تپه های مغناطیسی هند هر ماشینی را به سمت خود می کشند!!!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در مکان ها و کشورهای مختلف دنیا، تپه ها و کوه هایی کشف شده است که از آن ها با نام تپه های مغناطیسی یا کوه های مغناطیسی یاد می گردد. در این مجموعه، تپه های مغناطیسی هند را که در شهر له (Leh) واقع شده اند، می توان یکی از جاذبه های گردشگری هند دانست. جاذبه ای دیدنی و البته تجربه ای عجیب و به یاد ماندنی که آبروهایتان را از تعجب بالا می اندازد. این تپه ها یکی از عجایب دنیا و از عجایب هند است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می نماید. مجله خبرنگاران اگر چه از عجایب و جاذبه های هند مطالب بسیاری را برای خوانندگانش منتشر نموده است؛ با این حال اکنون به معرفی تپه های مغناطیسی هند در شهر له آشنا خواهید شد. اگر برای تور هند ثبت نام نموده اید یا قصد سفر به هند را دارید، برای تجربه این خاصیت عجیب در کوه ها و تپه های هند برنامه ریزی کنید.

تپه های مغناطیسی هند هر ماشینی را به سمت خود می کشند!!!

شهر له و تپه های مغناطیسی عجیبش

تپه های مغناطیسی هند واقع در فاصله 30 کیلومتری شهر له و در نزدیکی عظیمراه له -کارگیل (the Leh-Kargil) قرار گرفته است. در این عظیمراه جاده ای کوچک است که پدیده گرانش را به شکل دیگه ای نشان می دهد. وجود این جاذبه برعکس در این جاده، قرار دریافت تپه های مغناطیسی هند است که حتی وسایل نقلیه ثابت را نیز به سمت بالا می کشد. اتفاقی که برای هر بیننده ای عجیب و غیر قابل باور است. این مکان مشهور به تپه مغناطیسی، در مکانی توریستی در دره ای زیبا واقع شده و حتی مکانی پرطرفدار برای افراد و جوانانی است که به رانندگی در جاده های زیبا، عجیب و با مناظر بی نظیر علاقه مند هستند.

همین موضوع این مکان و جاذبه را به یکی از پر بیننده ترین و بازدیدترین جاذبه های ناحیه لاداخ (Ladakh) می نماید.

اگر با ماشین شخصی یا هر وسیله نقلیه دیگری به این جاده کوهستانی کوچک وارد شدید، خود را برای اثری متفاوت و شگفت آور از نیروی جاذبه روبرو کنید. مکانی که جاذبه زمین در آن برعکس عمل می نماید یا اینکه می توان از آن به آهنرباهایی بسیار عظیم اشاره نمود که خصوصیاتی عجیب را برملا می نماید.

درباره تپه های مغناطیسی هند در لاداخ

جهانی عجیب و غریبی که در آن زندگی می کنیم، پر است از نظریه های عجیب و غریب که طبیعت بسیاری از آن ها را برملا و پشتیبانی می نماید. همه آن ها یک منطق علمی و دلیلی مستحکم را پیشنهاد می نمایند و از استدلالی قوی پیروی می نمایند. پس نمی توان برای آن به خرافات مردم عامه یا گذشتگان رجوع کرد. برای هر اتفاق و عملی توجیح علمی می توان یافت.

با این وجود مردمان عامه براساس تفکر گذشتگان و دانش قدیمی آن ها تصور می کردند که تپه های مغناطیسی هند در حقیقت جاده ای مغناطیسی است که یک راست به بهشت می رود. تفکری که در نتیجه اطلاع نداشتن از دانش مغناطیسی و آهنربایی به وجود آمده و شکل گرفته است. در اینجا شاید جالب باشد که نگاهی به هر یک از این باورها و نظریه ها پیرامون این تپه ها بیندازیم و برایتان تفکر گذشتگان را بیشتر معرفی کنیم.

خرافات پیرامون تپه های مغناطیسی له

روستاییان ساکن لاداخ معتقدند که زمانی در گذشته، جاده ای وجود داشته است که مردم را به سمت بهشت راهنمایی می کرد و می برد. کسانی که به درستی سزاوار بودند و به نیک سیرت بودند، در این جاده مستقیم به سمت بهشت راهنمایی می شدند و حرکت می کردند. اما کسانی که درست کردار یا درست سیرت نبودند، هرگز نمی توانستند این کار را انجام دهند.

نظریه نیروی مغناطیسی

بعدها یک نظریه معقول گفته شد. نظریه ای که البته مشهورتر و قابل پذیرش تر است. این تئوری بیان می نماید که یک نیروی مغناطیسی قوی وجود دارد که از سمت تپه ها می آید. همین نیوری مغناطیسی قوی باعث می گردد که وسایل نقلیه ای را که در محدوده آن قرار می گیرند به سمت آن جذب و کشیده شوند.

این اتفاق های عجیب و غریب که در عظیمراه له -کارل نام بردیم، توسط تمام گردشگرانی که از سراسر جهان به این منطقه سفر کرده اند امتحان شده است. بنابراین افراد بسیاری را می توان پیدا کرد که وجود چنین خصوصیتی را در تپه های مغناطیسی هند شهادت بدهند.

به عنوان یک حقیقت و اتفاق در این باره همچنین می بایست به خطوط هوایی هندوستان رجوع کرد. نیروی هوایی هند به خاطر اینکه به دلیل تداخل های مغناطیسی در این منطقه هواپیماهایش انحراف پیدا می کرد یا به مشکل برمی خورد، دستور داده است که از روی این ناحیه به هیچ عنوان پرواز نداشته باشند.

بسیاری از هواپیماهایی که در گذشته از بالای تپه های مغناطیسی می گذشتند دچار اختلالات مغناطیسی در رادار خود شده و تحت تاثیر نیروی مغناطیسی تپه ها قرار می دریافتد.

نظریه خطای چشم

یکی دیگر از نظریه هایی که در رابطه با تپه های مغناطیسی هند در منطقه لاداخ و شهر له عنوان شده است به نظریه خطای چشم معروف است. نظریه ای که به طور گسترده پذیرفته شده است و می گوید که این تپه ها هیچ منبع نیروی مغناطیسی ندارند؛ بلکه فقط یک توهم ایجاد شده از انعکاس نور است که باعث می گردد جاده ای که به سمت تپه های مغناطیسی هند پایین می رود را شیب دار نبینید. همین شیب هم باعث حرکت اجسامی مانند وسایل نقلیه به سمت کوه های مغناطیسی لاداخ می گردد.

این نظریه عنوان می نماید که شیب این جاده ها منفی است اما به چشم ما انسان ها، دارای شیبی مثبت و به سمت بالا دیده می شوند. بنابراین، هنگامی که وسیله نقلیه ای را در حال حرکت به سمت بالا در این جاده می بینید، در واقع آن ماشین به سمت پایین در حال حرکت است.

در هر صورت یکی از شگفت آورترین اتفاقات جهان در میان این تپه ها رخ می دهند. اتفاقی که هر گردشگری دلش می خواهد آن را تجربه کرده از نزدیک ببیند.

اینکه کدام یک از این باورها و نظریه ها درست اما و حقیقت کدام یک از آن هاست، دقیقا تعیین نشده است. خیلی از افراد این گفته ها را با دلایلی که به نظر منطقی و علمی می آیند، رد می نمایند. شاید اگر به هند سفر کنید و به دیدن تپه های مغناطیسی هند بروید، شما بتوانید جواب این سوال را پیدا کنید. سوالی که دلیل و توجیهی برای حرکت وسایل نقلیه و ماشین ها به سمت تپه ها را توجیه نماید!

مکان تپه های مغناطیسی هند

شاید بهتر باشد که بیشتر راجع به خصوصیات این تپه ها بگوییم. به هر حال توجه به هر ویژگی می تواند برای تعیین شدن واقعیت وجودی این تپه های مغناطیسی هند مهم باشد. این تپه ها، در ارتفاع 14000 فوتی (یعنی ارتفاعی حدود 4267 متری) و در عظیمراه ملی له - کارگیل - بالتیک در منطقه ترانزیتی هیمالیا واقع شده است. رودخانه سیندو (Sindhu river) در سمت شرقی تپه مغناطیسی جریان دارد و یک قاب تصویری کامل وو بی نظیری از مناظر اطراف را برای شما به نمایش گذاشته است.

خوشبختانه و به موهبت زیبایی های شگفت انگیز طبیعت ناحیه و توانایی اسرار آمیز مغناطیسی تپه ها، جاده مغناطیسی در لاداخ تبدیل به مکانی شده است که مسافران بسیاری را به خود جذب می نماید. مسافران و گردشگرانی که برای تجربه پدیده ای عجیب و غریب که در اینجا اتفاق می افتد، برای لحظاتی در این جاده متوقف می شوند.

تابلو علامت زرد رنگی که چند متر دورتر از تپه های مغناطیسی هند در کنار این جاده نصب شده است، راهنمایی های لازم را به مسافران و گردشگران می نماید. به عنوان مثال، در این تابلو به شما گفته شده است که وسیله نقلیه خود را باید روی دنده خلاص در این ناحیه پارک کنید. در نهایت می توانید شاهد حرکت آهسته ماشین در جاده باشید.

از این مکان ست که خودرو با سرعتی نزدیک به 20 کیلومتر در ساعت آغاز به حرکت می نماید!

در حال حاضر، اگر در شبکه های اجتماعی بگردید می توانید فیلم های متعددی که توسط گردشگران کنجکاو از این اتفاق ضبط شده است را پیدا کرده و تماشا کنید. این گردشگران خاصیت تپه های مغناطیسی هند را به صورت آنلاین برای همگان قابل مشاهده کرده اند! در هر صورت حتی با تماشای این فیلم ها نیز، ماهیت و وجود این اتفاق برملا می گردد. باید از خود پرسید که حرکت وسایل نقلیه آیا به دلیل وجود مغناطیسی قوی در تپه هاست؟ یا اینکه فقط یک توهم هیجان انگیز و خطای چشمی بی نظیر است؟ بیایید به هر دو این نظریه ها، با شگفتی نگاه کنیم!

چطور خود را به تپه های مغناطیسی لاداخ برسانید؟

  • سفر با هواپیما

تپه های مغناطیسی هند در فاصله 32 کیلومتری از فرودگاه بین المللی شهر له واقع شده است. این فرودگاه نزدیکترین پایگاه هوایی به این مکان است و ارتباط خوبی با دیگر فرودگاه های هند دارد. به راحتی از دیگر شهرهای هندوستان، برای این فرودگاه پرواز بگیرید. در نهایت هم از فرودگاه می توانید یک تاکسی برای رسیدن به تپه های مغناطیسی لاداخ واقع در عظیمراه ملی له - کارگیل - بالتیک کرایه کنید.

  • سفر با قطار

نزدیکترین ایستگاه قطار به این منطقه در فاصله 700 کیلومتری له لاداخ واقع شده و ایستگاه جاموتاوی (Jammutawi) نام دارد. این ایستگاه با شهرهای معروفی مانند دهلی و دیگر شهرهای معروف هند مرتبط بوده و دسترسی شما را به یکی از جاذبه های هند آسان می نماید. از ایستگاه قطار هم تاکسی برای کرایه یافت می گردد.

  • سفر جاده ای

اگر از سمت دهلی به این ناحیه می آیید، دسترسی بسیاری آسانی خواهید داشت. خود را به هیماچال پرادش (Himachal Pradesh) و در نهایت به له لاداخ (Leh Ladakh) برسانید. اگر وسیله شخصی دارید، از جهت مانالی با 490 کیلومتر راه خود را به له لاداخ برسانید.

منبع: traveltriangle.com

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29268

به "تپه های مغناطیسی هند هر ماشینی را به سمت خود می کشند!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های مغناطیسی هند هر ماشینی را به سمت خود می کشند!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید