تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور دنیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزنامه خراسان - الهام یوسفی: وقتی می خواهید کیفتان را مرتب کنید، معمولا با تعداد زیادی از کارت های ویزیت روبه رو می شوید. حتی این روز ها که فناوری پیشرفت زیادی نموده است و بیشتر تبلیغات در فضای مجازی اتفاق می افتد، کارت های کاغذی ویزیت هنوز صندلی خودش را دارد. حالا دیگر با پیشرفت صنعت چاپ و لیتوگرافی، انواع متنوع تر و خلاقانه تری از این کارت ها را در شکل های مختلف می بینیم که اطلاعات هویتی و تماسی سابق رویشان درج شده است.

تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور دنیا

کارت های ویزیت، چیزی فراتر از یک کارت ساده مقوایی است. آن ها بیانگر خاطرات آغاز یک کار بوده اند. برای استیو جابز، بیل گیتس و زاکربرگ، اولین کارت ویزیت شان، بخشی از تاریخچه فعالیت اپل، مایکروسافت و فیس بوک است، اما تا به حال فکر نموده اید که اولین کارت ویزیت را چه کسی درست کرد و چرا؟!

تاریخچه کارت های ملاقات در چند قرن

قرار ملاقات برای اشراف زاده ها

می گویند؛ اولین کسانی که کارت ویزیت را استفاده کردند، بازرگانان چینی در قرن 15 بودند، اما تاریخچه نمونه های امروزی تر کارت ویزیت را باید در قرن 17 میلادی در اروپا یافت. شاهزادگان کشور فرانسه در قرن 17، هنگام ملاقات با اشراف زاده ای دیگر مشخصات و خلاصه ای از سوابق خود را روی کاغذی می نوشتند و آن را خیلی رسمی و محترمانه توسط خدمتکار خود به منزل او می فرستادند. فرستادن جواب، به معنای قبول میزبانی بود. ظاهر این کارت ها، طلاکوب و دارای حروف چاپی بود. البته طبیعتا این کار در بین اقشار سطح بالای جامعه متداول شد و بعد ها به صورت کارت ویزیت درآمد. اندازه این کارت ها کوچک تر از کف دست بود و معمولا روی مقوایی براق، حکاکی یا چاپ می شد.

کلکسیونر های کارت های ملاقات رنگی

موج استفاده از این کارت ها در قرن 18 میلادی به آمریکا رسید. در این زمان محتوای روی کارت ویزیت به یک طراحی یا نقاشی ساده و مشخصات شخص ختم می شد. پس از حدود صد سال، کارت های بازرگانی تک رنگ رواج یافت. با گذشت زمان، کارت ها دارای نام، شماره تلفن، شماره فکس، ایمیل و آدرس شد. برخی شرکت ها، لوگوی خود را نیز در گوشه ای از کارت حک می کردند. در ابتدا رنگ این کارت ها فقط مشکی، سفید یا طلایی بود. (در چین کارت ها بیشتر طلایی رنگ بود). بعد ها هم با وجود رشد و گسترش حرفه های مختلف و در پی آن احتیاج به کارت های ویزیت با رنگ و طرح مختلف، لیتوگرافی چند رنگ به عنوان اصلی ترین روش در چاپ به کار گرفته شد. جالب این جاست که به دلیل محدود بودن تصاویر رنگی در آن موقع، مردم این کارت های تجاری را به صورت کلکسیون جمع آوری می کردند.

قرار کاری برای تاجران

کارت های ویزیت، محدود به قرار ملاقات های اشراف زاده ای نشد و بعدتر در انگلستان کارت های بازرگانی برای اولین بار شکل گرفت و رواج یافت. این نوع کارت ها بیشتر مورد استفاده و استقبال تاجران و بازرگانان بود که روی آن ها نقشه یا به عبارتی کروکی محل تجارت شان قرار داشت به همین دلیل بیشتر به صورت کارت راهنما به کار می رفت.

بازرگانان به وسیله این نقشه به سمت فروشگاه مورد نظر راهنمایی می شدند. در چاپ این نوع کارت ویزیت از روش حکاکی روی صفحات نازک مس استفاده می شد. بعد از مدتی با ظهور روش لیتوگرافی رنگی، کارت های تجاری نیز به صورت رنگی به چاپ می رسید.

کارت ویزیت مشاهیر جهان

فیدل کاسترو

بله! فیدل کاسترو هم کارت ویزیت داشت. او در 1959 میلادی توانست، نظام فالگنسیو باتیستا را شکست دهد و حکومت کوبا رابه دست گیرد.

ماکسیم گورکی

داستان نویس، نمایش نامه نویس و مقاله نویس انقلابی روس و از بنیان گذاران سبک رئالیسم سوسیالیستی بود.

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین، فیزیک دان نظری آلمانی بود. او به دلیل تأثیرات چشمگیرش، به عنوان بزرگ ترین فیزیک دانی شناخته می گردد که به این جهان پا گذاشته است.

ویلبر رایت

برادران رایت، ارویل رایت و ویلبر رایت همان دو برادر آمریکایی مشهور اهل اوهایو بودند که به دلیل اختراع اولین هواپیمای قابل کنترل، توانمند و سنگین تر از هوا در 1903 (میلادی) مشهور شدند.

نیل آرمسترانگ

نیل الدن آرمسترانگ فضانورد آمریکایی، نخستین انسانی است که طی ماموریت آپولو 11 در 20 ژوئیه 1969 (29 تیر 1348) بر کره ماه گام نهاد.

بیل گیتس

گیتس را همه ما خوب می شناسیم. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی کردند. بیل گیتس در جهان به عنوان بنیان گذار تحول در رایانه های شخصی بسیار مشهور است.

استیو جابز

استیون پاول جابز کارآفرین، مخترع، بنیان گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل و یکی از چهره های پیشرو در صنعت رایانه بود.

آیزاک آسیموف

نویسنده آمریکایی روسی تبار گونه های علمی، علمی-تخیلی، خیال پردازی، وحشت و دکتر در بیوشیمی بود. او بیش از 500 عنوان کتاب در تمام دسته های اصلی رده بندی دیوی (به جز فلسفه) دارد و سیارک آسیموف 5020 به افتخار وی نام گذاری شده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8586

به "تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از کارت ویزیت افراد مشهور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید