جدیدترین مدل و پارچه و ترند های پرده در سال 2021

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در سال نو اهمیت زیادی به ترند ها و مدل های پرده داده شده و اطلاعات زیادی در خصوص نوترین مدل های پرده منتشر شده است. جای تعجب نیست. مردم در سال 2021/ 1400 هم همچنان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می نمایند. اغلب افراد بیشترین زمان خود را در خانه سپری می نمایند. بنابراین تزیینات خانه و دسترسی به نور مناسب اهمیت زیادی دارد. مردم علاقه زیادی به تزیینات اختصاصی پنجره پیدا نموده اند. در این مقاله از مجله خبرنگاران به آنالیز ترندهای مجذوب کننده و نو ترین پارچه و مدل های پرده سال 2021 در طراحی دکوراسیون داخلی خانه پرداخته ایم. با ما در سبک زندگی همراه باشد.

جدیدترین مدل و پارچه و ترند های پرده در سال 2021

هماهنگی رنگ ها و اهمیت نور در ترند 2021 پرده

در تازه ترین ترند های پرده در سال 2021 توجه زیادی به نور شده است. بعلاوه تزیینات و هماهنگی رنگ ها فراموش نشده اند. طراحان بر خلاف گذشته اهمیت زیادی به هماهنگی رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی می دهند. بنابراین بر روی تطبیق و هماهنگی رنگ ها بسیار تاکید شده است.

عنصر شفافیت در تازه ترین مدل های پرده 2021

در تازه ترین ترند ها و مدل های پرده در سال 2021 بر روی استفاده از پارچه های شفاف مثل پارچه حریر بسیار تاکید شده است. پرده هایی با پارچه های شفاف برای پنجره های رو به شمال و اتاق های کوچک بسیار مناسب هستند. چرا که تعادل میان نور و هوا به طور کامل حفظ خواهد شد. پارچه های سبک و کم وزن باعث القای حس تمیزی، وسعت و سبکی به فضا می شوند. بنابراین استفاده از این نوع پارچه ها برای اتاق های کوچک بسیار توصیه می گردد.

پارچه های شفاف و سبک از بافتی مات و صاف تشکیل شده اند. این بافت ها علاوه بر پوشاندن فضای دید، نور خورشید را خیلی خوب پراکنده می نمایند. این ها باعث روشنی اتاق خواب شده و جلوی تابش آفتاب به داخل خانه گرفته نمی گردد. تابش نور تاثیر زیادی در درخشش و تنوع رنگ ها در داخل فضای خانه دارد. اگر از پرده های توری استفاده می گردد، باید بافتی ریز داشته باشند. بافت ریز در پارچه های شفاف، نور خورشید را بهتر منتقل می نماید و تزیین زیباتری به پنجره می دهد.

راهنمای خرید و ست کردن پرده

تازه ترین ترند های پارچه پرده برای محافظت از نور

اما یکی از تازهترین ترند ها و مدل های پارچه پرده در طراحی دکوراسیون داخلی در سال 2021، پرده های با پارچه های متراکم و ضخیم است. هیچ تناقضی وجود ندارد. به پرده های شفاف و اهمیت و زیبایی آن ها اشاره شد. اما نباید تاثیر پرده های ضخیم و تیره را نادیده گرفت. بعضی ترجیح می دهند خانه های خود را به اسم قلعه خود تصور نمایند. بنابراین ترجیحات این است که در فضای داخل خانه نور کافی وجود نداشته باشد. آن ها با استفاده از پرده های ضخیم احساس راحتی و امنیت بیشتری دارند.

پارچه های مات و ضخیم برای پرده یکی از محبوب ترین مدل های پارچه برای پرده اتاق خواب است. این پرده های ضخیم برای اتاق خواب معمولا برای پنجره های رو به جنوب استفاده می شوند. پرده های ضخیم باعث ایجاد یک فضای تاریک و خاموش می شوند. بنابراین توجه به رنگ این پرده ها و بافت آن ها بسیار مهم است. آن ها یک لهجه قدرتمند و عمیق به دکوراسیون داخلی منزل می دهند. بنابراین مجذوب کنندهیت خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد می نمایند.

ترند رنگ پرده های ضخیم

ترند رنگ و طراحی در مدل پرده های ضخیم در سال 2021 بسیار متفاوت و مجذوب کننده است. پرده با گل های رز محو و ملایم و رنگ های نسبتا پاستلی و سبک یکی از این ترند ها است. پرده های خردلی تیره و یا روشن از جمله رنگ های تازه پرده های ضخیم هستند. این پرده ها گرمای لذت بخشی به محیط داخل خانه می بخشد. پرده های ضخیم به رنگ آبی دریایی باعث ایجاد حسی عمیق و القای فضایی اشرافی در دکوراسیون خانه می شوند. طرح های سبز، به رنگ برگ نعنا و طرح های آمیخته با گل مریم در پرده های ضخیم بسیار استفاده می شوند. طرح نعنا و گل مریم باعث القای حس آرامش و خنکی در فضای خانه می شوند.

پارچه های کتان شیک و پنبه ای در تازهترین مدل های پرده

طراحان در تازه ترین ترند برای پرده از استفاده از مواد طبیعی برای طراحی فضای داخلی بسیار استقبال نموده اند. امروزه پرده های تهیه شده از جنس پنبه متراکم محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این بافت طبیعی و با توانای زیاد در نمایش عمق رنگ و حجم بصری پرده، یک الگو بسیار چشم نواز است. در زیبایی پرده های کتان شکی نیست. معمولا برای پرده های کتان از زیورآلاتی با رنگ های روشن استفاده نمی گردد. این پرده ها بسیار مجذوب کننده هستند. خیلی نیازی به تزیینات ندارند. بافت پرده ها به خودی خود زیباست. اما یکی از مسائل استفاده از پرده های کتان برای طراحی دکوراسیون داخلی، گرانی بیش از حد آن است.

ترکیب دکو و نئوکلاسیسم با ابریشم دوپیونی

یکی دیگر از کشف های سال 2021 برای پرده، استفاده از ابریشم دوپیونی است. پارچه نرم و شگفت انگیز پیله های کرم ابریشم که به صورت چین های شل و زیبا آویزان می شوند، درخشش زیبایی به فضای داخلی می دهند. پرده های ساخته شده از این پارچه ترکیبی از هنر دکو و نئوکلاسیسم هستند.

غلبه مینیمالیسم در تازه ترین ترند ها برای تزیین پنجره

در تازه ترین ترند ها و مدل ها بعضی طراحان نگاهی مینیمالیست و افراطی به تزیین پنجره ها داشته اند. آن ها می گویند برترین دکوراسیون برای تزیین پنجره عدم وجود هرگونه دکور و پرده تزیینی است. آن ها یک انتخاب را پیش روی هواداران خود قرار داده اند. در طراحی دکوراسیون داخلی این نوع طراحان یک سازش منطقی بین سنت و لاکونیسم انجام شده است. در این نوع سبک می توانید از شیوه های ساده مثل پرده های غلتکی، کرکره های مدرن و پرده های رومی بهره ببرید. حتی می توانید از پرده های پانلی ژاپنی ساخته شده از کاغذ، پلی استر و منسوجات هم بهره ببرید.

ویژگی سبک دکوراسیون مینیمال

الگوهایی برای نزدیکی به طبیعت

در تازهترین ترند های مدل و پارچه پرده برای سال 2021 به صنعت نساجی و ترکیب رنگ ها تکیه زیادی شده است. چاپ و طراحی پرده صندلی ویژه ای دارد. با این حال انتخاب ها بسیار گسترده هستند. باید چاپ و طرح هایی را انتخاب کنید که مناسب طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما مناسب باشند. چاپ های ساده گیاهی با طرح گیاهان و درختان بسیار مجذوب کننده هستند. بعلاوه الگوهای هندسی ظریف به رنگ تیره یا روشن تر از پرده هم مجذوب کنندهیت خاصی دارند. شما می توانید از طرح های چاپ گل به سبک مینیمال و ظریف برای پرده ها بهره ببرید.

تازه ترین ترند های پرده اتاق خواب

علیرغم ترند چارچوب مینیمالیسم در طراحی دکوراسیون داخلی، بسیاری از طراحان هوادار این سبک پذیرفته اند که نمی توان از پرده برای اتاق خواب چشم پوشی کرد. ترند سال 2021 برای پرده اتاق خوابی بسیار دموکراتیک است. اگر پارچه های سنتی می پسندید، می توانید از این پارچه ها برای پرده اتاق خواب بهره ببرید.

راهنمای ترند پرده اتاق خواب

یک هدایت کلی برای پرده های مد روز وجود اعلام شده است. در این راهنما اشاره شده که در پرده های اتاق خواب از پارچه هایی با سایه های مات بهره ببرید. طرح گل مریم، رنگ بژ، خردلی، گل رز مات و آبی دریایی از جمله رنگ های مناسب هستند. سعی کنید برای پرده های اتاق خواب از الگوهای ساده بهره ببرید. چرا که باعث ایجاد یک فضای آرام می شوند. پرده های شفاف از پارچه های سبک به همراه تور هم بسیار محبوب هستند. حتی می توانید از پرده های ضخیم با پارچه هایی با بافت متراکم و ضد نور برای خاموشی و تیرگی در اتاق خواب بهره ببرید. معمولا از پرده هایی با الیاف طبیعی و بافت نسبتا درشت هم برای پرده اتاق خواب استفاده می گردد. شما می توانید از ترکیب پارچه و پنبه هم برای پرده اتاق خواب بهره ببرید. ترکیب پارچه پنبه باید رنگ های کاملاً متضاد داشته باشند.

برترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

ترند تازه ترین پرده های اتاق نشیمن در سال 2021

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، جزئیات مهم مربوط به پنجره ها است. تزیین پرده ها در طراحی اتاق نشیمن اهمیت زیادی دارند. پرده باعث ایجاد تعادل و زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی می گردد. پرده ها نور طبیعی در فضا را تنظیم می نمایند. بافت رنگی و منحصر به فرد آن ها جلوه ویژه ای به فضای داخلی می دهد.

تازه ترین ترند ها برای پرده های اتاق نشیمن معمولا پرده های شفاف هستند. پرده های شفاف برای انتقال مستقیم نور طبیعی به فضای اتاق نشیمن بسیار محبوب هستند. این پرده ها معمولا تک رنگ بوده و دارای چین های یکسان و مستقیمی هستند. رنگ آن ها معمولاً متضاد با رنگ دیوار و یا یک تا دو درجه تیره تر از رنگ دیوار است. ترند مدل پرده سال 2021 برای اتاق نشیمن پرده هایی از جنس پنبه و پارچه با بافت طبیعی است. طرح روی این پرده ها معمولا چاپ گل با سایز میانه و یا لاکوک به سبک اسکاندیناوی است. معمولاً میله ها که پرده ها از آن آویزان می شوند کوچک هستند و منگوله های کوتاه دارند. چوب پرده ها بیشتر سبکی کلاسیک دارند. در مدل های پرده برای سال 2021 بعضی تزیینات پنجره، مثل پرده غلطکی، رومی و پانل های ژاپنی هم زیاد به چشم می خورند.

تازه ترین ترند پرده آشپزخانه

معمولا طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی از پرده برای آشپزخانه چندان استفاده نمی نمایند. البته بعضی از آن ها هم تاکید بسیاری بر استفاده از تکه های پارچه تزیینی و سبک برای پرده آشپزخانه دارند. چرا که معتقدند این پارچه های تزیینی در مشخص ترکیب رنگ در فضای آشپزخانه بسیار تاثیر گذار هستند. اصرار آن ها به استفاده از پرده های زیاد و بلند نیست. تاکید بر آن است تا تنها تکه پارچه برای ایجاد کنتراست رنگی در فضا وجود داشته باشد.

اما با این حال بحث آشپزخانه با فضای غذاخوری فرق دارد. اگر می خواهید برای تزیین و دکور محیط غذاخوری از پرده بهره ببرید، بهتر است از پرده های نیمه شفاف و طاقچه ای و کوتاه بهره ببرید.

معمولا در تازهترین ترند و مدل پارچه پرده سال 2021 برای آشپزخانه از پارچه های ضخیم استفاده می گردد. رنگ پرده باید با کابینت آشپزخانه یا دکوراسیون دیوار هماهنگ باشد. سعی کنید از پارچه زیادی برای پرده در آشپزخانه استفاده نکنید. با این حال هنوز هم بسیاری از طراحان بر روی استفاده از کرکره و رول غلطکی در آشپزخانه اتفاق نظر دارند. چرا که علاوه بر زیبایی، این نوع پرده ها کاملا ایمن بوده و شستشو و مراقبت از آن ها بسیار آسان تر است.

از آنجایی که پرده های کرکره ای معمولا برای شستشو راحت تر هستند، در طرح ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند. شما می توانید با توجه به ترکیب رنگ ها در آشپزخانه از طرح های محتلف آن ها به اسم پرده تزیینی بهره ببرید. نمونه های آماده این پرده ها بدون سفارش در سایز، در سایزهای متداول پنجره آشپزخانه در بازار در دسترس هستند.

طراحی مدرن دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک

ترندهای رنگ کابینت 2021

ترند میله و چوب پرده سال 1400

علاوه بر تازهترین پارچه پرده و رنگ و مدل آن، در ترند 2021 یا 1400 به تازهترین مدل های چوب و میله پرده هم اشاره شده است. نظرات برای استفاده از مدل های مختلف میله پرده فرق دارد. بعضی میله های پنهان و مخفی را ترجیح می دهند. چرا که معتقدند بخش اصلی طراحی و زیبایی پنجره برعهده پرده است، نه میله های آن. اما بعضی طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی به جزئیات میله پرده بسیار اهمیت می دهند. آن ها معتقدند پارچه پرده به همراه میله آن یک ترکیب مجذوب کننده در در طراحی پنجره ایجاد می نمایند.

هواداران سبک مینیمال معمولاً با خیال راحت گزینه اول را انتخاب می نمایند. بنابراین اگر هوادار سبک مینیمال و مدرن هستید، می توانید از میله های پنهان برای پرده بهره ببرید. اما در خصوص گزینه دوم، آپشن های مختلفی هم راستا با مد روز وجود دارد. میله های پرده در تازه ترین ترند ها معمولا از جنس برنج، مس، برنز و فلز سیاه مات هستند. بعضی عناصر چوبی در طراحی چوب و میله های پرده بسیار واضح به چشم می خورند. این تزیینات چوبی در سبک های مختلف سنتی در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مجذوب کننده هستند. اما یک مدل میله پرده هم وجود دارد که از سوی طراحان استقبال زیادی شده است. این مدل شامل میله هایی در طرح نئوکلاسیک با انتهای لاکونیک است.

منبع: hackrea

نوشته های مرتبط

برترین و بدترین ترکیب های رنگی برای دکوراسیون داخلی منزل کدامند؟

راهنمای خرید و ست کردن پرده برای نقاط مختلف خانه+برترین جنس و رنگ پرده

روانشناسی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی؛ مکمل رنگ بنفش در دکوراسیون

روانشناسی رنگ آبی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

منبع: افق کوروش
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63778

به "جدیدترین مدل و پارچه و ترند های پرده در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مدل و پارچه و ترند های پرده در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید