توجه به رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و احتیاج جامعه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی عصر شنبه در افتتاح 34 طرح دانشگاهی کشور به صورت ویدئو کنفرانس در انزلی با اشاره به اینکه شاهد دستاوردهای بسیار خوب در حوزه دانشگاهی کشور بوده ایم، اظهار کرد: البته در بعضی بخش های نیز طی دو گذشته خلاهایی نیز وجود داشته است.

توجه به رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و احتیاج جامعه

وی با بیان اینکه در همان سال های ابتدایی پیروزی انقلاب کوشش های فراوانی برای توسعه و حفظ مقاطع دانشگاه های حرفه ای و مهارتی انجام شد، اضافه نمود: در بخش هایی از آموزش عالی در مقطع تحصیلات مهارتی از جمله دانشگاه فنی و حرفه ای کشور کوشش شد که از این دانشگاه حمایت گردد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاهی است که مجوز گسترش داشته و مجاز است رشته، مقطع و آموزشکده ایجاد کند، گفت: در سایر مراکز شاهد گسترش کمتری در این حوزه ها بوده ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در کوشش هستیم رشته های مهارتی را متناسب با اشتغال و احتیاج جامعه راه اندازی کنیم، توضیح داد: به روز کردن این رشته ها به گونه ای که در توسعه کشور بخش های صنعتی به هر میزان و تعداد که نیرو و مهارت احتیاج دارند بتوانند از طریقه این دانشگاه ها تأمین کند در دستور کار قرار گرفته است.

غلامی با بیان اینکه باید نسل جوان را برای کسب مهارت و همچنین اشتغال مناسب ترغیب کنیم، گفت: باید از این ظرفیت بسیار خوب برای اشتغال زایی در جامعه به درستی استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مسئولان استان های مختلف کشور از دانشگاه های فنی و حرفه ای حمایت های لازم را انجام داده اند، توضیح داد: خیران نیز برای توسعه دانشگاه و تجهیز امکانات و زیر ساخت های این دانشگاه حمایت های خوبی نموده اند.

به دنبال بهبود اعتبارات دانشگاه ها هستیم

وزیر علوم با بیان اینکه سال جاری باید بتوانیم وضع اعتبارات دانشگاه را نسبت به سال های گذشته بهبود دهیم، اعلام کرد: با وضع اعتبارات موجود نمی توانیم در کوتاه ترین زمان به نقطه ایده آل برسیم لذا احتیاجمند توجه و حمایت بیشتر و همچنین تخصیص اعتبارات مناسب برای تجهیز دانشگاه ها و رسیده به هدف شویم.

وی با اشاره به اینکه در سطح کلان آموزش عالی نیز کوششمان بر این است که دانشجویان در دوره تحصیلی مهارت کافی برای اشتغال در کنار تحصیل کسب نمایند، ادامه داد: از سال 96 طرحی با عنوان مهارت افزایی دانشجویان آغاز شده که طی دو سال گذشته بازخوردهای بسیار خوبی داشته است.

غلامی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر دانشگاه ها به مهارت افزایی دانشجویان، اضافه نمود: یکی از دغدغه های ما آینده شغلی جوانان تحصیل نموده است که با توجه به سرمایه، وقت و انرژی که صرف می گردد باید از آن برای توسعه صندلی مالی و اجتماعی کشور بهره برداری گردد

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده مقرر شده اساتید دانشگاه ها نیز توانمند و قوی باشند، توضیح داد: در انتخاب اساتید، ارتقا و تغییر وضعیت آنها مد نظر قرار می گیرد و انتظار می رود که دانشگاه های کشور از بهترین و توانمندترین اساتید برای مهارت افزایی بهره ببرند تا جامعه دانشگاهی در قبال انتظاراتی که از آنها می رود پیروز عمل نمایند.

وزیر علوم با بیان اینکه در چند سال اخیر ارتباط با صنعت و انجام تحقیقات مرتبط با صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی با دانشگاه ها با رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در آینده نیز شاهد گسترش ارتباط بین دانشگاه ها و بخش های مختلف صنعتی و تولیدی خواهیم بود و قطعاً علاوه بر اینکه دانشگاه های کارآفرین را به عنوان دانشگاه های نسل سوم با دانشجویان خوب و توانمند پیش می برد حتماً دانشگاه در خدمت جامعه را به عنوان دانشگاه نسل سوم نیز مد نظر قرار می دهیم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12583

به "توجه به رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و احتیاج جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به رشته های مهارتی متناسب با اشتغال و احتیاج جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید