جزئیاتی از ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه شورای سنجش مبنی بر ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیاتی از ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها اعلام شد

عبدالرسول عمادی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره توییت دو شب گذشته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر خداحافظی با کنکور و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها اظهار کرد: پنج سال از اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو می گذرد و در این قانون تاکید شده بود که از سال 97 باید 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها بدون کنکور پر گردد.

وی اضافه کرد: سال جاری اولین سالی است که قبل از ثبت نام کنکور سراسری، ظرفیت این 85 درصد رشته های آزاد از کنکور اطلاع رسانی می گردد و بدون آن که داوطلبان احتیاج به شرکت در کنکور داشته باشند مسقیم به دانشگاه های محل اجرای رشته های مورد نظر مراجعه می نمایند و در وب سایت دانشگاه ثبت نام اولیه خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: سازمان سنجش فرایند کار را به زودی اعلام خواهد نمود و همه دانشگاه هایی که ظرفیت آزاد از کنکور دارند اعم از دولتی، آزاد، پیغام نور و غیرانتفاعی مشمول این مصوبه خواهند بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سوابق تحصیلی دانش آموزان ملاک عمل است گفت: داوطلبان مدارک خود را پس از ثبت نام به دانشگاه ارائه می نمایند و در نهایت دانشگاه پس از آنالیز مدارک اعلام پذیرش خواهد نمود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این قانون تنها برای داوطلبان نظام جدید اجرا می گردد؟ گفت: پذیرش بدون کنکور در دانشگاه ها ربطی به نظام قدیم یا جدید بودن ندارد.

وی درباره زمان اعلام شرایط دانشگاهای آزاد از کنکور اظهار کرد: شیوه نامه مربوط به تصویب رسیده و باید از سوی دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش یعنی سازمان سنجش اعلام گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3571

به "جزئیاتی از ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از ورود بدون کنکور به 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید