توافق خونتای کشور اقتصادی با شرایط دوره انتقالی و کاستن از مدت آن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خونتای نظامی اقتصادی که ماه گذشته میلادی علیه دولت کودتا کرد، با یک دوره انتقالی 18 ماهه به ریاست یک رهبر نظامی یا مدنی موافقت کرد که راه را باری برگزاری انتخابات در این کشور غرب آفریقا هموار می نماید.

توافق خونتای کشور اقتصادی با شرایط دوره انتقالی و کاستن از مدت آن

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، سه روز رایزنی با رهبران سیاسی و گروه های جامعه مدنی به یک منشور برای انتقال و گذار در اقتصادی منجر شد که شامل شورای انتقالی به عنوان مجمع ملی و یک معاون رئیس جمهور می گردد. این منشور کنترل امنیت، دفاع و احیای اقتصاد در کشور را بر عهده معاون رئیس جمهوری می گذارد.

موسی کامارا، یکی از مقام های آگاه گفت: رئیس جمهوری و معاون وی از گروهی از مردم که از سوی خونتا منصوب می شوند، انتخاب خواهند شد.

ائتلاف اپوزیسیون اقتصادی، جوامع بین المللی و اکوواس خواهان انتخاب یک رهبر مدنی برای دولت انتقالی شده اند.

بلوک اکوواس متشکل از 15 کشور غرب آفریقا هشدار داده که خونتا باید تا چند روز آینده یک رهبر مدنی برای دولت انتقالی انتخاب کند یا در غیر اینصورت با تحریم های بیشتری روبرو می گردد.

اکوواس پیشتر انتقال یاری های اقتصادی به این کشور غرب آفریقا را متوقف و مرزهایش را با این کشور مسدود نموده است.

این بلوک قرار است روز سه شنبه به منظور آنالیز فرایند گذار در اقتصادی نشستی داشته باشد. رئیس جمهور و نخست وزیر دولت گذار نیز منصوب خواهند شد.

خونتای اقتصادی موسوم به کمیته ملی برای نجات مردم پیشتر یک دوره انتقالی سه ساله معین نموده و گفته بود، نخست یک قانون اساسی جدید باید تدوین گردد.

روز شنبه، رهبر خونتا سرهنگ عاصمی گویتا، نسبت به حمایت جامعه بین المللی ابراز امیدواری کرد و گفت: باید بگویم که هیچ اقدامی در راستای تحقق تعهدات نسبت به مردم اقتصادی از بین نمی رود.

یکی از محققان در موسسه مطالعات امنیتی که از نزدیک گفتگوها را رصد می نماید، گفت: اگر یک رهبر مدنی در نهایت انتخاب گردد، باید به خونتا نزدیک باشد چون یک حضور پر رنگ نظامی در سایر سمت ها خواهیم داشت.

فشار بین المللی برای یک انتقال و گذار سریع در اقتصادی با هدف اجتناب از بحران سیاسی دامنه داری است که می تواند به سود شبه نظامیان این کشور باشد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40465

به "توافق خونتای کشور اقتصادی با شرایط دوره انتقالی و کاستن از مدت آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق خونتای کشور اقتصادی با شرایط دوره انتقالی و کاستن از مدت آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید