تفاهم نامه 49 میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو امضا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در حاشیه اولین روز از گردهمایی فناورانه صنعت خودرو، تفاهم نامه ای به ارزش 49 میلیارد تومان میان دو شرکت حاضر در این رویداد منعقد شد.

تفاهم نامه 49 میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو امضا شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در اولین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه صنعت تفاهم نامه ای به ارزش 49 میلیارد تومان بین شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر و صنایع قطعات الکترونیک ایران در مورد تامین واحد ایربگ در خودرو ها با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.

امروز یکی از اجزای بسیار مهم در خودرو ها واحد ایربگ بوده که به عنوان یکی از امکانات مورد توجه خریداران قرار می گیرد، چرا که واحد کنترل نماینده ایربگ خودرو نقش بسیار مهمی در جلوگیری و یا کاهش آسیب های جدی در تصادفات ایفا می نماید.

پیچیدگی و اهمیت این بخش استراتژیک و حیاتی خودرو باعث شده تا تعداد محدودی شرکت در جهان بر روی طراحی و ساخت اجزای این محصول ورود پیدا نمایند. طراحی و ساخت صفر تا صد این محصول نیازمند تیم های تخصصی زیادی در شاخه های برق، الکترونیک، مکانیک، نرم افزار و آزمایشگاه های بسیار تخصصی برای تست ها و ارزیابی های ایمنی است.

از همین رو کشور های صاحب تکنولوژی بلافاصله بعد از اعمال تحریم ها، از ارایه این بخش کلیدی به خودروسازان ایرانی، امتناع کردند و این امر مسائل زیادی را برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد نموده است، لذا شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر با بیش از 17 سال تجربه در حوزه طراحی، ساخت و فراوری تجهیزات الکترونیکی تصمیم گرفت گامی در راستا خودکفایی این بخش بردارد.

در مرحله اول برای کوتاه کردن زمان طراحی و حل مشکل خودروسازان در راه اندازی خودرو های موجود، به وسیله مهندسی معکوس، فراوری را سرعت بخشید و اکنون توانسته است این مدل از ACU را جهت فراوری انبوه برنامه ریزی نموده و در صورت تامین منابع اقتصادی، امکان ارایه به خودروسازان را خواهد داشت. با توجه به تجربیات به دست آمده در این راستا، فرآیند مهندسی معکوس برای مدل های دیگر این دستگاه کوتاه تر شده و با سرعت بیشتری می توان مدل های دیگر را نیز به چرخه فراوری اضافه نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15098

به "تفاهم نامه 49 میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه 49 میلیارد تومانی در گردهمایی فناورانه صنعت خودرو امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید