تعلیق و ابطال11 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره استاندارد ملایر با بیان اینکه طی یک سال گذشته 11 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در این شهرستان تعلیق و ابطال شد، گفت: در این مدت مجوز بهره برداری تجهیزات شهربازی برای 44 دستگاه صادر و تمدید و 18 مورد بازرسی از شهربازی ها صورت پذیرفت.

تعلیق و ابطال11 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر

داریوش خالقی در گفت و گو با خبرنگاران، به انجام هزار و 216 مورد بازرسی از بازار عرصه محصول، 75 مورد نمونه برداری از بازار اَنگ فلزات گرانبها، آنالیز صحت عملکرد 320 نازل سوخت و آنالیز صحت عملکرد لوازم توزین در واحدهای صنفی برای هزار و 200 دستگاه طی یک سال گذشته اشاره نمود.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده 15 فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد و 571 فقره گواهینامه انطباق کالای صادراتی به وزن 19 هزار و 43 تن در این شهرستان صادر شده است، اظهارکرد: طی یک سال گذشته 9 مورد اقدام حقوقی داشتیم.

خالقی به انجام 111 فقره بازدید فنی - نظارتی، هزار و 244 مورد نمونه برداری محصول، 46 مورد بازرسی باسکول ثابت همکف و صدور 83 مورد تأییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اشاره نمود و گفت: طی سال های گذشته شرکت بافتینه و شرکت پِلاره به عنوان واحدهای برتر در حوزه استاندارد شناخته شدند، اما سال جاری هنوز واحدهای برتر معرفی نشده اند.

رئیس اداره استاندارد ملایر در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر از 4 چهار شهربازی ملایر، 3مورد پروانه استاندارد گرفته و یک مورد نیز در دست اقدام است، گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای فرآوری و بسته بندی کشمش برای فراوری و توزیع در داخل مشمول استاندارد اجباری نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه این واحدها می توانند گواهی انطباق محصول صادراتی برای محموله اظهار شده خود را اخذ نمایند، اما برای صادرات مشمول استاندارد اجباری است، اضافه کرد: ملایر تنها شهرستان دارای اداره استاندارد در استان است و در حال حاضر شهرستان های ملایر و نهاوند زیر پوشش این اداره هستند.

در حال حاضر 73 واحد صنعتی در ملایر و 42 واحد در نهاوند و در مجموع 115 واحد در صنایع مختلفی شامل واحدهای صنعتی مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، ایمنی و سلامت، محیط زیست و خودرو و نیرو محرکه، ساختمانی و معدنی، غذایی و کشاورزی، شیمیایی، نساجی و چرم، انگ فلزات گرانبها، فعال هستند.

خالقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال جاری هفته استاندارد از 16 تا 22 مهر با شعار جهانی استانداردهای ویدیوئی، خالق صحنه جهانی شروع می گردد، اظهارکرد: ویدئو، رسانه ای مدرن برای بیان دیدگاه های مختلف است و امروزه پیشرفت دانش و فناوری مرتبط با ابزارهای ارتباطی به تصاویر ویدیوئی رسیده است.

خالقی گفت: فراوری تصاویر ویدئویی ماندگار با کیفیت بهتر، امکان دسترسی آسان تر را برای همه کاربران ایجاد نموده تا ما نیز قادر باشیم پیغام خود را به معاصران و آیندگان انتقال دهیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15316

به "تعلیق و ابطال11 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق و ابطال11 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید