جاسیندا آردرن پیروز قاطع انتخابات پارلمانی نیوزیلند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حزب کارگر چپ میانه جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند پیروز قاطع انتخابات سراسری امروز (شنبه) در این کشور شد و در واقع از سوی رای دهندگان بابت واکنش قاطع به پاندمی کووید-19 جایزه دریافت کرد.

جاسیندا آردرن پیروز قاطع انتخابات پارلمانی نیوزیلند

به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، رهبر 40 ساله حزب کارگر و نخست وزیر کنونی نیوزیلند و جودیث کالینز 61 ساله، رئیس حزب ناسیونال، چهره های این انتخابات برای تشکیل پنجاه و سومین مجلس نیوزیلند بودند که به رفراندومی متمرکز بر پاندمی کرونا روی دوره سه ساله آردرن تبدیل شده بود.

این پیروزی بدین معناست که آردرن می تواند اولین دولت تک حزبی طی چندین دهه گذشته را تشکیل داده و وعده هایی را به پایان برساند که در دور اول نخست وزیری داده بود اما در دوران شراکت قدرت با حزب ناسیونالیست نتوانست اجرایی کند.

رای گیری از ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز شد اما تعداد زیادی از رای دهندگان در رای گیری پیش از موعد شرکت کرده بودند. رای گیری در ساعت 7 عصر به انتها رسید و کمیسیون انتخابات انتشار نتایج اولیه را به سرعت آغاز کرد.

این انتخابات بابت شیوع کرونا در آکلند که به دومین قرنطینه در بزرگترین شهر این کشور انجامید، یک ماه به تعویق افتاد. حزب کارگر با توجه به موفقیت آردرن در کنترل کووید19 به دنبال دور دوم نخست وزیری او بود، در حالی که رقیب او از حزب ناسیونالیست استدلال می کرد که بهتر می تواند با چالش های مالی پسا پاندمی مقابله کند.

کمیسیون انتخابات نیوزیلند امروز گفت، حدود دو میلیون تن تا روز جمعه رای دادند که حدود نیمی از 3.5 میلیون نیوزیلندی واجد شرایط بود. آرای خاص مانند رای نیوزیلندی های خارج نشین و کسانی که خارج از حوزه های سکونت خودشان رای داده اند، ششم نوامبر اعلام می شود.

نیوزیلندی ها همچنین در رفراندوم هایی درباره قانونی شدن اتانازی و مصرف ماریجوآنا شرکت می کنند. نتایج این رفراندوم ها 30 اکتبر اعلام می شود. ، ایسنا

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43238

به "جاسیندا آردرن پیروز قاطع انتخابات پارلمانی نیوزیلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسیندا آردرن پیروز قاطع انتخابات پارلمانی نیوزیلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید