تصاویر برگزیده هفته اخیر در دنیا (گزارش تصویری)

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دنیا متناقض در هفته اخیر در یک سو آرام بود و در سویی دیگر ناآرام.

تصاویر برگزیده هفته اخیر در دنیا (گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر تصاویر برگزیده دنیا در یک هفته اخیر است.

این روزها ناآرامی های کشور میانمار یکی از اصلی ترین موضوعات بین المللی است. پس از اینکه ارتش این کشور به مدت یک سال اداره کشور را بر عهده گرفت مردم به خیابان ها ریخته اند و علیه ارتش شورش می نمایند. آنها یک انتخابات آزاد می خواهند و خواستار کنار رفتن ارتش از اداره کشور هستند.

در هفته ای که گذشت رانش یخچال های طبیعی در هند فاجعه به بار آورد. اعضای پلیس مرز مرزی هندو تبت در این تصویر در حال یاری به سانحه دیدگان هستند. حداقل 36 نفر کشته و در 170 نفر مفقودی نتیجه این فاجعه انسانی در روستانی چورمی در تاپووان است.

در هفته ای که گذشت بار دیگر یک نوزاد مبتلا به کرونا به دنیا آمد، این اتفاق در تولکای مکزیک رخ داد. مکزیک یکی از بدترین آمارهای مرگ و میر ناشی از کرونا در دنیا را دارد.

باز هم مکزیک. این هم یکی از تصاویر برگزیده هفته است. فردی که در تصویر می بینید مامور سوزاندن جنازه هاست. او خسته و کلافه در مقابل دریچه ای واقع شده است که قرار است در آن یک بیمار تازه درگذشته کرونایی سوزانده گردد .

یک تصویر تکان دهنده دیگر در هفته اخیر. تیکران کامیران یوسف ، 22 ساله سر مزار پدرش در کوجوی می رود. یوسف 15 ساله بود که جنگجویان دولت اسلامی روستای وی را در شمال عراق محاصره کردند ، ساکنان را جمع کردند و چند صد نفر از آنها را از جمله پدر ، برادر ، پدربزرگ و عمه او را کشتند. تقریباً هفت سال بعد ، یوسف برای خاکسپاری مجدد پدرش و 103 یزدی دیگر که اجساد آنها توسط داعش در گورهای دسته جمعی ریخته شده بود ، به روستا بازگشت. اعضای خانواده او اکنون توسط نمونه های DNA شناسایی شده اند.

فقر شدید در مجارستان. باور کردنی نیست که در اروپا هم چنین مناطقی وجود داشته باشد، مناطقی که ساکنان در خانه های مخروبه زندگی می نمایند و برای مهیا کردن هیزم به سختی می افتند. اینجا منطقه ای فقیرنشین در اوزد مجارستان است.

سرمای بی سابقه هوا در بعضی از مناطق اروپا و بریتانیا باعث مختل شدن بسیاری از فعالیت های معمول شد. در این تصویر موج های یخ بسته در سواحل الدینگهام انگلیس را می بینید.

تنیس اوپن استرالیا از دوشنبه هفته پیش در ملبورن شروع شد و آنقدر تماشاگران در جریان این رقابت ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند تا عاقبت حضور کلیه تماشاگران در این رقابت ها ممنوع اعلام شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51860

به "تصاویر برگزیده هفته اخیر در دنیا (گزارش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر برگزیده هفته اخیر در دنیا (گزارش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید