جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان آغاز بکار می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با موضوع استعدادیابی آشپزی از تاریخ 10 لغایت 12 مرداد ماه سال 97 در استان زنجان برگزار می شود.

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان آغاز بکار می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز 9 مرداد 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. در این جشنواره 32 خانواده در بخش آشپزی خانواده و 16 آشپز حرفه ای نیز در بخش آشپزان حرفه ای به رقابت خواهند پرداخت.

او ادامه داد: این مسابقه که در سه بخش به منظور استعداد یابی و استفاده از غذاهای سنتی ، رقابت بین آشپزان حرفه ای به منظور انتخاب استادان از بین آنها و نیز رتبه بندی رستوران ها برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان افزود: در انتها جشنواره نیز 5 آشپز برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی گردشگری در بهمن ماه سال 97 معرفی می شوند.

به گفته رحمتی در این جشنواره 10 غرفه به آشپزی اختصاص دارد و 60 غرفه نیز به صنایع دستی، صنایع غذایی و ... اختصاص می یابد.

او با اشاره به اینکه در این جشنواره تاسیسات گردشگری سطح شهر زنجان نیز مورد داوری قرار می گیرند، مطرح نمود: 16 سفره خانه، مجموعه گردشگری و هتل در اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی مورد داوری قرار می گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص اهداف برپایی این جشنواره مطرح نمود: احیاء و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب وکار مستقل، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی ، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا های محلی در منو های هتل ها و واحدهای پذیرائی و کیترینگ ها از جمله اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

رحمتی بر شناسایی استعدادهای آشپزی در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران خاطرنشان کرد: شناسائی استعداد های شهروندان و آموزش های تکمیلی و بکارگیری آنها در هتل ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان از اهداف اصلی این جشنواره است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12798

به "جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان آغاز بکار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان آغاز بکار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید