توجه به سبک رزمی هالا از سوی وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حسن بابایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه مدرسه آموزش سبک رزمی هالا در شهرستان اهر همزمان با تبریز افتتاح شد تاکنون برای بیش از 12 هزار نفر هنرآموز آموزش داده شده و بدلیل جذابیت های فراوان این هنر ورزشی تاکنون در بیش از 20 کشور مختلف دنیا سبک رزمی هالا پایه گذاری شده اما متاسفانه در ایران که پایتخت ابداع این رشته است، به این امر کم توجهی می گردد.

توجه به سبک رزمی هالا از سوی وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال نزدیک به 230 نفر هالاکار در اهر سازمان یافته اند، اضافه کرد: مهد هالای دنیا تنها به شهرستان اهر اختصاص یافته چرا که استاد ملک دنیای بنیان گذار سبک هالا متولد این شهرستان است و نام این سبک با وی شناخته می گردد.

بابایی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات ورزشی باشگاه های سبک رزمی هالا در سطح کشور توسط بخش خصوصی تجهیز می گردد ولی متأسفانه تاکنون بعد از گذشت چندین سال از تأسیس هنر هالا وزارت ورزش و جوانان از این ورزش بومی حمایت خاصی نکرده است.

مسئول سبک رزمی هالا در شهرستان اهر بابیان اینکه تأسیس فدراسیون سبک رزمی هالا در ایران تنها خواسته هالا کاران کشور است، توضیح داد: تأسیس این فدراسیون و اختصاص بودجه و لزوم حمایت و گسترش سبک هالا گامی مؤثر برای حفظ ورزش بومی ایران و فرهنگ ورزشی اصیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: استاد ابراهیم نجم با راه اندازی باشگاه رسمی در دورترین نقطه آذربایجان شرقی موجب شد تا هیچ یک از شهرهای استان از نبود هنر رزمی هالا بی بهره نماند و اکنون به نقطه ای رسیده ایم که این سبک رزمی در بیش از 25 کشور مختلف دنیا پایه گذاری شده و پایه گذاری آن برای اولین بار در کانادا نیز در حال اجرا است.

بابایی در بخش ÷ایانی سخنان خود بر لزوم حمایت بیش ازپیش دولت از سبک هالا تأکید کرد و خاطر نشان شد: اگر این سبک رزمی بانام ایران و به عنوان میراث گران بها ثبت گردد قطعاً ارزش این هنر ورزشی کمتر از تاریخ کهن نخواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15211

به "توجه به سبک رزمی هالا از سوی وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به سبک رزمی هالا از سوی وزارت ورزش و جوانان مغفول مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید