی که چندی پیش در تهران به او باخته بود، واگذار کرد. در مجموع رکورد خوبی از ارزنده به ثبت رسید که من از پرشش راضی هستم.

داوری در خصوص ورزشکاران استقامتی هم گفت: دونده های استقامت ما خوب بودند. کیهانی اولین تجربه خود را سپری کرد و اگر کمی با تدبیر می دوید صاحب مدال می شد. به نظرم او تمام کوششش را کرد اما کم تجربگی باعث شد که نتواند مدال بگیرد. فهیمی هم با وجود جوانی رکورد خوبی را به ثبت رساند. به نظر من او آینده درخشانی پیش رو خواهد داشت.

وی در خصوص ورزشکاران هفت گانه توضیح داد: در ماده هفت گانه همه خوب های آسیا بودند. واقعا ماده شلوغی بود. متاسفانه در ماده پرش با نیزه هفت گانه، نیزه ورزشکاران به دست آنها نرسید و مجبور شدند با وسیله ای ورزشکاران دیگر بپرند. سپهرزاد به دلیل اینکه نیزه تخصصی خود را همراه نداشت از ورزشکار کره ای قرض کرد. در لحظه ای که قصد داشت با آن تمرین کند، نیزه در لحظه کنده شدن از زمین برگشت و وی از فاصله حدود 5 متری به شدت زمین خورد و مصدوم شد. این در شرایطی بود که این ورزشکار کشورمان تا پیش از پرش با نیزه از نظر امتیازی در رده دوم قرار داشت.

داوری ادامه داد: تغییرات آب و هوا و زمان هم تاثیر خود را روی سپیده توکلی گذاشت.او پیروز شد رکورد سال گذشته را تکرار کند اما به دلیل شرایط زمانی خیلی خوب ظاهر نشد. رحیمی و زمانی هم شرایطی مشابه توکلی داشتند. زمانی به سختی دوید و با کوشش بسیار زیاد خود را به مرحله نهایی رساند. ورزشکارانی که صبح مسابقه می دادند مسائل بسیار زیادی داشتند اما وقتی مسابقات در ظهر برگزار می شد، بدن هایشان به حالت طبیعی برمی گشت و خوب می دویدند.

وی بیان کرد: میلاد سیار اولین سفرش را تجربه می کرد. واقعا فضای مسابقات برایش سخت بود و نتوانست رکورد خوبی به جا بگذارد. او جوان است و می تواند رکوردهای خوبی در آینده به دست بیاورد.رضا قاسمی هم می توانست بهتر از این ها بدود. خودش هم به این موضوع اعتقاد داشت.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: در آنجا فهمیدم بحرین 9 ورزشکار خارجی گرفته است که همه آنها دوندگان رشته های 400 متر به بالا هستند. کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال جذب دونده هستند که در این بین قطر و بحرین سهم بیشتری نسبت به سایرین دارد. امارات هم همین کار را می نماید. با این تفاسیر بچه ها برای بازی های آسیایی کره جنوبی مشکل خواهند داشت. متاسفانه کسی هم نیست که جلوی این کشورها را بگیرد. به هر حال باید تمام کوشش خود را بکنیم.

به گزارش خبرنگاران، کاروان 11 نفره دوومیدانی ایران در رقابت های داخل سالن آسیا پیروز به کسب دو طلا، یک نقره و دو برنز به توضیح زیر شده بود:

مهدی زمانی و مریم طوسی در 400 متر مردان و زنان به مدال طلا دست یافتند. محمد ارزنده در پرش طول به مدال نقره بسنده کرد و رضا قاسمی و مریم طوسی در 60 متر مردان و زنان به مدال برنز رسیدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15624

به "تشریح عملکرد دوندگان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا از زبان رئیس فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح عملکرد دوندگان ایران در مسابقات داخل سالن آسیا از زبان رئیس فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید