جشنواره توانمندی های عشایر مشگین شهر برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اولین جشنواره توانمندی های عشایر مشگین شهر با استقبال مردم در روستای گردشگری وله زیر برگزار گردید.

جشنواره توانمندی های عشایر مشگین شهر برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، فرماندار مشگین شهر در این مراسم با اشاره به توانمندی گسترده عشایر این شهرستان برگزاری رویدادهایی از این دست را فرصتی برای معرفی این توانمندی ها دانست.

اکبر صمدی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در مشگین شهر برگزار می گردد، اضافه نمود:تاکنون جشنواره عشایر در شهرستان بیله سوار برگزار می شد اما با برگزاری جشنواره کوچ عشایر مغان، در این جشنواره توانمندی عشایر شهرستان معرفی می گردد.

او با تاکید به اینکه عشایر در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مالی و... دارای توانمندی و پتانسیل قابل توجه هستند، اضافه نمود: امروز در ییلاقات سبلان شاهد سکونت عشایر غیور هستیم که جاذبه های گردشگری متعددی پیرامون زندگی آن ها دیده می گردد.

در این مراسم کننده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز به قابلیت های متعدد عشایر اشاره نمود و خواهان حمایت از آن ها با اعطای تسهیلات ارزان شد.

ولی ملکی با بیان اینکه نقش عشایر در فراوری محصولات دامی و لبنی استان غیر قابل انکار است، توضیح داد: تنها وقفه ای کوتاه در این فراوریات اثرات سو در میزان کلی فراوریات دامی و لبنی دارد و به همین دلیل لازم است نیازمندی های عشایر از جمله تسهیلات، آب و راه مورد توجه قرار گیرد.

کننده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: عشایر به معنی واقعی کلمه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ایفا می کنند و خود قادر به تامین نیازمندی ها از آلاچیق گرفته تا خوراک و پوشاکشان هستند و متاسفانه در گذشته این روند پررنگ تر از شرایط کنونی مشاهده می شد.

کنند مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره عشایر را فرصتی جهت همپوشانی فعالیت دستگاه های دولتی، احصا مسائل و برطرف آن ها دانست و گفت: در حمایت از عشایر نیز انتظار ما هماهنگی و همکاری نهادهای اجرایی است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13488

به "جشنواره توانمندی های عشایر مشگین شهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره توانمندی های عشایر مشگین شهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید