عبور تارزان جدید از مرز 300 میلیون دلار

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزنامه بانی فیلم: جیسن بورن قسمت ششم از سری فیلم های جنایی و اکشن کمپانی یونیورسال نه فقط در آمریکای شمالی بلکه در 46 کشور و بازار و منطقه دیگر هم در سطح دنیا به نمایش در آمد تا پرفروش ترین فیلم دنیا در هفته گذشته باشد. بخصوص اگر آمار سودسازی اش در آمریکای شمالی را هم ضمیمه آن کنیم و به رقم 110 میلیون دلاری برسیم که محصول این جمع و تفریق است.

عبور تارزان جدید از مرز 300 میلیون دلار

جیسن بورن که راجع به یک مامور مخفی ویژه و پر توان ولی دچار بیماری فراموشی است در 20 کشور از 46 کشوری که در آنها اکران شد، درصدر جدول پرفروش ها ایستاد و یکی از آنها استرالیا بود که فروشی 7/5 میلیون دلاری را برای آن موجب شد. تایوان نیز برای این فیلم 1/2 میلیون دلار خلق کرد و اسپانیا هم 8/1 میلیون دلار را به ثبت رساند و در شرق آسیا اندونزی و فیلیپین به ترتیب 6/1 و 5/1 میلیون دلار را به حساب بورن جدید ریختند. این در حالی است که حد فاصل روزهای چهارشنبه تا جمعه این هفته این فیلم در کشورهای آرژانتین، مصر، هند و اسلوونی هم به نمایش در می آید و بازار بالقوه بسیار پرفروش چین نیز از 3 شهریور به روی این فیلم آغوش خواهد گشود.

تفاوت با نسخه های قبلی بورن

آنچه در مورد آن تردیدی وجود ندارد و نیازی هم به مشاهده آمار فروش فیلم در کشورهای بعدی ندارد، این است که هیچ یک از فیلم های قبلی بورن شروع اکرانی این قدر پیروز در قاره هایی به جز آمریکای شمالی نداشتند و البته برای هیچ یک از آن فیلم ها سرعت و وسعت نمایش به فیلم فعلی نمی رسید و حدود 5 هفته طول کشید تا شمار کشورهای پخش کننده آن فیلم ها به عدد 45 برسد. در نقطه مقابل آخرین ورسیون ماموریت غیرممکن به طور همزمان در 40 کشور اکران شد و در هفته اول پخش اش 65 میلیون دلار سود را به بار آورد.

شانزدهمین و هفدهمین فیلم 300 میلیونی

در هفته ای که سپری شد، دو فیلم افسانه تارزان و حالا مرا می بینی 2 مجموع فروش خود را در سطح جهان از 300 میلیون دلار عبور دادند تا شانزدهمین و هفدهمین فیلمی باشند که در سال 2016 از این رقم عبور کرده اند اولی بازگرداندن تارزان قهرمان تنهای جنگل ها را به صحنه فیلم های بزرگ پس از 32 سال وقفه در بردارد و قسمت دوم حالا مرا می بینی نیز ادامه ای بر یک فیلم تریلر (دلهره آور) دو سال پیش است که بودجه ساختش به دقت اعلام نشده اما به نظر می رسد از 25 میلیون دلار بالاتر نباشد و از 300 میلیون دلار مورد بحث 65 میلیون دلارش در آمریکا و کانادا حاصل آمده است.

در نقطه مقابل

در میان فیلم های پرفروش هفته در قاره های اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و اقیانوسیه که کارتون هایی چون پیدا کردن دوری و عصر یخ: راستا برخورد را هم با ارقامی بالا در بر می گیرد، به آماری متفاوت و کوچک هم می رسیم که فقط از جانب سینماگران معروف قابل عرضه و پذیرش اند و یکی از آنها کافه اجتماعی کار تازه وودی آلن معروف و آمریکایی و 80 ساله است. این فیلم ابتدا در اواخر اردیبهشت ماه در فستیوال معتبر کن فرانسه اکران شد و سپس در آمریکای شمالی و بخش هایی از اروپا و آسیا به نمایش در آمد. این فیلم این هفته در سطح 565 تالار در آمریکا و کانادا به نمایش درآمد و 25/2 میلیون دلار سود را موجب شد و با اینکه این آمار به خودی خود بالا نیست اما فراموش نکنیم که دو فیلم قبلی آلن یعنی جادو در زیر نور ماه و مرد منطقی در شروع اکران نیمه وسیع شان در آمریکا و کانادا و همچنین اروپا به همین ارقام نیز دست نیافته بودند. به روایت بهتر براساس فرهنگ سینمایی وودی آلنی، آمار فیلم تازه او بوی پیروزیت کوچکی را می دهند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16614

به "عبور تارزان جدید از مرز 300 میلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور تارزان جدید از مرز 300 میلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید