حق پرستاری شامل حال چه کسانی می گردد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی ستاد کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین شرایط تحقق وعده افزایش 70 درصدی حق پرستاری توضیحاتی داد.

حق پرستاری شامل حال چه کسانی می گردد؟

به گزارش خبرنگار ، مصطفی سراج سخنگوی ستاد کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش 70 درصدی حق پرستاری اظهار کرد: سیستم های حقوقی پرستارانی که در مراکز شبانه روزی ما هستند با سیستم های مراکز درمانی فرق دارد، اما اگر افزایش داشته باشیم پرستارانی که در سیستم های دولتی هستند هم مشمول این قانون می شوند، عمده مراکز ما غیردولتی هستند که آن ها هم مشمول قوانین تامین اجتماعی می باشند. ما مانند بیمارستان ها و مراکز دولتی بیمارستانی نداریم که در آنجا پرستار استخدام داشته باشیم و بعلاوه ما در مراکز درمانی پرستار نداریم که کار درمانی و کلینیکی انجام دهد.

سراج بیان نمود: پرستاران ما در مراکز غیر دولتی و بعضی هم در مراکز اداری مشغول به کار هستند و ما مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پرستار هایی که استخدام دولتی و در مراکز شبانه روزی و روزانه های ما کار نمایند با آن مکاهمم نداریم، اما خواهش ما این است که هر تسهیلات و افزایش حقوقی که در نظر می گیرند چنانچه مشابه آن شغل در سازمان بهزیستی است این افراد هم از آن برخوردار شوند.

بعلاوه سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران هم در این باره گفت: بر اساس مصوبه 49301 به تاریخ 21/4/1400 هیات وزیران، دولت مبلغ حق پرستاری خانواده محور ضایعه نخاعی را از 250 هزار تومان ماهیانه به مبلغ 1 میلیون تومان افزایش داده و اولین واریزی در تیرماه امسال به توان خواستار به صورت واریز به حساب واریز شد.

وی در پاسخ به این سوال که حق پرستاری شامل چه کسانی می گردد؟ توضیح داد: مطابق با ماده 7 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با هدف حمایت و نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دارای معلولیت چندگانه در خانواده به سرپرست قیم و یا همسر پرداخت می گردد.

خادم بیان نمود: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر یاری هزینه ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و یاری هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم عایدیی یعنی دهک 1 تا 7، بسیار کم عایدی، کم عایدی، عایدی میانه که صرفا به وسیله سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می گیرد مشمول دریافت حق پرستاری می شوند.

وی یادآور شد: اولویت خدمت مذکور با توان خواستار ترخیص شده از مراکز با ضوابط خاص، سالمندان، خانواده دارای چند معلول که اولویت با یک یا دو نفر خواهد بود، افراد بسترگرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64204

به "حق پرستاری شامل حال چه کسانی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق پرستاری شامل حال چه کسانی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید