کوشش آمریکا برای توقیف محموله نفتی که تصور می نماید به ایران تعلق دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آمریکا کوشش می نماید تا یک محموله حدود 2 میلیون بشکه ای نفت را که تصور می نماید به ایران تعلق دارد، توقیف کند.

کوشش آمریکا برای توقیف محموله نفتی که تصور می نماید به ایران تعلق دارد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل دانشجو، بلومبرگ به نقل از منابع مطلع نوشت آمریکا کوشش می نماید تا یک محموله حدود 2 میلیون بشکه ای نفت را که تصور می نماید به ایران تعلق دارد، توقیف کند.

به گفته منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش گردد، این محموله در کشتی با نام آکیلیاس با پرچم لیبریا پس از صدور فرمان توقیف آن از سوی وزارت دادگستری آمریکا، به سمت آمریکا در حرکت است.

منابع مطلع گفتند، دستور این توقیف پیش از مراسم تحلیف جو بایدن در 20 ژانویه صادر شده بود. در دوران ریاست جمهوری ترامپ، واشنگتن تحریم ها علیه ایران را با هدف متوقف کردن فروش نفت این کشور، تشدید کرد.

منابع مطلع گفتند شرکت کپیتال شیپ مننجمنت، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی خبر داده بود که احتمالا محموله نفتی که حمل می نماید، ایرانی است و در ابتدا تصور می نموده که این نفت عراق است.

بر اساس اسناد کشتیرانی، این کشتی کاملا پر است و می تواند حامل بیش از 2 میلیون بشکه نفت باشد.

آکیلیاس که از نوع نفتکش های بسیار غول پیکر (VLCC) است، محموله خود در بندر فجیره امارات از یک کشتی دیگر در ماه نوامبر دریافت نموده است. بر اساس اسناد کشتیرانی، این نفتکش قرار بود به به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند.

بر اساس آمار بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از ابتدای ژانویه تا 13 ژانویه زمانی که در نزدیکی آفریقای جنوبی در حال حرکت بود، خاموش بوده است. این کشتی اکنون در حال عبور از اقیانوس اطلس جنوبی است.

به نوشته این گزارش، آمریکا سال گذشته نیز کوشش نموده بود تا نفت ایران را توقیف کند و کشتی هایی که گفته می شد بنزین ایران را به ونزوئلا حمل می نماید، رهگیری نموده بود.

به گزارش فارس، با این حال ایران ده ها محموله بنزین را به سلامت به ونزوئلا ارسال کرد و بخشی از کمبود بنزین در این کشور با این اقدام جبران شد. برخی منابع خبری مدعی بودند ونزوئلا با مبادله طلا پول بنزین ایران را پرداخته است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50210

به "کوشش آمریکا برای توقیف محموله نفتی که تصور می نماید به ایران تعلق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای توقیف محموله نفتی که تصور می نماید به ایران تعلق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید