تظاهرکنندگان در بلگراد خواستار برکناری رییس جمهوری شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بلگراد-خبرنگاران- هجدهمین تظاهرات ضددولتی در صربستان با عنوان یک از 5 میلیون با هدف برکناری مقامات دولتی از جمله آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری این کشور و برگزاری انتخابات پارلمانی در بلگراد برگزار گردید.

تظاهرکنندگان در بلگراد خواستار برکناری رییس جمهوری شدند

به گزارش خبرنگاران، این تظاهرات شامگاه شنبه با تجمع در مقابل ساختمان دولت صربستان در بلگراد شروع و جمعی از دانشجویان دانشگاه های صربستان نیز پس از پیاده روی از چندین خیابان در بلگراد به تجمع تظاهرنمایندگان پیوستند.

سخنرانان تظاهرات ضددولتی به نبود آزادی رسانه ای در کشور و معضلات مالی و رفاهی اشاره نمودند و خواهان بهبود وضعیت مالی شدند تا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات، کشور را برای یافتن شغل ترک ننمایند.

اولیور توشکوویچ از اساتید دانشگاه های صربستان در جمع تظاهرنمایندگان به مسائل دانشگاهی و دانشجویان اشاره نمود و گفت: دولت اعتبار و استقلال دانشگاه ها را کاهش و قوانین مربوط به آموزش عالی را تغییر می دهد.

تظاهرنمایندگان همچنین در سرانجام تظاهرات ضددولتی خود خواهان استعفای نبویشا ستفانوویچ وزیر کشور ، دراگان بویوشویچ مدیر رادیو و تلویزیون دولتی و نناد ستفانوویچ سردبیر برنامه های خبری رادیو و تلویزیون شدند.

اعلام طرح حل و فصل مساله کوزوو نیز از دیگر خواسته های تظاهرنمایندگان بود.

شرکت نمایندگان در هجدهمین تظاهرات ضددولتی خواهان برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد، آزادی رسانه ها و برکناری مقامات ارشد دولتی شدند.

اولین تظاهرات ضد دولتی علیه رییس جمهوری صربستان در 8 دسامبر 2018 بخاطر حمله به رهبر چپ صربستان در بلگراد آعاز گشت.

نمایندگان احزاب مخالف پیش تر هشدار داده بودند که اگر شرایط تظاهرنمایندگان برای استعفای رئیس جمهوری و برگزاری انتخابات در تمامی سطوح به زودی برآورده نشود، تظاهرات گسترده ای در تاریخ 13 آوریل/ 24 فروردین در بلگراد برگزار خواهند کرد که مخالفان از تمامی شهرهای صربستان در آن شرکت خواهند کرد.

احزاب مخالف دولت و رییس جمهوری صربستان در بیش از چهار ماه گذشته با ادعای نبود آزادی رسانه ای، رفاه و معضلات مالی در این کشور و با هدف برکناری دولت کنونی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، تظاهرات متعددی برپانموده اند.

مخالفین با این ادعا که رسانه های جمعی در صربستان بطور یکجانبه اقدام می نمایند، رییس جمهوری را به دراختیار دریافت رسانه های خبری متهم کردند. این درحالیست که آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان اتهامات وارد شده به خود را به شدت رد نموده است.

شبک**اروپام**436**1392

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6111

به "تظاهرکنندگان در بلگراد خواستار برکناری رییس جمهوری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرکنندگان در بلگراد خواستار برکناری رییس جمهوری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید