توافق یونان و منطقه یورو برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: وزرای دارایی منطقه یورو در سرانجام مذاکرات روز گذشته خود توافق کردند تا برنامه نجات مالی یونان به مدت 4 ماه دیگر تمدید گردد.

توافق یونان و منطقه یورو برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، توافق یونان و منطقه یورو برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات اقتصادی مانع از ورشکستگی این کشور بحران زده در اواخر مارس خواهد شد ولی همچنان نگرانی های زیادی را نسبت به بحران بدهی های این کشور باقی می گذارد.

دولت جدید یونان پیش از این بارها اعلام نموده بود که حاضر به اجرای سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی نخواهد بود و این مساله نگرانی های زیادی را در مورد خروج یونان از منطقه یورو به وجود آورده بود.

جروئن دیسلبلوئم رئیس وزرای دارایی منطقه یورو در کنفرانس خبری شب گذشته تاکید نمود که امشب نخستین گام در این روند بازسازی اعتماد برداشته شد. ما زمینه مشترکی را برای دستیابی به توافق، ایجاد نموده ایم.

آلمان به عنوان بزرگترین وام دهنده به یونان، پیش از این خواسته بود تا پیشرفت های زیادی در تعهدات دولت یونان در زمینه اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی، حاصل گردد.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان نیز تاکید نمود که گفتگوها نشان داده است که انتخابات می تواند موجب بروز تغییراتی در اروپا گردد. یونان در این مذاکرات توانسته است تدابیری که موجب رکود اقتصادی می گردد را دور کند و آتن هنوز امیدوار است که بتواند حداقل سطح دستمزد را ارتقا داده و بعضی کارکنان بخش دولتی را مجددا استخدام کند.

وی گفت: هیچ کسی از ما نمی خواهد تا بر اقتصاد و جامعه خود تدابیری را که با آن موافق نیستیم، تحمیل کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12541

به "توافق یونان و منطقه یورو برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق یونان و منطقه یورو برای تمدید 4 ماهه برنامه نجات مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید