جنگل گیسوم، جاده ای جنگلی تا دریا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تماشای جنگل در مناطق شمالی ایران اتفاق بدیع یا تازه ای نیست. تنها کافی است کمی سرتان را بچرخانید تا چشم اندازی از درختانی که از گزند ویلاسازان در امان مانده اند، قاب نگاهتان را پر کند. تفاوت جنگل های مناطق شمالی کشور در گونه های گیاهی و چشم اندازهایی است که در کنار کوهستان یا دریا پیدا می نمایند. جنگل گیسوم یکی از زیباترین جنگل هایی است که جاده ای در آن ساخته شده که حالا تبدیل به جاذبه طبیعی آن منطقه شده است. جاده ای جنگلی که در مسیری کمی دورتر به ساحلی شنی می رسد و خزر پذیرای میهمانان جاده می گردد.

جنگل گیسوم، جاده ای جنگلی تا دریا

گیسوم در منطقه تالش گیلان قرار گرفته است. مسیری سبز و دل انگیز که گاهی می گردد کنار دریاچه آرام آن اتراق کرد و چای لاهیجان نوشید. نمی توان گفت گیسوم منطقه ای آرام و بکر است، کمتر جایی در شمال ایران این روزها می تواند با این القاب خوانده گردد. اما اگر کمی پیاده روی کنید و به دل جنگل بزنید، شاید مناطق کمی آرامتر با حجم کمتر جمعیت گردشگران را هم بتوانید پیدا کنید و دمی بیاسایید. اسب سواری و دوچرخه سواری در گیسوم هم هواداران خاص خود را دارد. البته با توجه وجود به جاده و اتومبیل هایی که ممکن است رانندگانشان غرق زیبایی فضا شده باشند، بهتر است هنگام تردد در نزدیکی جاده جانب احتیاط را رعایت کنید.

بعد از یک عبور دلنشین از جاده ای که درختان سر به فلک کشیده برایش سایبانی زیبا ساخته اند، می رسید به ساحل خزر و می توانید از تفریحات آبی از قبیل شاتل، جت اسکی، پاراگلایدر موجود در محدوده ساحل بهره ببرید. در نزدیکی ساحل محلی ها یک بازارچه دائمی از محصولات روستایی و صنایع دستیشان برپا نموده که در آن می توانید انواع دست بافته های حصیری و لباس های رنگارنگ و خوراکی های خوشمزه شمالی را تهیه کنید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10675

به "جنگل گیسوم، جاده ای جنگلی تا دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل گیسوم، جاده ای جنگلی تا دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید