کوشش عمان برای رفتار صادقانه در رابطه با تهران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: عمان در سیر روابط خویش با جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته کوشش داشته است تا رفتار صادقانه ای از خود نشان دهد.

کوشش عمان برای رفتار صادقانه در رابطه با تهران

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، سفر سلطان قابوس به تهران در اولین روزهای کار دولت جدید به عنوان نخستین رئیس کشور نگاه همه ناظران را به اهمیت روابط دو کشور همسایه ایران و عمان معطوف نموده است. رابطه دو کشور در طول بیش از 40 سال گذشته عموما روندی پیشرو، متوازن و رو به جلو داشته است. عمان در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه بعد از خاتمه جنگ تحمیلی کوشش نموده است نقش ویژه و سازنده ای برای خود در مناسبات منطقه ای و بین المللی ایران تعریف کند و این ناشی از نگاه راهبردی شخص سلطان قابوس پادشاه عمان به مناسبات این کشور با دولت و ملت ایران است.

همین نگاه راهبردی و نوع رابطه عمان با کشورهای غربی اعم از آمریکا و اروپا و مواضع این کشور نسبت به تحولات منطقه ای و بین المللی از یک سو و خلق حماسه بزرگ سیاسی ملت ایران در انتخابات بیست و چهارم خردادماه موجب گشت تا سلطان قابوس علاوه بر اعزام فرستادگان ویژه ای در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی، به عنوان نخستین رئیس کشور برای انجام یک دیدار رسمی از ایران و ملاقات با مقامات عالی رتبه وارد تهران گردد.

عمان در سیر روابط خویش با جمهوری اسلامی در طول چند دهه گذشته کوشش داشته است تا رفتار صادقانه ای از خود نشان دهد و از ظرفیت های خویش در راستای بهبود و تقویت مناسبات منطقه ای و بین المللی ایران و برطرف سوءتفاهم ها بهره گیرد و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در بعضی موضوع های مختلف دفاع و حمایت نماید و در عین حال به حل مسائل بعضی کشورها در مناسباتشان با ایران یاری کند.

جمهوری اسلامی ایران با استقبال شایسته از پادشاه عمان و این سفر تاریخی به اهمیت مناسبات منطقه ای و توسعه روابط محبت آمیز با همسایگان تاکید دارد. امری که دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در این مدت کوتاه بارها آن را مورد توجه قرار داده است و می تواند طلیعه ای برای ورود به مرحله جدیدی از روابط منطقه ای و بین المللی دو کشور باشد و به تعمیق درک مشترک نسبت به تحولات منطقه ای و بین المللی و راه های برون رفت از مسائل و نارسایی ها یاری کند.

منبع: جام جم

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10403

به "کوشش عمان برای رفتار صادقانه در رابطه با تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش عمان برای رفتار صادقانه در رابطه با تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید