مجلس کوزوو دولت جدید را تایید کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مجلس کوزوو پس از چندین هفته مذاکرات ائتلافی در حالی دولت جدید را تایید کرد که نخست وزیر وعده داد تا موضعی سخت تر در مذاکرات با صربستان اتخاذ کند.

مجلس کوزوو دولت جدید را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلبین کورتی 44 ساله نخست وزیر کوزوو پیش از رای گیری برای تایید دولت جدید به مجلس گفت که با فساد و پارتی بازی مبارزه می نماید؛ دولت جدید کوزوو با 66 رای موافق در مجلس 120 کرسی پیروز شد.

پس از چند هفته مذاکرات ائتلافی در پی برگزاری انتخابات زودهنگام اکتبر 2019، حزب چپ گرای مشخص سرنوشت این کشور پیروز شد تا با حزب راست میانه لیگ دموکراتیک کوزوو روز یکشنبه برای تشکیل یک دولت جدید توافق کند.

یکی از چالش های اصلی که دولت جدید با آن روبروست، مذاکرات با صربستان است.

صربستان کنترل کوزوو را پس از بمباران 1999 ناتو برای بیرون راندن نیروهای صرب در پی جنگ چندین ساله در این کشور از دست داد.

کوزوو در 2008 از صربستان اعلام استقلال کرد اما دولت بلگراد استقلال آن را به رسمیت نمی شناسد و دو طرف روابط عادی با هم ندارند.

مذاکرات بین کوزوو و صربستان به پشتیبانی اتحادیه اروپا در نوامبر 2018 و زمانی متوقف شد که کوزوو مالیات بر کالاهای تولیدی صربستان را 100 درصد افزایش داد و کورتی در کمپین انتخاباتی خود اعلام نموده بود که تعرفه های تجاری را بر می دارد اما سایر اقدامات را در نظر خواهد گرفت.

وی به مجلس گفت: با صربستان ما در زمینه تجارت، سیاست و اقتصاد پیشی می گیریم. من آماده مصاحبه با صربستان هستم. دولت من بابت جرایم جنگی نیروهای صرب در جریان جنگ 1998 تا 1999 بالکان از صربستان در دیوان کیفری بین المللی شکایت می نماید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21301

به "مجلس کوزوو دولت جدید را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس کوزوو دولت جدید را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید