توقف موقت پخش یک شبکه تلویزیونی در گرجستان به علت فحاشی به پوتین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شبکه تلویزیونی روستاوی 2 گرجستان به دلیل تظاهرات صدها نفر که در مقابل ساختمان این شبکه رخ داد، به طور موقت پخش خود را متوقف کرد.

توقف موقت پخش یک شبکه تلویزیونی در گرجستان به علت فحاشی به پوتین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ترند، شبکه تلویزیونی روستاوی 2 پس از اعتراض صدها نفر به عملکرد یکی از مجریان این شبکه پخش خود را به صورت موقت متوقف کرد. گئورگی گابونیا یکی از مجریان این شبکه برنامه خود در روز یکشنبه را با فحاشی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شروع کرد.

به همین دلیل صدها نفر از مردم تفلیس، با تظاهرات مقابل ساختمان این شبکه به سمت آن جارو، تخم مرغ و بطری پرتاب نموده و خواهان اخراج گئورگی گابونیا مجری این برنامه و همچنین نیک گوارامیا مدیرعامل این شبکه شدند.

نیک گوارامیا مدیرعامل روستاوی 2 پس از توقف پخش این شبکه اظهار داشت تا زمانی که امنیت این شبکه تلویزیونی تضمین گردد تصمیم به توقف پخش گرفته اند. وی هم چنین با غیرقابل قبول دانستن برنامه پخش شده، مسئولیت آن را متوجه مجری آن برنامه کرد.

این شبکه تلویزیونی با انتشار یک بیانیه رسمی از ادبیات نامناسب مجری خود عذرخواهی کرد.

این برنامه تلویزیونی از سوی رئیس جمهور و نخست وزیر گرجستان نیز محکوم شد. مقامات گرجستانی هم چنین واکنش ها در شبکه های اجتماعی نسبت به این موضوع را محکوم کردند و از تشدید تنش ها در روابط میان این کشور با روسیه ابراز نگرانی کردند.

در تاریخ 20 ژوئن تظاهرات نیروهای مخالف دولت گرجستان در اعتراض به سفر هیات مجلسی روسیه به این کشور برای شرکت در مجمع بین مجلسی کشورهای ارتدکس در تفلیس به خشونت کشیده شد و در جریان آن 240 نفر مصدوم و 305 نفر نیز بازداشت شدند. در پی این تظاهرات اعتراض آمیز که طی چند روز گذشته به صورت متوالی ادامه داشته، ایراکلی کوباخیدزه رییس مجلس گرجستان استعفا کرد. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در واکنش به این اتفاقات دستور توقف پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور از 8 جولای به گرجستان را صادر کرد. دستور رئیس جمهوری روسیه همچنین شامل شرکت های هواپیمایی گرجستان شده و از هیأت دولت روسیه انجام اقدامات تعویق ناپذیر برای بازگشت شهروندان این کشور که در گرجستان بسر می برند را خواهان شده است. در حال حاضر هواپیماهای 6 شرکت هواپیمایی روسیه و 2 شرکت گرجستانی پروازهای متقابل میان دو کشور انجام می دهند و نیز بنا به آمار رسمی روسیه در پنج ماه اخیر 540هزار شهروند این کشور به گرجستان سفر نموده اند که 31درصد بیشتر در مقایسه با زمان مشابه سال قبل است. نهاد دولتی امور گردشگری روسیه پیش بینی کرد که با بکارگیری محدودیت هایی برای شرکت های هواپیمایی، سفرهای گردشگری از روسیه به گرجستان 60 الی 70درصد کاهش خواهد یافت. خواست اصلی تظاهرکنندگان در برابر مجلس در تفلیس استعفای گئورگی گاخاریا وزیر کشور و نیز برخورد با مأموران پلیس و نیروهای امنیتی حمله کننده به معترضان اعلام شده است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9640

به "توقف موقت پخش یک شبکه تلویزیونی در گرجستان به علت فحاشی به پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف موقت پخش یک شبکه تلویزیونی در گرجستان به علت فحاشی به پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید