خبرنگاران ابتلا به کرونا در بین بچه ها جهرمی سیر صعودی دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شیراز-خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:در هفته اول تعطیلات نوروزی 1400 در جهرم، دو کودک دختر و یک کودک پسر زیر پنج سال مبتلا به کرونا شدند؛ در حالی که در فروردین سال 99 ابتلای بچه ها به کرونا تنها برای سه کودک بود.

خبرنگاران ابتلا به کرونا در بین بچه ها جهرمی سیر صعودی دارد

دکتر سید مجید ارجمند یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: کرونای انگلیسی خطر جدی برای بچه ها زیر پنج سال است و خانواده ها باید مراقب بچه ها خود باشند.

وی بیان نمود: متاسفانه ابتلای سه کودک در هفته اول عید سال جاری نشان می دهد که شیوع بیماری در بچه ها بالا رفته و نوع بیماری یکی از این سه کودک از نوع جهش یافته انگلیسی بوده که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی از کووید 19 در بچه ها مسری تر است و علائم آن با شدت بیشتر بروز پیدا می نماید، اظهار کرد: تب شدید، سردرد، دل درد و اسهال شدید و استفراغ از علائم کرونای انگلیسی در بچه ها است.

ارجمند ادامه داد:بچه ها حتی اگر خودشان بیمار نشوند می توانند ناقل ویروس باشند و آن را پخش نمایند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ، خانواده ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند و تنها راه مقابله برای شیوع این بیماری پرهیز از تجمعات است.

ارجمند اضافه نمود: از شهفرایندان درخواست می کنیم در صورتی که علائم سرماخوردگی دارند یا با بیمار کرونایی برخورد داشته اند، حتما به پزشک مراجعه نمایند؛ مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کروناست.

وی اضافه نمود:در کنار افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا، حالا خطر بزرگتری جهرم را تهدید می نماید؛ کرونای انگلیسی که هم مسری تر است و هم خطرناک تر.

به گفته وی بدون شک این شیوع بخاطر مسافرت ها و رفت و آمدهای این مدت اخیر رخ داده است و اگر این فرایند ادامه داشته باشد، بعد از تعطیلات با موجی از مبتلایان و بیماران بستری روبرو می شویم.

وی اضافه نمود: حالا به راحتی می توان گفت که ویروس جدید در همه جای شهرستان منتشر شده و هر روز افراد بیشتری را گرفتار می نماید، نشانه هایش هم علاوه بر افزایش تست های مثبت ، سیل بیمارانی است که برای تست کرونا به درمانگاه ها می نمایند.

وی با اشاره به اینکه مجال جولان بیشتر را از این ویروس خطرناک بگیریم، ابراز کرد: دوست نداریم اما مجبوریم که بگوییم روزهای بدی در انتظارمان است اگر که عزمی برای مقابله با این ویروس نباشد.

شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53648

به "خبرنگاران ابتلا به کرونا در بین بچه ها جهرمی سیر صعودی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلا به کرونا در بین بچه ها جهرمی سیر صعودی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید