خبرنگاران اورژانس 115 کردستان در چهارشنبه آخرسال آماده باش است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سنندج- خبرنگاران- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پایگاه های اورژانس 115 در استان همزمان با چهارشنبه آخر سال برای ارائه خدمات به حوادث احتمالی در آماده باش است.

خبرنگاران اورژانس 115 کردستان در چهارشنبه آخرسال آماده باش است

به گزارش خبرنگاران، رضا پیرا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به فرا رسیدن روزهای خاتمهی سال و افزایش حضور شهفرایندان در مراسم چهارشنبه سوری، فرایند احتمالی انتشار ویروس کرونا در استان صعودی خواهد شد که این امر زنگ خطری برای سلامت شهفرایندان است.

وی با اشاره آمادگی نیروهای فوریت های پزشکی و سایر مراکز درمانی در آخرین چهارشنبه سال و و ایام نوروز در سطح استان به صورت شبانه روزی، از مردم خواست، شیرینی سال نو را با سوانح و حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه و خطرناک تلخ نکنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: به واسطه جلوگیری از شیوع کرونا و گسترش بیماری در شروع سال جدید، از تجمع در محل های برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال اجتناب کنید.

وی اضافه نمود: اورژانس 115 آمادگی ارائه آموزش یاری های اولیه به اقشار مختلف جامعه را دارد لذا افراد داوطلب پس از خاتمه دوره آموزشی گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد.

پیرا به شهفرایندان تأکید کرد: در خانه بمانید و با حضور در تجمعات و مراسم های آخر سال بار مضاعفی را بر دوش کادر بهداشت و درمان تحمیل نکنند.

مردم کردستان هر سال آخرین چهارشنبه که به چهارشنبه سوری مشهور است، جشن می گیرند و سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری در این استان 51 مصدوم برجا گذاشته که 10 تن از آنان در مراکز بیمارستانی بستری شدند.

در حال حاضر 36 پایگاه جاده ای،22 پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی اورژانس 115 در کردستان فعال است.

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: ایرنا
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52845

به "خبرنگاران اورژانس 115 کردستان در چهارشنبه آخرسال آماده باش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اورژانس 115 کردستان در چهارشنبه آخرسال آماده باش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید