فراوری ماده ای جدید برای درمان سرطان کبد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، متخصصان علوم پزشکی در چین پیروز به فراوری ماده ای جدید برای درمان سرطان کبد شده اند.

فراوری ماده ای جدید برای درمان سرطان کبد

به گزارش خبرنگاران، موسسه مهندسی بیومدیکال Suzhou تحت نظارت آموزشگاه علوم چین به تازگی اعلام نموده است این محققان نوعی ماده نانومتری فراوری نموده اند که می توان از آن برای درمان سرطان کبد استفاده کرد.

به گفته محققان، این ماده که در کنار پرتو درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، روشی موثر و ایمن برای درمان این نوع سرطان است.

پرتو درمانی که روشی استاندارد برای معالجه سرطان است، نقش مهمی در روند درمان این بیماری دارد اما با این حال بعضی از انواع تومورهای سرطانیِ جامد، نسبت به این روش درمان مقاوم بوده و در نتیجه این بافت های سرطانی با پرتو درمانی قابل معالجه نخواهند بود. در چنین مواقعی سلول های سرطانی شانس بقا پیدا نموده و احتمال عود کردن بیماری وجود دارد.

مدت هاست محققان به دنبال روشی برای مقابله با این تومورهای مقاوم هستند تا بتوانند آنها را به طور کامل ریشه کن نمایند.

هم اکنون متخصصان چینی در این موسسه پیروز به ساخت نوعی نانوذرات از جنس سیلیسیم دی اکسید و طلا شدند که حدود 200 نانومتر طول و 100 نانومتر عرض دارند.

این نانوذرات به وسیله تزریق وریدی وارد بدن می شوند و به بافت سرطانی می رسند. همچنین این ذرات حامل نوعی داروی ضد سرطان هستند و این دارو را به سلول های تومور منتقل می نمایند.

به گفته محققان، آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داده است که استفاده از نانوذرات جدید در روند درمان، حساسیت تومورها را به پرتو درمانی افزایش داده و می تواند با آنها به شیوه ای موثرتر مقابله کند.

به گزارش شینهوا، همچنین وجود نانو ذرات طلا به همراه داروی ضد سرطان، قدرت مقابله این نانوذرات با سلول های سرطانی را افزایش می دهد.

جزئیات بیشتر این تحقیق در مجله Applied Materials and Interfaces چاپ انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16854

به "فراوری ماده ای جدید برای درمان سرطان کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماده ای جدید برای درمان سرطان کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید