تمایل رئیس جمهور الجزایر برای برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک منبع مطلع خاطرنشان کرد، رئیس جمهوری الجزایر میخواهد انحلال مجلس را به تعویق انداخته و انتخابات زودهنگام را برگزار کند.

تمایل رئیس جمهور الجزایر برای برگزاری انتخابات زودهنگام

به نقل از ارم نیوز، این منبع گفت، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر میخواهد تا زمان تحقق تعدادی از شروط سازمانی و قانونی، انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را به تاخیر اندازد.

قرار بود این اقدام پیش از سرانجام سال 2020 اجرایی شود.

به گفته منبع مذکور، از جمله اقدامات برای برگزاری انتخابات زودهنگام و انحلال مجلس، سرانجام دادن به فعالیت کمیته مکلف به تدوین قانون جدید انتخابات، ارائه این قانون به کابینه و سپس مجلس است. اما این قانون باید ظرف چند هفته یا چند ماه وارد فاز اجرایی شود و این امر بدین معنی است که برخلاف انتطار، هیئت انتخابات به این زودی ها فعالیتش را برای برگزاری انتخابات آغاز نخواهد کرد.

تبون که از 28 اکتبر برای درمان ویروس کرونا به آلمان رفته است، متعهد شده بود پیش از سرانجام امسال میلادی شوراها یعنی دو اتاق (شورای ملی خلق و شورای الامه)، شورای شهرداری ها و استان ها را منحل کند.

با توجه به شیوع کرونا و شرایط سلامتی تبون، زمان اجرای این تصمیم با نوساناتی روبروست. تصمیمی که باید به جنجال ها درباره مجلس الجزایر که همیشه محل نقدها مخالفان بوده، سرانجام دهد.

مجلس الجزایر شامل دو اتاق؛ مجلس الشعب است که تمامی اعضای آن از سوی مردم انتخاب می شوند و مجلس الامه که مشابه مجلس سنا در دیگر کشورها است و دو سوم اعضای آن توسط مردم و یک سوم به جامانده توسط رئیس جمهوری انتخاب می شود.

تبون 75 ساله از 15 اکتبر تا به امروز تنها روز یکشنبه برای نخستین بار در یک فیلم ویدئویی ضبط شده در بیمارستان آلمان دیده شده است. وی در این فیلم اعلام نموده که بین یک تا سه هفته به کشور برمی شود و دستور داده کمیته انتخابات با هدف تهیه پیش نویس قانون جدید انتخابات ظرف 15 روز، فراخوانده شود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47404

به "تمایل رئیس جمهور الجزایر برای برگزاری انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل رئیس جمهور الجزایر برای برگزاری انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید